• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

Saliva
    Lyckeli slutade sova på dagen under sensommaren. Hon ville inte längre. Men hon har ännu en period efter lunch, mellan ett och tre ungefär, då hon är väldigt trött. Liksom Ted somnar hon ibland i soffan men vi försöker att INTE låta det hända, då hon lätt blir speedad på kvällen annars. Testa att ta bort sovet! Det är ju inte en regel man måste följa varje dag, utan ta det dag för dag. Om Lyckan vaknar efter halv åtta på morgonen så fixar hon dagen. Vaknar hon halv sju så låter vi henne somna en stund, men hon vill inte ligga i sin säng på dagen. Oftast somnar hon en stund i min famn då jag kollar på Top Model.

Rimfo
    Ja, vi kom i säng runt tre inatt och sov gott till tio. Gud va skönt... nu har vi käkat lyxfrukost med nybakade frallor och ska åka och hämta barnen om några timmar. Jag ska baaaara slappa tills dess, bara svänga in och köpa några adventsljusstakar innan vi hämtar dem, för vi har inte en enda som funkar hemma. Och nu är det ju advent.

• 3 barns mamma84

Jag skulle inte kunna ta bort sovpasset från Amadeus han behöver han är bara 2år gammal.
    Tycker själv att det är fel att ta bort låta barn få vara barn inte låta dem vara uppe.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • sthlmstjejen

2 barns: Tycker att det är fel att generalisera  och säga att det är fel att ta bort nåt sovpass, alla barn är så olika. Mina barn har slutat att sova på dagen tidigt, runt 2 år har de varit.. men jag själv slutade vid 3 års ålder har min mamma berättat. Sen har vi tidiga kvällar här, F somnar 18:30.. men så ska vi upp jättetidigt på vardagarna också så det fungerar ju bra.

VT: Lyx att ha en sovmorgon och att sova ensamma, jag saknar verkligen morgonsexet man kunde ha innan man fick supermorgonpigga barn

• 3 barns mamma84
    sthlmstjejen skrev 2010-11-28 15:18:35 följande:
    2 barns: Tycker att det är fel att generalisera  och säga att det är fel att ta bort nåt sovpass, alla barn är så olika. Mina barn har slutat att sova på dagen tidigt, runt 2 år har de varit.. men jag själv slutade vid 3 års ålder har min mamma berättat. Sen har vi tidiga kvällar här, F somnar 18:30.. men så ska vi upp jättetidigt på vardagarna också så det fungerar ju bra.

VT: Lyx att ha en sovmorgon och att sova ensamma, jag saknar verkligen morgonsexet man kunde ha innan man fick supermorgonpigga barn
    Ett barn behöver ju avkoppling och fred
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • luzorsus
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 13:16:15 följande:
    Jag skulle inte kunna ta bort sovpasset från Amadeus han behöver han är bara 2år gammal.
    Tycker själv att det är fel att ta bort låta barn få vara barn inte låta dem vara uppe.
    Alla barn har olika behov,det måste man ju respektera.
    Myra kan vissa helgdagar klara sig uitan sömn men på dagis måste hon sova.Alla är olika.

Har varit på skyltsöndag i det kalla Umeå -16 grader då vi gick,bara -14 då vi kom hem,höll på att frysa ihjäl!!! 
  • jeng

Suck då!
    HUset vi tittade på idag var inte alls så bra som det verkade... Till att börja med så hade dom rivit upp hela källaren för besiktningsmannen hade hittat fuktskador där nere.... (Läckande värmeslingor i golvet troligtvis!!) Iofs bra att det är upptäckt, så att det dras av på priset eller fixas genom försäkringen, men ändå.... Sen var taket helt uttjänt och måste bytas snarast! I övrigt var det egentligen helt ok, men Ph har ingen lust att lägga massa tid och energi och pengar på att flytta köket tex.... För att trots allt så var det ju VIKINGSTAD!!! Så istället nu så lutar det åt att vi försöker ett par bud till på huset i Ryd.... Men det är väl inte så stor sannolikhet att vi får det heller. Plus att där måste både tak och dränering göras... Men Ph tror att vi får tillbaka pengarna i stan... Vilket iofs kanske stämmer, men vi ska ju inte sälja på ett bra tag om vi flyttar nu, och dessutom så står vi foprtfarande med ett 3.5 miljoners hus när allt är klart... Mycket pengar och mycket räntor och lån..... Jag är helt snurrig just nu....

Till råga på allt så kommer ju budgivningen osv i Ryd att vara avslutad innan den ens kommer igång i Vikingstad... Så tänk om vi betalar dyrt för huset i stan och så vill ingen ha det i vikingstad så det blir rätt billigt... Då har man ju gjort bort sig. 

• linn78

Godmorgon tjejer. Igår kväll gick mitt vatten. Det började så fint med ett sipprande men i bilen på väg till fl flyttade sig lillfisen (han hade ju inte fixerat sig) och då forsade det ut. Usk som tog emot oss skrattade och sa: -Man kan iaf inte missa att ditt vatten gått!! Då var jag våt både fram på magen och upp på ryggenFörvånad trots Axels supereffektiva nattblöja...Glad Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!

Hoppas ni alla haft en trevlig 1:a advent!! Snart julTomte

• Rimfolina

linn: Ååååh, vad spännande!! Håller tummarna för att allt ska gå bra och att bebis snart är här!

• jeng
    linn78 skrev 2010-11-29 07:39:40 följande:
    Godmorgon tjejer. Igår kväll gick mitt vatten. Det började så fint med ett sipprande men i bilen på väg till fl flyttade sig lillfisen (han hade ju inte fixerat sig) och då forsade det ut. Usk som tog emot oss skrattade och sa: -Man kan iaf inte missa att ditt vatten gått!! Då var jag våt både fram på magen och upp på ryggenFörvånad trots Axels supereffektiva nattblöja...Glad Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!

Hoppas ni alla haft en trevlig 1:a advent!! Snart julTomte
    Åhh så spännande! Lycka till idag!!!
  • sthlmstjejen

2 barns: Så du menar att man ska tvinga ett barn att sova/vila under dagen och stirra sig blind på hur gammal barnet är för då ska den behöva sova enligt dig??

linn: Spännande!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11