• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Mareldsbarn

Haha Jucea jag tänkte detrsamma

Hörrni, jag har fått en loppisplats för att sälja barnkläder och leksaker till helgen. Jagfår även ta med barnvagnen och sälja. Behöver er hjälp nu. vad ska jag ta för pris? Det är ju en babytravel 2007:a med sitt och liggdel. LIggdelen har endast används av Julia och ingen tidigare och då har hon haft den typ 3-4 månader. SIttdelen använde hon knappt men pojken vars föräldrar vi köpte den av har haft sittdelen mer. Detta är egentligen inget att klaga på eller så för vagnen är i gott skick men ändå från 07. Problemet är bara att jag en gång hade plockat ur vagnen ur bilen och skulle stänga bilbakluckan och smällde i styret. INte hårt men ett jack i "skumgummihandtaget" uppstod som senare har spritid sig mer såklart. Vad sjutton ska jag ta för pris för vagnen i detta skick? På blocket säljer folk liggdelen för ca 400-500 kr ser jag. Tips mottages KÄnns skönt nu är vi i full fart med rensning av vårt hem!

FÖrövrigt har jag gjort otroligt kap på blocket sista tiden. Julias säng (120 cm) för 100 kr 9 mycket gott skick. 2 90-sängar nerprutade till 400 kr i gott skick. EN sängstomme till min säng för 500 kr knappt använd. Sen ska jag visserligen köpa helt nya bäddmaddrasser åt oss -för hygiens skull. Har en vän som har en matttvätt som han ska använda på våra sängar och det känns fräscht och bra LÅter jag kinkig?
    Har även fyndat en ursnygg sån där "modern" vit taklampa i plast som är runt med lite mönster och skåror i för 100 kr på Nordik På tisdag åker jag och hämtar en lacktvbänk som jag redan tänkt att inhandla på ikea för 495 men nu säljs den för 250 på blocket. KANON! Jag är blocketberoende just nu

Tack alla för era tips på leksaker och julklappar!

• Lana

marled,roligt att du hittar så mkt på blcoket.jag letar massor där nu också.lampor,sängbord,tvbord,tvbänk,hallbyrå osv fyndade ju mitt kök för 1500kr
    ang vagnen vet jag inte,jag vet inte vad de brukar ta för de vagnarna beg,men kanske 400 för liggdelen och  ja va kostar den ny? kanske 2500kr för vagnen?

Jucea,du som renoverar massor och letar bra priser.vi behöver ev en ny köksbänk,vart kan man hitta det? vi har bara varit på IKEA-hittade inget vi gillade och på bauhaus.hittade inget.vad rekomenderar du?

• Mareldsbarn

Lana, det är superkul! JA ni gjorde ju verkligen ett bra kap där med köket! Snyggt var det oxå! Men tror du någon köper en beg vang för 2500 kr? Jag hade tänkt typ 1000 kr Kanske ska slänga på några hundrappar ändå...

• RosaNapp

Mareld: tjohoo! Gott med fynd!

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad A ska få i julklapp än. Har hittat en stor biltransport med en massa småbilar, funderar på om han ska få biltransporten i julklapp och småbilarna i adventskalendern. Han, eller barnen öht, får iallafall inte så mycket av mig. Eller så får han en Disney miniprinsessa så behöver han inte sno storasysters hela tiden.

• 3 barns mamma84

Tack flickor.
    Jora han vet att det är en liten hmm ''liten'' i magen och han tar alltid upp min trja och säger bebis och hej bebis så han vet att det finns en där men tror inte han förstår att bebisen kommer eller ?

Att han sover i våran säng varje morgon bitt klockan ca 5 på morgon hmm vi nattar honom i sin säng varje kväll men varje morgon kommer han.
    När han vaknar på natten och jag hör honom går jag direkt till honom och då blir det en kamp mellan han och mig.
    Han hoppas gämn fota och jag säger till honom snällt att detta är din säng här ska du sova gott.
    Du är en stor kille och ebba sover i sin säng.
    Men sen tillslut ger han upp med allt skrikande och gråtande av ilska.
    Ibland ger jag upp av trötthet och lessen av att han inte lyssnar och ibland skriker sambon och ber honom komma in.
    Så ja jag försöker naturligtviss.

