• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • RosaNapp

Tessiej: grattis Fint och ovanligt namn.

• MissHellen

Tessiej: Grattis!

Mareld: Grattis till lägenheten!

Jucea: Grattis (här oxå) till jobbet När börjar du?
    Vi hade bara ett namn, när vi vänta Elton och de var Ayla

Vi har nyss varit till tandläkaren, Elton störtgrina så fort han såg att hon tog på sej handskarna.. Och inte hade hon bra hand om barn heller.. Men men, nu är de gjort iaf! 

• jeng

MissH,
    Jag börjar på måndag!
    Lite nervöst är det ju, mycket nytt man ska få in i huvet! Men skitskoj, och skönt att få komma hemifrån och träffa andra vuxna!!

Ska och bli så himla skönt att tjäna lite pengar!!!! Inte för att vi har haft dåligt med pengar, men det är ju skönt att se att man bidrar lite ekonomiskt också till situationen! Och självklart kunna unna sig saker som man har låtit bli nu när vi har snålat lite mer!!

Snart behöver jag ju en helt ny garderob också!! Kommer snart i mina gamla kläder, men å andra sidan så undrar jag ibland vad jag tänkte när jag köpte dom Har man bytt stil på 3.5 år? Troligtvis!! 

• Mareldsbarn

Men åh Tessiej! Ett stort och varmt grattis till Iza. Ett vackert namn!

Jag försöker få ihop möbler till en lägenhet, fixa med försäkringar som går att sänka pris på och även se till att telefon och bredband tar sig till lägenheten tillsj ag ska flytta in. Kikar på priser och sådant. Men huvva va kass jag är på sånt här med energin. Har aldrig nånsin fixat detta och efter lite letande på nätet har jag förstått att man ringer göteborgs energis om alla måste ha och sedan kan man deala till sig nåtgot avtal via något annat (?). Frågan är bara om man ringer göteborgs energi först och säger att man itne vill ha det här avtalet via dom (?). Frågan är också om man ska binda sig eller köra rörlig. Ja när det gäller sånt här saknar jag totalt förmåga kring det.

En annan sak. vad leker era barn med nu för tiden? Julia tycker mest om att läsa böcker, varva ned vid tv:n, och busar mest med mig och Daniel utan leksaker -vi bygger koja inomhus och fikar i och vi leker kurragömma. HOn är med mig väldigt mycket vid hushållsaktiviteter såsom städ, tvätoch alltid vid matlagning. Det är hon själv som vill det. Jag har börjat fundera på vad jag kan önska till henne i Julklapp samt inhandla till hennes nya rum hon ska få i nya lägenheten. Absolut inget överdrivet ska jag handla men vill gärna ha litetips av er som inspiration. Mamma o pappa min har handlat mickispis med pryttlar till och det kommer hon verkligen gilla.

3 pass kvar på mitt bästa jobb jag någonsin haft. På torsdag i nästa vecka är det jag som går tillbaka till deppjobbet där man håller sig på dagisnivån MEN jag skulle inte deppa ihop för det utan tänka att jag inte behöver engagera mig mer än måttligt och får då mycket god energi över till annat skoj

• jeng

Mareld,
    Varför går du tillbaka till gamla jobbet??? Var det bara tillfälligt det där andra, eller har nåt hänt?

Ted leker mycket med aktivitetsleksaker, grejer som låter eller blinkar. Sen kör han mycket bobbycar och andra såna grejer, ser alldeles för mycket playhouse disney, lägger pussel och bläddrar i böcker.

Till julklapp önskar vi honom mycket cars och musses klubbhusgrejer. Känns som det är saker som kommer göra honom glad när han öppnar. Nyttiga saker kan vi köpa själva sen. Men vi önskar ju handdukar och sänglakan osv och det är ju nyttiga grejer även om det är cars lixom. Jag har tänkt köpa en byrå på ikea, om jag hittar nån bra, typ nån tvbänk eller nåt kanske. Sen limma dit såna legoplattor på, och ha legot i lådorna. Så det blir lite pyssel som överraskning! Nu har det ju kommit cars-lego också, så det önskar han sig såklart, och då måste vi ha mer plats för legot!

