• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • MissHellen

Jag oxå, såklart! :) Jag har dessutom två webläsare, så här blir de dubbla röster

• Mareldsbarn

Tack återigen snälla ni för era ord! ANgående tillit så är det inte direkt någon otrohetssak som har gjort att vi är där vi är men lögner om vem man träffar och inte träffar och hemliga möten har ju gjort att tilliten med tiden försvunnit. Jag litar inte på D för fem öre egentligen. Jag ÖNSKAR att saker vore annorlunda och ibland lever jag i den önskevärlden där det faktiskt är det men så slår verkligheten emot mig emellanåt och då inser jag att min tillit till honom totalt saknas och gör den det är det oerhört svårt att möta varandra och jobba vidare tillsammans.

Ni som har  separerat. Hur har era familjer tagit det? D´s föräldrar är ledsna och säger att de tycker mest om Julia som blir mest drabbad enligt dom. Mina föräldrar försöker finna svar på vad som gått galet (man vill verklgien itne berätta ALLT för sina föräldrar alla gånger så visst förstår jag om de INTE förstår allt just nu eftersom jag lämnar ute en del som känns för privat för mig och D). Mina föräldrar är rädda för att D ska kräva huset ochpengar och jag ska stå där och förlora saker. Det är något som jag INTE är rädd för. Mina föräldrar är ledsna men förstår också för de har sett att saker inte varit bra.

Det är svårt att möta sin familj och besvara frågor som jag liksom knappt vet svaret på själv. Det jobbigaste nu är väl ändå att visa att Julia faktiskt är det viktigaste som hänt oss och att vi faktiskt tänker på henne i första hand trots att vi separerar. ALltså vi tänker utifrån vårt beslut sedan på det bästa för henne. Gör ont i hjärtat när familj "påminner" en om att det kommer bli svårt för Julia...

Nåväl, ikväll skall jag i varje fall få komma ut och dricka vin, bli bjuden på middag och spela spel med goda vänner. SKa bli underbart och är otroligt efterlängtat! Har på tok för många kvällar själv med Julia nu vilket också är mysigt men inte riktigt fair när det betyder att D är iväg på olika saker och jag får sitta hemma.

VT; Jag vet att farmor o farfar gjort ett kalasjobb och ställt upp en massa men skulle ni inte kunna fråga om dom orkar ta Lyckan i 1-2 nätter? Eller båda barnen på dagen och du får sova lite då? Hur mår du idag?

Jucea; Hur gick det med jobbet? Hört något mer än? Håller tummarna för dig.

• jeng

Mareld,
    Näe, prövningen är 16e nov, så innan dess får jag inte höra nåt mer... 2 veckors väntan. Eller ja, snart är det ju bara en vecka! Skönt det iaf.... 

• Vilda Tiger

Mareld
    Försök se det som att dina och Daniels föräldrar precis fått reda på det, de är i tanken där ni var för veckor eller månader sedan. De drabbas troligen också av rädslan att inte få träffa Julia lika ofta; bara varannan jul och sånt. Kanske är det det som gör att det blir så jobbigt för er? Att ni liksom redan hittat en väg förbi de där tankarna, fått acceptera läget men nu bli påminda om det jobbiga igen? Det bästa kanske är att försäkra dem om att ni alltid gör vad som är bäst för Julia och sedan säga att du tycker det är så jobbigt att tala om än att du föredrar om de bara kan låta det mogna lite så kan du berätta mer om ett tag. Kramar till dig!

• Mareldsbarn

DU är klok du VT. Jag säger det igen Det ligger mycket i vad du skriver och genom din text så har jag fått mer förståelse för deras reaktion. TACK!

Nu ska jag göra mig i ordning för lite kvällsmys med några vänner. Ska bli skönt.

Jucea; EN vecka går fort

• Rimfolina

Mareld: Jag gör som jag brukar, instämmer med Tina! Tänker ofta på dig.

Har någon hört nåt hur det är med Lillas mamma?

VT: Hur har du sovit i natt? Tyra hade en period då hon vaknade en gång i kvarten, jag höll på att bli galen på riktigt. Du måste se till att du får lite sammanhängande sömn då och då, du är inte en dålig mamma om du så lämnar dem till grannen, du måste få sova! Min gräns låg på 4 h. Om jag fick sova 4 h i sträck en gång i veckan så överlevde jag i alla fall...

Kramar till er alla!

• Hallonsocka

Rimfo: Jag träffade henne snabbt här i Umeå (tråkiga omständigheter men roligt att ses som vi sa). Då vi sågs så var det inte mycket förändring, men stabilt. Hon får berätta själv då hon har möjlighet

Appropå något helt annat så är hon ju den första jag träffar irl ur den här tråden. Det var jättetrevligt att se henne och prata (trots omständigheter och att det blev väldigt kort). Hon verkar vara en mycket fin människa Jag hade ju hyrt rummet åt henne men hon hade fått via en släkting boende på hotellet som ligger på sjukhusområdet. Men pga att jag redan bokat så kostade det ändå (man måste avboka två dagar innan man bokat och vi bokade ju dagen innan det skulle gälla) Kändes aningen surt att träffas bara för att få pengar till ett boende hon inte kunde njyttja :-S Men det var iaf väldigt roligt att träffa henne.  Skitsnygg också Haha! Och typ en halvmeter längre än mig :-P

• RosaNapp

Mareld: jag tänker som VT (och håller alltså med ) att det är ju nytt för dom medans ni vetat det längre tid. Och klart att dom inte kan förstå allt och ni inte vill berätta allt. Ta det i din/er takt. Jag kan väl säga som så att jag har ingen aning om vad L sagt till sin familj, men det är ju ingen hemlighet att det varit upp och ner för oss så det var väl väntat. Kan tänka mig lättnad från dom.
    Min familj  har egentligen inte sagt något, men det var väntat. Även dom vet ju att det varit upp och ner och sen har jag ju inte den bästa relationen till min familj.

Er är nu på god väg att krypa och åla och håller på att öva sig på att sätta sig. 2 tänder till är på väg också. Varför inte ta allt på en gång Just nu jagar han mina tår på golvet...

Ska ta på oss och gå på promenad. Underbart väder ute, kallt, men klart och soligt!

Dom andra barnen är med L och skulle väl grilla i skogen hos farmor och farfar idag.

Och vem behöver gym när man bor ett par trappor upp med många småbarn? Har nu hittat lite fler byxor och även ett par vinterkappor som jag kan få på mig! Slipper jag se ut som världen slusk i vinter
    Någon som har tips på en bra våg som även mäter kroppsfettet men som ändå inte kostar skjortan? Är lite nyfiken på det hela, men har varken råd eller lust att lägga en förmögenhet på det hela. Eller så får jag strunta i det

Och ja, självklart röstar jag på lille08 så ofta jag kan!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11