• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

KaOl: tack. För min del så vill jag ha det avslutat på ett bra sätt om det nu ska avslutas och det känner jag inte har skett någon gång mellan oss. Dvs skit har bara samlats på hög... Det gör mig mest besviken, att nöja sig med det och sen skylla ifrån sig...

Vad skönt med så glädjande nyheter!

• jeng

KaOl,
    Så superskönt med bra nyheter!!

Och tack för peppet! Är mer motiverad än på länge, så jag hoppas att jag får ett bra resultat på vågen den här veckan för annars kommer man ju falla igen... Samtidigt måste man tänka tillbaka och vara stolt över det man faktiskt har gjort! Jag har gått ner 13 kg på 5 månader med hårt slit och bra val, och det är bara MIN förtjänst!! (Eller ja, mest min iaf, men VT är ett ooootroligt stöd på den här resan oxå!!) även om det känns skittrögt med de resterande 13 kilona, så vet jag iaf att jag KAN! jag kommer att lyckas, förr eller senare! Det känns jätteskönt!

• KaOl

Jucea: hihihi jag är oxå jättetaggad (skulle behöva gå ner ca 5 kg) - men min kropp förstår inte riktigt vad min hjärna tänker tror jag.. Helt plötsligt har den bara gått iväg och hämtat ngt gott att tugga eller sippa på . jaja - jag cyklar i alla fall 2 mil om dagen och sköter maten i veckorna, alltid något.
    Om bara den här sörens hostan släpper någon gång ska jag KLÄMMA in 1 timmes styrketräning i veckan. Barnen får ursäkta - jag SKA ha lite tid till mig själv (som jag klämmer in medan lämning och hämtning på O's bandy. alla andra fantastiskt engagerade föräldrar sitter och tittar på hela träningen - men det finns det faktiskt inte tid till i mitt liv. Trist men sant De stora barnens har träningar inbokade mån-fre. Lägg till det en eller ett par matcher på helgerna så är det bara att inse att om man faktiskt vill TRÄFFA dem oxå så blir träningsbeskådandet inte högprio mer än ibland)(ja - och nu ska det faktiskt även tas lite tid till MIG!! )

• jeng

KaOl,
    *lalalala* Imponerad. Jag som fan knappt tar mig till postlådan och tillbaka. Jäkla lathuve.....

Önskar att det var jag som hade 5 kg kvar... Jag brukar alltid pendla nåt förbaskat i vikt, men jag hoppas att jag har förstånd nog att inte göra det när jag väl kommer ner till rätt vikt den här gången!!

Egentid ja... Min egentid försvann ju idag iom att Ted ska sluta sova middag... Det känns skittungt, eftersom det kändes tungt redan innan. Jag vill verkligen ut och jobba, inte sitta här och glo....  Sen har vi ju kvällarna iom att båda är så små att dom lägger sig tidigt! Skulle tuppa av annars tror jag....

• Kvack

KaOl: skönt men bra besked.

Ja vi har ju sålt bilen så nu får man cykla överallt. Är inne på andra veckan nu. Börjar att kännas lite lättare att cykla till och från dagis nu.

• jeng

Önskar att vi bodde sådär så man kunde tvinga sig själv att cykla iaf till vissa grejer. Men det är ju inte riktigt hållbart när det är 3 mil och motorväg till stan. Och ärligt talat de 5 km eller nåt som det är till dagis finns ingen chans att jag pallar heller, varken med eller utan ungar... Så det funkar inte riktigt det heller....

• KaOl

Jucea: ja det är jätteskönt att bo så man kan cykla. Här i Malmö blåser det ju alltid halv storm, men jag fuskar - har ju köpt en elcykel. Blir som att ha medvinden med sig . Jobbar ju som konsult men har haft tur och fått många större uppdrag i centrum - blir ca en mil enkel väg.
    Skulle som sagt vilja få till "riktig" träning men pusslet går inte riktigt ihop som jag vill

• Rimfolina

KaOl: Underbart att höra!

Vad duktiga ni är som kämpar med vikten. Jag går bara upp... Hittar ingen motivation riktigt. Behöver gå ner 5-10 kg men vet inte hur jag ska lyckas ta tag i det.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11