• Mareldsbarn

Jucea, jag tog tjänstledigt i 6mån på detgamla. Mest för en säkerhet inte för att egentligen gå tillbaka. Nu när vi ska separera kan jag inte arbeta där pga arbetstiderna. Jag kommer inte hinna lämnaJulia på dagis de dagar jag arbetar dagpass och jobbar jag kvällar så kommer jag intekunna hämta henne så de dagar Julia ska vara hos mig måste jag behöva vara ledig och så ska det ju egentligen inte vara. Samtidigt är det jobbet jag gillar så mycket väldigt krävande -och det gillar ju jag just nu. Jisses vad jag lär mig mycket där men också försvinner mycket kraft från mig som jag faktiskt måste lägga mig, Julia och flytten som snart går av stapeln. Hoppas dom hittar någon som är superdålig som ersätter mig och de vill ha tillbaka mig om 1 år då jag landat privat

Ja Julia älskar Musses klubbhus. Hon har Mimmi som favoriten Julia har duplo men leker inte så mycket med det. kanske lego är roligare? Fastnä, jag tror inte hon faller för det för att det är mindre storlek. Vi har många små kartonger med pyssel i som hon ibland vill göra. Kanske ska köpa likadana kartonger och pyssel och ha i rummet i min lägenhet också eftersom hon tycker om det.

• Lina S

Tessiej - grattis till lilltjejen Kyss Iza är ett fint namn, har några kompisar som har döttrar som heter så. Fast Isa.
    Kul med samma barnmorska!

Mareld - så bra att du fick lägenheten, vart var det nu, i Kallebäck?

Usch jag är så stressad på jobbet nu att jag börjar få magkatarr, inget jag har haft innan men det är inte direkt skönt. Alla säger ta det lugnt, men hur lätt är det. Lektionerna planerar ju inte sig själv, matteböckerna rättar inte sig själv och utvecklingssamtalen håller inte sig själv heller för den delen. Alla på skolan är stressade, det bara läggs på uppgifter hela tiden, helt sjukt. Vi har snart en mer administrativ tjänst än vad vi har tid med barnen. Allt ska dokumenteras hela tiden. Och inte får man mer i lön heller, bara extra jäkla uppgifter.
    Hade man inte älskat att jobba med barn så hade man slutat för länge sedan....

Shit pomfrit vilken kaos vi hade här i söndags när Steve ramlade i carporten. Han snubblade på en leksakstraktor och for in i en dörr med armen i ett kostigt läge. Han kände hur det small till och fattade att han inom 30 sek skulle vara helt orörlig så han for in och skrek som galning, ja av smärta alltså.
    Jag for ner för jag trodde det var Sam som hade slagit halvt ihjäl sig när jag hörde paniken i Steves röst.

Han fick lägga sig i hallen och sen kunde han inte röra sig. Barnen blev helt ifrån sig och Elliots kompis blev livrädd och grät. Jag ringde ambulans men jag hörde ju inget när alla skrek i kör

Stackars Steve, han är så tålig men han höll verkligen på att gå av av smärta. Ambulansen kom och han fick morfin men det hjälpte ju inte så han fick något annat också. Men de kunde fortfarande inte röra honom så de fick söva honom på plats. Som tur var har jag ´ju mina föräldrar här i närheten så de var här innan ambulansen och tog hand om barnen.

Sen fick de in honom i ambulansen och sen åkte vi in till sjukan och drog rätt armen rätt. Då var han vaken igen så han fick ytterligare bedövning. Fatta så mycket knark han fick haha Han sjöng för personalen och trodde han var i ett tv-spel.

Nu är han hemma och axeln är på plats igen men han har ont och är orörlig. Klart att det är höger arm också. Jag får göra ALLT här hemma och det är inte så kul. Han kan inte klä sig själv eller köra bil. Jag får skära maten till honom så nu har jag tre barn hemma

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • jeng

Mareld,
    FY så trist. Har du pratat med din arbetsgivare och sett om det går att lösa?
    Antar att du har gjort det... Vet ju att du har den typ av jobb där det inte heller funkar att gå ner i tid... Tråkigt  

Lina,
    Ja jag läste om det hela på fb. VIlken situation!!  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11