• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Lina: vad gott att få av försäkringen!

• 3 barns mamma84

Värkar i rygg och dragningar i magen.
    Ryggen känns som om någon sågar eller har en kniv huggandes
    Trött på detta nu

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Lina S

Har nu öppnat dörren för typ 13:de gången för bus el godis och jag börjar tröttna nu... Själv vill jag inte att Elliot ska gå, har svårt för att man ska gå runt och tigga godis sådär. Har inget emot att andra låter sina barn göra det men för mig känns det jobbigt..
    En sak är det vid påsk om man lämnar påskteckningar men här lämnar de ju inget. Nu tycker nog ni alla att jag är töntig men  ja jag tycker faktiskt det är lite jobbigt

Rosa - vilka underbara barn. Jag måste säga att jag är en dålig curlingmorsa. Elliot tar sällan bort sin tallrik, jag måste bli mycket hårdare med det inser jag nu!!!! Jag tar på honom kläderna på vardagsmorgnarna också när vi har bråttom för jag orkar/hinner inte ta den konflikten. Fast han kan själv såklart, det gör han på helgerna.

Nu ska vi äta god kyckling fylld med parma, pesto och parmesan, gott

Fasen vad sur jag blev när jag fick höra att vi skulle betala halva priset för Elliot på julbordet vi bokat. Kostar 475 kr och vi skulle då betala typ 230 kr när han äter 3 köttbullar och 3 prinskorvar och lite godis. Jag ringde ditt och försökte förklara att han äter inte något annat på bordet och det inte känns rimligt att betala så mycket när man är  4 år. Men de stod på sig och sa att de hade den gränsen (4 år) jag frågade om man inte kunde få köpa en typ av barntallrik men det gick inte för sig. Slutade med att jag avbokade... Töntigt men jag vägrar betala så mycket  för några köttbullar typ... Vet många andra julbord som inte tar så mycket för barn!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lina S

Oj vad gnällig jag var idag då

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • RosaNapp

Lina och Kvack: tack, ja dom är goa
    Lina: jag vägrar curla Klart jag hjälper dom, men jag uppmuntrar dom mycket att göra saker själv och jag inte ska serva.
    Håller fö med, vädigt dyrt julbord för en 4-åring och du, jag vill inte att mina barn ska gå runt på Halloween heller

• Vilda Tiger

Inte heller jag gillar Halloweengrejen men jag måste erkänna att jag köpte hem några klubbor som jag kunde dela ut om grannarnas barn kom. Det har knackat på en gång... men det kan ju komma folk imorgon med. Synd jag inte är hemma då. Det som gör mig lite pissed är att de först ringde, sedan BANKADE de på dörren! Ren tur jag inte hade lagt mina ungar eller var mitt i det. Jag kan tycka att man ska säga till sina barn att knacka / ringa på EN gång och om inte folk öppnar så ska de gå vidare.

Rosa
    Så söta de är, dina små! Jag curlar. Hej och hå va jag curlar. Men jag försöker tänka på det. Jag gillar att klä på Lyckeli, att hjälpa henne på olika sätt men jag får ju inse att jag får passa på med de saker där hon måste ha hjälp, som med tandborstningen. Jag har lärt mig att hon ska få äta allt på egen hand, även flingor med mjök, vilket medför att hon slabbar och sölar men hey, det går att torka och byta kläder sen.

Lina
    Äh, gnäll du, det hade jag med gjort om jag skulle betalat över 200 spänn för några korvar! Äh, hitta du ett annat ställe. Hoppas det finns platser kvar där ni vill äta förutom på det här dumma stället.

Kvack

Hoppas kalaset blev lyckat!

Lille

Jag röstar och röstar. Tycker du är jättefin på klippet, men de flesta av oss här tycker nog det är lagom najs att se sig själv på film och bild, så jag förstår dig. Nu närmar sig resan för er - spännande! Hoppas du kommer att uppdatera bloggen under resan liiiite iaf så vi får se hur du har det då du är borta.

• luzorsus

Har ej förstått att man kan rösta mer än en gr, nu ska jag rösta så mycket det går!!

Curlar,,,jora det görs det...Myra vill ju göra ALLt själv,hon kan stå och försöka få¨på sig tröjan själv, i en halvtimme och det grinas och skriks men vill hon ha hjälp? Näääääää,då blir man bara ännu argare...när man har tid får hon ta den tid hon tar på sig men på morgonen skulle det inte funka.. 

• RosaNapp

Gah! Har precis fått Er att somna och så ringer det på dörren! Ett par pojkar som gick en runda. Fast dom tog det bra, jag sa att jag har småbarn som sover. Hade tyvärr inget godis.

Men går dom omkring nu?!? Det här var dom första som knackat på. Hoppas det inte kommer fler. Dom hade iallafall ansträngt sig med utklädningen, lite kul.

• Vilda Tiger

Rosa
    Ja, det är det jag tycker är trist med, att det liksom ska störa i ens rutiner. Jag som inte firar halloween själv tänker ju itne alltid på att det ÄR den dagen, medan jag är beredd på påskkäringar då det var ngt vi själva firade då jag var liten. Man är ju selektiv.

Det var tidig morgon här. Fem. Gäääsp. En timma senare vaknade Lyckeli. Jag vågar inte gissa på hur den här dagen blir. Jag får ta det timma för timma. Nästa gång det är dags för vintertid får Marcus vara hemma så jag kan sova borta.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11