Mareldsbarn skrev 2010-11-22 09:41:48 följande:
VT och Lana; haha vad roliga ni är. Jag vill mest bli av med den faktiskt så jag kör på 900 kr och hoppas på det bästa

SÅ kanske någon blir glad över fyndet
idag ska vi röja i förrådet, D och jag. Göra plats för alla möbler jag kånkar hem

SKa iväg och fynda gardinstänger till alla fönster för 200 kr hos en dam jag fann på blocket. ja jag fann ju intedamen direkt utan gardinstängerna alltså

Sen till jobbet och jobba till 22 ikväll. Jag är apförkyld så egentligen vet jag attjag borde stanna hemma men denna månaden är superkass med lönen då jag varit hemma så mycket så jag kan verligen inte med att ta en karensdag till. Ligger redan 5000 kr back och det är inte direkt det man vill nu när saker kostar extra vid separation direkt. Får ta mig dit och om det är tungt så går jag la hem och tappar bara några timmar sjuka i så fall. Synd när det bara är ett kvällspass iadg och ett dagpass imorgon kvar på det jobbet.Tänkte jui njuta till tusen dessa två dagar

Mareld,
Är ni sjuka så kan man ju vabba istället, för att slippa karensdagen. Ungen är kanske inte jättesjuk just idag, men det är trots allt med största annolikhet ungen som har släpat hem förkylningen
Här hemma har vi "turen" att vi ofta är sjuka alla på en gång så här löser det sig ju med vab automatiskt. Jag hatar också karensdagar, och jobbar hellre igen tiden...