Men jag hoppas det blir bättre för om ca 2 veckor kan han komma ut med snitt redan eller bf om 4 veckor så vi måste se att detta hinner lugna ner sig lite.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Vilda Tiger

Mareld
    Jag har ju en likadan vagn och har haft tankar på att sälja den för kanske 1500 max. Tror inte jag får mer. Och det är en 08a UTAN skavanker, så jag trooor inte du får så mkt mer än kanske 1200 eller, mer troligt, 1000, för den. Hoppas jag inte är en partypooper nu. Kul att du har fyndat så mkt!

• Lana

mareld haha lyssna mer på vt då jag inte för vet vad dem kostar från början

• Mareldsbarn

VT och Lana; haha vad roliga ni är. Jag vill mest bli av med den faktiskt så jag kör på 900 kr och hoppas på det bästa SÅ kanske någon blir glad över fyndet

idag ska vi röja i förrådet, D och jag. Göra plats för alla möbler jag kånkar hem SKa iväg och fynda gardinstänger till alla fönster för 200 kr hos en dam jag fann på blocket. ja jag fann ju intedamen direkt utan gardinstängerna alltså Sen till jobbet och jobba till 22 ikväll. Jag är apförkyld så egentligen vet jag attjag borde stanna hemma men denna månaden är superkass med lönen då jag varit hemma så mycket så jag kan verligen inte med att ta en karensdag till. Ligger redan 5000 kr back och det är inte direkt det man vill nu när saker kostar extra vid separation direkt. Får ta mig dit och om det är tungt så går jag la hem och tappar bara några timmar sjuka i så fall. Synd när det bara är ett kvällspass iadg och ett dagpass imorgon kvar på det jobbet.Tänkte jui njuta till tusen dessa två dagar

• jeng
    Mareldsbarn skrev 2010-11-22 09:41:48 följande:
    VT och Lana; haha vad roliga ni är. Jag vill mest bli av med den faktiskt så jag kör på 900 kr och hoppas på det bästa SÅ kanske någon blir glad över fyndet

idag ska vi röja i förrådet, D och jag. Göra plats för alla möbler jag kånkar hem SKa iväg och fynda gardinstänger till alla fönster för 200 kr hos en dam jag fann på blocket. ja jag fann ju intedamen direkt utan gardinstängerna alltså Sen till jobbet och jobba till 22 ikväll. Jag är apförkyld så egentligen vet jag attjag borde stanna hemma men denna månaden är superkass med lönen då jag varit hemma så mycket så jag kan verligen inte med att ta en karensdag till. Ligger redan 5000 kr back och det är inte direkt det man vill nu när saker kostar extra vid separation direkt. Får ta mig dit och om det är tungt så går jag la hem och tappar bara några timmar sjuka i så fall. Synd när det bara är ett kvällspass iadg och ett dagpass imorgon kvar på det jobbet.Tänkte jui njuta till tusen dessa två dagar
    Mareld,
    Är ni sjuka så kan man ju vabba istället, för att slippa karensdagen. Ungen är kanske inte jättesjuk just idag, men det är trots allt med största annolikhet ungen som har släpat hem förkylningen
    Här hemma har vi "turen" att vi ofta är sjuka alla på en gång så här löser det sig ju med vab automatiskt. Jag hatar också karensdagar, och jobbar hellre igen tiden... 
  • Mareldsbarn

Jucea, jag jobbade idag men fick gå hem redan vid 20. SNälla kollegor. ELler så orkade de inte med min snörvlande Julia är inte sjuk så jag hade absolut inte vabbat just för att om jag hade henne hemme så hade hon varit en duracellkanin som kört slut på en sjuk mamma Annars, om jag blivit sjuk o hon hängig och på väg att bli sjuk så har jag vabbat ja

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11