• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Mareld
    Jag tror du ändå gör rätt i attt ta det gamla jobbet och göra det bra, men inte lägga själen i det, så att säga. Du är klok och har säkert funderat på det här både en och två ggr.

Tessiej
    Igen, här också, GRATTIS till tösen! Jättefint namn, och jag ser fram emot att få se kort på tösabiten.

Lyckeli ska få block och pennor, hon gillar att både måla och "skriva". Hon ska även få flera påsar med djur, både bondgårdsdjur och dinosaurer. Hon leker så mkt med såna på ÖF. Jag har önskat mig en liten synt, så vi kan klinka "blinka lilla stjärna" tillsammans och sedan tror jag saker hon skulle gilla är tex: Playdoolera, liten innebandyklubba med boll, lektält att ha inomhus, verktyg (hon ska jämt vara med då jag grejar hemma och det är jag som gör sånt här), käpphäst (hon leker ofta med den hos kompisen Tristan) och kanske lite pyssel och pussel med.

• Mareldsbarn

Jucea & VT, Oh ja jag har tagit ett par vändor. Han är medgörlig men även jag inser när han säger att det är svårt att mötas upp. När jag jobbar dagpass börjar jag kl 7.Dagis öppnar kl 6.30. Jag är på jobbet typ 7.10-7.15. Tyvärr är schemat tajt och jag bör redan kl 07 kasta mig in i ett boendes rum och börja stötta honom för att få upp honom så han hinner iväg till sin Dagliga verksamhet. Nu kan man ju tycka attnågon annan kollega kan hjälpa mig iendast 10 min men vi har händerna fulla allihopa. Vi kliver ju in i en "lägenhet" och är där hela tiden, går inte attspringa ut till en annan boende. Med tanke på tidspressen pratas det om att dagpassen skall börja 06.30 istället och när den dagen infaller kan jag OMÖJLIGT ha Julia hos mig då jag jobbar dagpass. Jag kan visserligen hämta henne 16.30 då men vill inteatt hon enbart skall sova hos mig 1 natt i taget -det blir för rörigt för henne. Jobbar jag kvällspass så slutar jag 22 där jag är idag.

Dit jag SKA börja (mitt gamla jobb) är dagpassen 8-16 och ligger i grannlägenhetshuset som Julias förskola. Det var ju en nackdel förut vet jag att jag tyckte men nu är prioriteringarna annorlunda. Julia kan gå på Förskolan mellan 8-16 då utan problem. visserligen kan mina kvällspass vara svåra då jag börjar vid 12-14 och ska sluta 21 eller 21.30 men som sagt-detär rörigt där och verksamheten är INTE i behov av personal fram till dess (bara chefen som inte ser det) så förutom den som skall sova jour så får övriga kvällspersonal gå hem mellan 19.30-20. Dessa dagar kan jag be D hämta Julia på dagis och gå hem till min o Julias lägenhet och så tar jag över när jag kommer. Eller så ber jag min granne som har sitt barn på Julias dagis att hämta hem Julia i samma veva och jag hämtar henne hos dom. Barnen leker bra så det är ju också bra.

VT; Tack för dina tips om leksaker!

Lina; Jösses vilken läskig historia! Vad mycket knark han måste ha behövt ja. TUR att allt gick bra men jag förstår att det blev kaos ett tag med alla barnen och kompisen som blev orolig och ledsen. Mår Steve bättre nu? Ja förutom att du servar honom med allt? Hoppas även du får lugn snart i din stressiga vardag!

• Saliva123

Tessiej
    Grattis, vad mysigt!

Mareld
    Trist men bra med gamla jobbet. Beata leker väldigt lika som Julia verkar göra. Hon kommer bland annat att få en skrana (madrass att åka på i pulkabacken) och stora pärlor. Hon har fått prova trä halsband hos mormor och hon var jätteduktig och tyckte att det var superkul! Hon kommer också få väggklistermärken och fingerfärg till badet. Och mer tågbana, det älskar hon att bygga med! Och pussel som hon börjat sitta en del med. Hon ser mycke tfram emot julen och sjunger "ja må han leva" när vi pratar om snö, tomten, julgran och julklappar. Paket = födelsedag?

