Tessiej - grattis till lilltjejen
Iza är ett fint namn, har några kompisar som har döttrar som heter så. Fast Isa.
Kul med samma barnmorska!
Mareld - så bra att du fick lägenheten, vart var det nu, i Kallebäck?
Usch jag är så stressad på jobbet nu att jag börjar få magkatarr, inget jag har haft innan men det är inte direkt skönt. Alla säger ta det lugnt, men hur lätt är det. Lektionerna planerar ju inte sig själv, matteböckerna rättar inte sig själv och utvecklingssamtalen håller inte sig själv heller för den delen. Alla på skolan är stressade, det bara läggs på uppgifter hela tiden, helt sjukt. Vi har snart en mer administrativ tjänst än vad vi har tid med barnen. Allt ska dokumenteras hela tiden. Och inte får man mer i lön heller, bara extra jäkla uppgifter.
Hade man inte älskat att jobba med barn så hade man slutat för länge sedan....
Shit pomfrit vilken kaos vi hade här i söndags när Steve ramlade i carporten. Han snubblade på en leksakstraktor och for in i en dörr med armen i ett kostigt läge. Han kände hur det small till och fattade att han inom 30 sek skulle vara helt orörlig så han for in och skrek som galning, ja av smärta alltså.
Jag for ner för jag trodde det var Sam som hade slagit halvt ihjäl sig när jag hörde paniken i Steves röst.
Han fick lägga sig i hallen och sen kunde han inte röra sig. Barnen blev helt ifrån sig och Elliots kompis blev livrädd och grät. Jag ringde ambulans men jag hörde ju inget när alla skrek i kör
Stackars Steve, han är så tålig men han höll verkligen på att gå av av smärta. Ambulansen kom och han fick morfin men det hjälpte ju inte så han fick något annat också. Men de kunde fortfarande inte röra honom så de fick söva honom på plats. Som tur var har jag ´ju mina föräldrar här i närheten så de var här innan ambulansen och tog hand om barnen.
Sen fick de in honom i ambulansen och sen åkte vi in till sjukan och drog rätt armen rätt. Då var han vaken igen så han fick ytterligare bedövning. Fatta så mycket knark han fick haha
Han sjöng för personalen och trodde han var i ett tv-spel.
Nu är han hemma och axeln är på plats igen men han har ont och är orörlig. Klart att det är höger arm också. Jag får göra ALLT här hemma och det är inte så kul. Han kan inte klä sig själv eller köra bil. Jag får skära maten till honom så nu har jag tre barn hemma