• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

Läser och tänker på er allihop. Pratar med många av er på fb men jag hoppas att ingen känner att jag inte bryr mig. Är inte på topp själv utan det händer en del i mitt liv just nu. Men det ordnar sig nog!

Stora kramar till er som behöver dem! Finns så det räcker till alla!

• sthlmstjejen

Mareld: Förstår precis hur du känner det!! Du kanske inte vill berätta det, men jag frågar ändå: Är det nåt mer som hänt? Otrohet? Jag tänker på det du skriver om tilliten men att du älskar honom? Du behöver absolut inte svara om du inte vill. Den första tiden då vi separerade var JÄTTEjobbig, vi har ju nu efter ett halvår hittat tillbaka till varann och det trodde jag absolut inte första tiden vi var separerade. Vi båda har ändrat oss under det halvåret, det är bra att få distans och göra saker på egen hand. Som det känns nu vill jag inte att vi ska flytta ihop igen, vi har det så bra som det är!

Oavsett om ni hittar tillbaka till varann eller inte så är du stark och du klarar dig igenom detta, det vet jag! Kram!!

Rimfo: Trist att du inte heller är alltför glad, vi finns här om du vill prata

• Kvack

Mareld: kram.

Rimfo: tråkigt att du också har det jobbigt. Stor kram till dig med.

• Lina S

Mareld - gumman, förstår att det känns jobbigt för dig nu. Jag tyckte att det var skitjobbigt att separera från mitt ex efter att ha bott 5 år ihop och då hade vi ändå inte barn. Det ända jag kan trösta dig med är att man faktiskt vänjer sig ganska fort. Hoppas att du får behålla din lägenhet!

VT - jag sov i vårt gästrum varannan natt med öronproppar när Sam var liten. Steve kom bara in när han skulle ammas. Annars blir man ju idiot, man måste få sova. Han kommer klara sig fint även om Marcus har honom. Så iväg ut och köp öronproppar nu Elliot blev aldrig väckt på natten av Sam även om han skrek mycket!

Var på föreläsning om skola 2011 igår och fick veta lite mer om den nya läroplanen. Det känns spännande och bra, lite tydligaren nu vad man ska jobba med i de olika åldrarna. Innan var det mycket flummigare. Nu blir det mer styrt att i år 1-3 ska detta göras osv... Och det är väl på tiden att lärare har fått vara med att utforma den!

Imorgon ska jag ut och festa med mina kompisar, ska bli jättekul för det var inte igår!

Linn - jag skrattade också gott åt Axels foto. Ska rösta på det!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Ph pratade igår om att han kan tänka sig att bo kvar här ute. Dvs inte alls flytta in till stan som vi tidigare har pratat om... Så inatt låg jag vaken och funderade på hur fan man kan få det att funka. Vi har ju för lite plats... Ska man be nån bygga det förbaskade uterummet så att det blir av? Vad ska vi isåfall ha det till? Det är ju inte vardagsrumsyta vi har för lite av, utan skulle uppskatta 2 sovrum till, och kanske en stor walk in closet/förråd inne i huset där man kan gömma undan massa grejer. Men att bygga ut huset kostar ju MASSOR!!! Då gör vi en definitiv förlust när vi säljer sen....

Många tankar...
    Om jag nu nånsin fick ett jobb så visste man ju bättre vad man tyckte om att pendla osv.... 

• jeng

Vad heter det när man får panik på att man är så isolerad och långt ifrån civlisationen? Lite sån tror jag att jag börjar bli....

• Lana
    Mareld,Hoppas att lite distans kommer hjälpa er fram till det bästa besluet för er.
    det gör så ont i mitt hjärta när jag läser det du skriver.har du frågat varför han skulle vilja ta rummet hos sin kompis? känslan jag får när jag läser är att kärleken finns där.då tror jag möjligheten finns också.dock att det kanske kan avra svårt att hitta den.
    Som VT säger,det är hårt när det blir verklighet,när det inte bara försvinner och allt blir som förr.man vill inte se det och när man gör det gör det så ont.Ni älskar ju varandra,men det är inte alltid det funkar för det.

VT,många kramar till díg,hoppas det snart blir bättre på nätterna.
    tycker du ska försöka ge marcus några nätter och låta honom få "problemet" om B vaknar till för mkt.just för att du ska få sova.sov nere i datarummet med öronproppar eller dyl.och sedan byter ni av så han kan få nån natt med.men iom du tar det mesta med B så är det ju du som får sämst sömn.kram gumman!

Rimfo,hoppas du känner du kan prata med oss om du behöver.

Lina; va skönt,det är ingen höjdare när riktlinjerna är luddiga.
    Våra riktlinjer på jobbet är mer,ja självklara.att vi ska se till individen osv men hallå??? vem tänker inte så som jobbar med människor???

Jag har en personförsäkring i TH och en tilläggsförsäkring hos ACM eller dyl.de har jag haft alltid då ja gint ekan byta pga mina allergier.så båda barna har också TH och mikael hade ingen så han tog med TH.och vi har flyttat bilen & moppen dit med.dock står huset i folksam då jag har en hemsförsäkringt där  genom jobbet,eller ja jag är tvungen annars får jag ite vara med i facket.

Jägarn va massa mer mensvärk jag har nu efter joel och med kopaprspiral.lord det börjar nån dag efter äl och jobbar sig fram tills mensen.det är som ordentilga förverkar,jag ligger dubbelvikt  och mår illa emellanåt.pust,hoppas det lättar.

Annars går det bra här hemma.vi har varit hemma i 3v nu då elly har haft ett virus och fick sedan prickar som ev kunde smitta pga viruset.vi klättrar på väggarna och gnäller på varann heeela tiden.vi måste få komam iväg,leka med andra barn osv.man blir så slapp,jag ka ninte ens tänka mig att gå utnaför dörrn.HOPPAs det vänder snart.

Jo jag och barna ska på BIO imorgon,det visas BAMSE i vårt bibliotek.ska bli kul
  • Rimfolina

Vad gulliga ni är, allihop! Ja, jag vet att ni finns här och att jag kan prata med er. Det kanske kommer så småningom. Eller kanske på FB, vet ju inte riktigt vilka som läser här...

• jeng
    Nu ringde dom ang det där jobbet jag var på intervju för! DOM VILL HA MIG!!!!

MEN!
    En annan administratör på uni har blivit övertalig, och då funkar det ju alltid så att den personen måste prövas mot den här lediga tjänsten innan man får tillsätta nån utomstående. Alltså redan anställda har företräde. Det ska iaf prövas den 16e, så nu blir det ett par nervösa veckor här igen... Men chefen ville absolut inte ha henne, och det verkade inte som att hon passade kanonbra in. Alltså min civilingenjörsbakgrund gav mig rätt mycket extra i att passa in i forskningsmiljön, plus att jag ju har kunskap inom informationshantering, layout osv, som de har nytta av (som jag tvivlar på att hon har)... Så det lät jättepositivt!

Som om det inte var nog så erbjöd de mig den lönen jag begärde!!!

Det låter ju för bra för att vara sant, men håll nu alla tummar ni kan!!!  
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11