Carina: foglossning kan man inte träna bort, men man kan ta hjälp av övningar och sjukgymnast. Tänk på att inte bära och om du måste så använd benen och bär med jämvikt. Gå med korta steg, undvik trappor och liknande.
Dom är ju i "kan själv åldern nu" så det är ju bara att utnyttja
A är inte så mycket för att ta på sig själv än, men så är han ju som sina syskon, nakenfis, så han har inte intresse av det. Han kan ta av sig, räcker väl
Igår fick han raseriutbrott på både mig och E som ville visa honom att man måste trycka ner knappen på kontrollen för att något ska hända (han har lärt sig att sätta på dvdspelaren, sätta i skiva, sätta på tvn och nu kämpar han med kontrollen
). Han har alltså kommit på vilken knapp han måste trycka på, men blev arg när det inte hände något och ville absolut inte att vi skulle visa honom HUR
Men han är så söt. Ibland kommer han och frågar efter nappen (jag bestämde för ett tag sen att det var dags för honom att sluta med den på dagen när han inte ska sova) och om jag då säger att jag inte var den är så går han och letar och hittar han den inte kommer han tillbaka med utslagna armar och ett uttryck som säger "jag kan inte hitta den" och skakar lite småvuxet på huvudet
Mareldsbarn: förstår att ni är förvirrade. Det är bra att ni kan prata och oavsett vad som sker så är det ju bra att ni kan göra detta som vänner. Så bra vänner man kan vara i ett sånt läge. Kanske är det pressen som släppt som gör att ni kan prata. Så har det på ett sätt blivit med L, han blev lite en helt annan när det blev uttalat att han inte ville mer. DÅ började han liksom prata med mig, innan har det bara varit försvar och attack ungefär.