• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Jag hade tänkt beställa namnnappar, och så kom den där reklamen här på FL så jag klickade... Men när man skriver TAGE så hamnar A:et skitlångt ifrån T:et, så det ser helt miffo ut. Gå gärna in och titta själva. Man får ju inte välja teckensnitt heller... Tråkigt...
    Tyckte annars det kunde varit en bra ide till dagis, och dessutom här hemma. Lite pedagogiskt också att dom får lära sig att känna igen sitt namn. 

• RosaNapp

VT: det kanske inte vore så dumt att släppa lite? Så du orkar bättre. Hoppas det reder sig snart.

Jag har barnens försäkringar på TH, min genom facket och hem genom länsförsäkringar. Just nu billigast för mig så.

• Kvack

Jag har bil och hemförsäkringen på Moderna försäkringar och barnen på TH.

VT: låt M ta någon eller några nätter så du orkar bättre. Kommer kännas bättre sen. Kram.

• Saliva123

VT
    Du verkar vara där jag satt och grinade över att hamna i helgen  Min kloka sambo sa att det kommer att kännas jobbigt i perioder, men att de snabbare än man tror plötsligt är över. Kämpa på, och fortsätt lägga dig tidigt, Primitivt tänk; mat och sömn! Klapp, klapp...

• KaOl

Tillbaka efter en kanon-långhelg på Lalandia i Danmark. Vi har haft det jätteskoj, allihop; perfekt minisemester för en familj med barn i så olika åldrar (och att vi vuxna blev som barn på nytt gör ju inget det heller )

Mareld: Tips: flytta inte Julias försäkring. Om något medfött skulle dyka upp (mot förmodan!) är det stor risk för att det blir en massa bråk om vem som ska betala ut ersättning. Jag tycker att jag har rätt bra koll på våra sakförsäkringar (kollar faktisk oftast en gång/år) och brukar därför inte lyssna på försäljare som ringer (brukar göra en koll på internet istället) - döm om min förvåning när det visade sig att ICA-försäkringar kunde sänka våra kostnader med nästan 5000 kr / år (villa/hem + 2 bilar)!!! Bättre villkor dessutom.. Bara att tacka och ta emot tipset är alltså att dels kolla med dem, dels kolla på internet (t ex www.compricer.se/forsakring/ , www.alltomforsakringar.se , www.insplanet.se eller något annat ställe

• KaOl

... oftast får man dessutom någon form av rabatt när man samlar sina försäkringar. Kolla även om du kan få rabatt via ditt fackförbund eller något annat

• KaOl

.. och jag igen

Missade ju ditt inlägg, VT . Usch så tufft du har det just nu!! Jag är likadan - har oxå jättesvårt att somna om jag är för trött. Förstår att du inte vill släppa nätterna HELT - men skulle inte du och Lyckan kunna sova i ett rum annat rum bara för en natt? Det gör så enormt mkt att få en natts ordenlig sömn..
    Jag har ju aldrig haft två småbarn hemma samtidigt, är så imponerad av er som orkar med. Du gör ett jättejobb, tina!! Och det kommer att bli bättre - jag lovar!!! Stor kram!

• Vilda Tiger

ÅH, va glad jag är över era svar!

Jucea
    Min syrra sa idag att vi kan bestämma en helg hon kommer ner och tar ungarna så kan både jag och Marcus åka på spa eller bara sova på hotell. Det ser jag fram emot!

KaOl, Saliva, Rosa och Kvack
    TACK för kommentarerna! Jag har haft en rejäl dipp och ni har ju rätt, jag ska släppa det mer. Så svårt, fattar inte varför... Lyckeli sover ju i eget rum så jag kan ju lätt lägga mig på en madrass hos henne en natt om jag vill. Ska allt fundera på att göra det! Jag har nog min hösttröttvecka som kommer varje år, skulle jag tro. Den plus mornar mellan fyra och fem är inte bästa kombinationen. Jag uppskattar era klappar!

• linn78

Tack lana!!  Stor kille du har nu, tyckte precis att du ploppade...

VT: Jag kommer säkert att hamna där du är flera ggr! En vän som fick sin nr 2 för 2 veckor sen är en sån supermamma - tycker allt fungerar toppen med bebis och storebror, amningen fungerar finfint, alltid städat hemma m.m. Hon är dessutom en otroligt trevlig tjej och omtyckt av alla så jag kan inte ens bli irriterad för att hon har det så braFlört Men hur klarar hon det? Jag är så himla beroende av sömn för att kunna fungera normalt, hur ska det gå när nye lillfisen kommer? Det låter som om du skulle behöva delegera över lite på Marcus när han är hemma, du drar ett ganska tungt lass själv när han är på jobb flera dygn på raken. Kan inte Lyckeli vara hos farmor ett dygn så du kan sova ifatt eller åtminstone kunna sova medans B sover? Hoppas du mår bättre snart iaf!!

Axels foto gick vidare till final i Lilles blogg, gå gärna in och rösta på honom (bild nr 1). Glöm inte att rösta på 2 andra samtidigt också annars så räknas inte rösten... Jag vinner gärna en ny matstol till bebis=)

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11