• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Rimfolina

jucea: Hoppas att  Ted snart mår bättre och att han blir hjälpt av läkarbesöket!

Idag hade vi visst  barn med både vattkoppor och nån typ av magsjuka på dagis. Eller, inte på dagis, såklart, men barn som går där som var hemma.

• sthlmstjejen

jucea: Hoppas det går bra för honom hos läkaren! Otäckt när de blir så sjuka.

Just det, Rosa, vi är skilda och det känns lika bra att starta om på nytt.

• KaOl

Men WOW!!! Här händer det grejer!

Linn: Grattar här med; han är så fin, lillkillen!!

Sthlm: men OJ!! Grattis! Spännande! Kul att ni har hittat tillbaka till varandra, du och M.

Jucea: Stackars lille Tedden, såg så eländig ut på bilden på fb.. Hur är det med honom idag??

Ledsen att jag är inne så sällan; det är så galet mkt på jobb att jag varken vet ut eller in... Hade en debiteringsdag på 110% förra månaden, trots att jag bara borde ha legat på ca 85% (utbildningsdagar).. Inte så bra kanske (ja, bonusmässigt är det ju bra.. men börjar känna mig rätt slut!)
    Kikar till er på fb i alla fall (går lite snabbare på ngt sätt)

• KaOl

debiteringsdag = debiteringsGRAD viss skillnad..

• 3 barns mamma84
    Lana skrev 2010-12-01 13:13:55 följande:
    linn,åååh så sött,helt ljuvlig

carina,härligt att ha fått ett datum.

sthlm,åh va härligt,grattis.är jätte glad för er skull
    Känns underbart snart har vi honom
    Måste bara göra en sak innan vi åker in på onsdag att jag ska försöka få sambon på MIN sida och säga att hans mamma INTE kommer med hon likom bjuder sig självSkrikandesfast jag sagt NEJ
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Amadeus har fortfarande feber nu 2 dagar få se om det blir bättre nu.
    Nu har han hosta och snorig

Hur blir det då man kan inte ta in dem då dom e ''sjuka'' när man fått lillen ?

• KaOl

Carina: Men JÖSSES! Stå på dig!! Klart inte sambons mamma ska vara med. Det är ju en händelse för dig och sambon!
    Nej, sjuka barn får inte hälsa på bebisarna; här i Malmö får faktiskt inte ens friska barn (eller ngn annan än pappan) hälsa på.. De är så enormt rädda för att få in rs-virus eller andra läskigheter - vilket jag iofs tycker är jättebra! Lycka till m lillkillen och hoppas att Amadeus snart är frisk igen!

• 3 barns mamma84
    KaOl skrev 2010-12-03 12:24:32 följande:
    Carina: Men JÖSSES! Stå på dig!! Klart inte sambons mamma ska vara med. Det är ju en händelse för dig och sambon!
    Nej, sjuka barn får inte hälsa på bebisarna; här i Malmö får faktiskt inte ens friska barn (eller ngn annan än pappan) hälsa på.. De är så enormt rädda för att få in rs-virus eller andra läskigheter - vilket jag iofs tycker är jättebra! Lycka till m lillkillen och hoppas att Amadeus snart är frisk igen!
    Ska försöka säga till sambon att jag inte vill men hon bara tvingar sig på hon säger att hon ska med för hon ska snussa in ungdommen.
    men när jag säger du kan komme dagen efter då säger hon det är inte samma sak då är det ingen nyfödd längre.
    Gaaah blir arg men fan något måste jag göra.
    Så se hur Amadeus har det på isdag och onsdag vill inte att hon tvingar sig på
  • RosaNapp

Carina: är det inte samma regler i dk som i sverige? dvs att DU är patienten och bestämmer besök? Då kan sambo och svärmor skrika sig blå, men det blir om du vill om du säger till personalen att hon inte får komma in. Sambon kan ju gå ut med pojken en liten stund när det passar?

Nu är barnen hos L. Känns väldigt tom med tanke på att dom inte varit där på länge.

• 3 barns mamma84
    RosaNapp skrev 2010-12-03 13:44:01 följande:
    Carina: är det inte samma regler i dk som i sverige? dvs att DU är patienten och bestämmer besök? Då kan sambo och svärmor skrika sig blå, men det blir om du vill om du säger till personalen att hon inte får komma in. Sambon kan ju gå ut med pojken en liten stund när det passar?

Nu är barnen hos L. Känns väldigt tom med tanke på att dom inte varit där på länge.
    Du borde koppla av o njuta nu jag har 2 tokiga barn här haha

Hmm jo det borde vara samma regler här som där faktist.
    Men jag vill inte ha henne med jag vill dela detta med sambon och inte med båda två.
    E jag ego ?
    Jag vill bara ha en förlossning/snitt med sambon och mig ingen annan där som kommer att göra så jag blir arg jag kommer inte kunna ge honom närhet fast jag vill så jag vet att samobon kommer ge honom trygghet under hans tröja som han gjorde med Didos.
    Jag vill inte dela min son just den dagen med hans mamma utan med mig och sambon.

Jga blir bara så less sa till henne att jag inte vill då jag blir snittad men nej nej nej inte faskiken lyssnar hon utan jag ska med!
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11