• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Rosa napp,
    Jag köpte en på ica maxi, en EKS som mäter alltihopa, den är svart glas med fyra metallränder på, 2 för varje fot. Den kostade typ 399 bara, vilket är betydligt billigare än de jag tittat på tidigare. Jag tycker den verkar funka helt ok på mätningarna!! 

• jeng

Idag hade vi en mäklare här som påpekade att vi troligtvis hade störst chans att få bra betalt om vi la ut huset typ omgående!!! Jättefå hus ute just nu, och många som letar! Men det var ju inte riktigt vad vi hade tänkt oss... Hmm....

Nu funderar vi på att fixa till det sista istället och bo kvar....Vi hade ju iaf inte tänkt sälja NU.... Blev helt förvirrad.... 

• RosaNapp

jucea: eller så ville han ha en del av kakan och såg en chans till affär nu?
    Ni behöver ju inte heller bo kvar bara för att ni inte säljer nu. Fick ni bra prisförslag då?

Tack för tipset om våg. Jag har tyvärr inten Maxi i min närhet så.

• jeng
    RosaNapp skrev 2010-11-08 21:23:37 följande:
    jucea: eller så ville han ha en del av kakan och såg en chans till affär nu?
    Ni behöver ju inte heller bo kvar bara för att ni inte säljer nu. Fick ni bra prisförslag då?

Tack för tipset om våg. Jag har tyvärr inten Maxi i min närhet så.
    Jag har ju koll på marknaden och vet att det är få hus ute, och många hus rusar iväg i pris. Men vi ligger ju en bit ut, så här kan man ju inte lita på det lika säkert. Vi fick priser, alltså utgångspriser, på typ 300 mindre än vad vi har tänkt oss. Men det kan ju gå upp såklart... Får man inte det man vill så kan man ju bara avbryta försäljningen.

nackdelen med att bo ett par år, som väl tanken var från början är att då är ALLT i huset 3 år gammalt. det börjar bli slitet och köksluckorna repiga och dana osv... Störst sannolikhet att vi får tillbaka våra pengar nu. Eller så får vi tillbaka pengarna genom att vi bor så förbaskat billigt här, men då måste vi ju bo ett tag...

eks säljer flera av sina vågar på nätet, har dock inte hittat densamma som jag har, men det finns nån för 499 iaf.... 
  • Hallonsocka

Hej hej!

Jag ska sälja bort lite av Mys gamla kläder så jag har rensat bland dem och ska tvätta en extra ggn, jisses att hon haft så små kläder! En del blir såklart att behålla, favoriterna och så Vi ska röja i förrådet och måste slänga och sälja.

Annars satt jag och kollade efter slalomskidor åt My men ingen verkar sälja?! De är ju de kortaste så man tycker ju att det borde finnas en massa begagnat på blocket men nope! Å andra sidan är det ju inte direkt dyrt att köpa nytt, i alla fall inte i jämförelse med ens egna utrustning (pjäxor+bindning+skidor kostar 1500) men det är ju en sådan sak som är lämpligt att köpa begagnat tänkte jag... Well well...

Anders är på kurs i veckan så det är bara jag och My fast imorgon får vi besök av min väninna C, på torsdag kommer L och på fredag kommer ju A hem så, så mycket ensamt med My blir det ju inte :-P

EGO! Sorry

• Kvack

Hej hej. I natt var man ute och skottade snö så jag och mina grannar kunde ta oss ut ifrån gården. Men imorse hade det kommit 5 cm till. Plogen var så snäll och la upp två stycken halv meter höga snösträngar när han tog cykelbanan så imorse var det bara att ta fram spaden och försöka skotta så vi kunde ta oss ut på vägen. Vi var 3 bilar som blev ståendes här utanför.

• 3 barns mamma84
    Kvack skrev 2010-11-10 11:07:47 följande:
    Hej hej. I natt var man ute och skottade snö så jag och mina grannar kunde ta oss ut ifrån gården. Men imorse hade det kommit 5 cm till. Plogen var så snäll och la upp två stycken halv meter höga snösträngar när han tog cykelbanan så imorse var det bara att ta fram spaden och försöka skotta så vi kunde ta oss ut på vägen. Vi var 3 bilar som blev ståendes här utanför.
    åh vad härligt vill också ha snö till danmark
    Vi hara bara massa frost på dagar och kvällar men löven sitter på och vissa har fallit av men gud det är fint i November månad
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Kvack

Här kom det ca 3 dm snö i går. Och så 5 cm till på morgonen. Mycket snö blir det. Nu har vi varit ute och gjort snövallar som barnen kan ha snöbollskrig ifrån och en stor snögubbe.

• Vilda Tiger

Kvack
    Låter som ni har mycket mer snö där än vi fick här. Det är lite vitt på backen än men snart har allt töat bort här.

Hallon

Knepigt att inga säljer sina gamla barnskidor då! Vore ju perfekt om ni hittade det.

Jag sitter och planerar Benjamins namnfest, jag. Började mer detaljerat idag och det är skoj! Tack gode gud för att man kan beställa saker på nätet.

• Hallonsocka

Kvack: Här har det också snöat och snöar fortfarande. Det har snöat nonstop sedan igår kväll. Ändå är det väl inga enorma mängder som kommit utan mest att det småsnöat hela tiden. Nu är iaf träd och mark täckta. Ca 10 ligger väl på backen i af. Lagom för att kunna dra My i pulka till dagis

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11