Har varit på sjukan idag. Har risigt blodtryck igen, trots medicin. Läcker lite äggvita i urinen, och nu var mina blodvärden inge vidare heller. Men de hade inte sjunkit idag från i förrgår iaf, så det räcker att jag kollar nästa vecka. Bläh! Hf på intågande eventuellt. Hoppas slippa, bebis får komma snart!  

• Saliva123

Lina
    Gud, läskigt med Steve! Han får se till att repa sig snabbt! 

• jeng

jag har överlevt 3 dagar med sjuka barn (och sjuk jag) ensam!! Om 4 timmar borde Ph vara hemma!

Resten av helgen ska jag bara spendera med att ladda inför jobbet på måndag! Behöver sömn, hjärnkraft och lite materiella ting!  

• 3 barns mamma84
    tessiej skrev 2010-11-17 17:19:08 följande:
    Hejsan, tänkte uppdatera er lite grann!

I måndags, 15:e nov strax efter 18 tittade det ut en liten tösabit här :)
    Hon gjorde precis som sin storasyster och fastnade på vägen ner till bäckenet, vilket gjorde att det drog ut på tiden. Jag var helt öppen vid 14:30 men eftersom hon kom snett så tog det ett tag för henne att vrida till sig. Men behövde ingen sugklocka denna gång. Hon vägde 3285 gram och var 50 cm. Denna förlossning tog ju endast lite mer än 12 timmar jämnfört med nästan två dygn med Ebba, men den här var lite kämpigare. Jag hade turen att få ha samma barnmorska som jag hade med Ebba, vad är oddsen för det?
    Nu är vi hemma och vi mår bra allihopa. Mör i kroppen är jag men det får man lov att vara!
    Jo just ja, hon har fått ett namn också. Hon ska heta Iza!

Grattis Mareld till lägenheten

Grattis jueca till jobbet!

Nu ska jag passa på att äta lite innan Iza vaknar igen och vill ha mat!

Hoppas det är bra med er.
    Iza jätte fint namn och stort grattis till dottern och ja skönt at allt ick bra iaf för er båda
    {#emotions_dlg.flower}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84

Här går det iaf frammåt om 1 vecka och 4 dagar har jag min tid förhoppningsviss min pojk då med hos mig HOPPAS om han är stor nog så.
    Annars får han bo kvar i magen längre till HIhi

Sambon fylder 26år så det blev mysigt och pizza ååh gott och så efterlängtat här för mig
    Så på måndag blir jag oxå gammal TYPIST då haha

Vet inte men hur jobbiga är era 2åringar om jag får fråga ?
    Denna killen ja han är en envis betämd liten pojk som inte ger upp han vägrar att lyssna och han säger ifrån han med på ALLT.
    Det finns inga gränser för oss eller honom längre han vägrar att lyssna helt änkelt.
    Det är många gånger varje dag jag tar honom i ett hörn där han får sitta eller gå in i sitt rum men nopp tar ca 1 sek så är han ute igen säger förlåt men sen på allt och alla igen och river ner saker tar sönder söker hopar på soffan och på bordet han leker med saker som han inte ska leka med han nyper slår ebba han e en dum pojk.
    Det har gått så långt att jag måste lägga honom isäng redan kl 19.30 istället för kl 20.00
    Han är till och med på katterna ja våran älsta katt han bryr sig inte han bara ligger där och spinner ''dumma katt'' haha men vår kattunge ja han är det alltid bråk med.
    *Suck* vill att denna tråts ska försvinna Nu ..

• tessiej

Tack för alla gratulationer..

Nu har jag laddat över lite bilder till datorn så nu får ni se en bild på Iza ♥

Ebba 080805 & Iza 101115
  • 3 barns mamma84
    tessiej skrev 2010-11-19 13:29:25 följande:
    Tack för alla gratulationer..

Nu har jag laddat över lite bilder till datorn så nu får ni se en bild på Iza ♥

Så söt hon är med sitt murka långa hår Glad jätte söt liten flicka
    Stort grattis igen.
    Man blir ju ännu mer sugen själv haha
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11