Mareldsbarn skrev 2010-11-20 08:17:22 följande:
wow vad med många tips jag har fått aangående leksaker!

Tack alla!
Tessiej; HOn är alldeles underbar

Så vackra ögon hon har.
Carina, är det trots pga åldern eller tror du att han börjar känna av att det snart kommer komma en person till i ert hem? Han kommer inte längre vara minst. Du boar och fixar och han kanske saknar tiden innan det var så definitivt att där kommer komma ut en bebis? Jag vet inte. Tror nämligen inte att han skulle vara för liten för att INTE påverkas av att lillebror snart tittar ut. Du ska ju snart få barn -är höggravid och trött. Han kanske märker av att du inte orkar lika mycket lngre? vilket inte är konstigt men A kanske inte förstår varför? JAg fiskar bara runt lite just nu med frågor för att se varför A mår som han mår just nu.
Julia är inte trotsig på så vis. Hon är en bestämt dam som gärna stirrar ut en och slår foten i golvet en gång eller handen i bordet för att markera att hon faktiskt bestämmer. Men det vinner hon inte på och jag ser att hon har lagt ner mycket av det men visst är hon envis. DÄremot går vi inte in i sånna konflikter med henne utan när hon börjar snurra runt "småtrotsa" genom att hoppa i soffan fast hon itne får och man säger nej och hon då skrattar eller hon river sönder saker och tittar på en och bara njuter av en reaktion. DOm gångerna skäller vi inte på henne eller sliter bort henne därifrån. Vi lockar bara enkelt med något annat och säger samtidigt "Här hemma hoppar inte Julia i soffan. Det gör inte mamma o pappa heller. GÅ och välj en bok som vi kan läsa tillsammans så myser vi i soffan istället". Julia flyger iväg efter en bok då

Hon gör ju sådana saker för att hon är rastlös och behöver stimuleras och veta vad som ska göras. SKönt att det än så länge fungerar
Sthlm; Åh vad mysigt

Känns det så för dig med när ni drömmer bebisar tillsammans?
Igår kväll och i natt har det snöat supermycket här. NU är verkligen göteborg täckt att ett vinterland. vackert! Ska nog ge mig ut i snöyran och leka med Julia idag men jag bara måste köpa saffran, hårfärg och välling också. Är det bara jag som tycker det blir bökigt att dra ut och leta fram en bil i snöyran och åka till affären med barn när det är massa snö? Jag tyckte inte det förra året. är la kanske ovan i år nu

Tack.
Jo jag vet det är inte lätt att vara höggravid och less och ha honom som en bråkstake kan sätter ju gränser han med att ''jag finns här'' jag ser honom mycket väl men det är som om han inte bryr sig om vad jag eller J säger till honom ju nu.
Utan han är den som försöker ha kontrollet över oss alla.
Det är jätte jobbigt.
Vägrar att sova i sin säng också varje natt kommer han till oss.
Nu har jag fått nog och går till honom då han ropar efter mig eller J och jag försöker att säga till honom att han har sin rum sin säng och han är en stor kille och vi alla älskar honom.
Det fungerar ibland men ändå är han hos oss sen varje morgon.
Sen börjar allt igen med massa bråk och skrik och jag vill bara springa iväg.
Skönt att ni har det bättre killar e ju envisiga av sig jag som trodde dom var lättare att ta kontroll över att dom inte skulle vara så hämska.
ååh jösses vad har jag gjort ibland önskade man att man var barnfri just i denna tillfällen.