• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • tessiej
    linn78 skrev 2010-11-29 07:39:40 följande:
    Godmorgon tjejer. Igår kväll gick mitt vatten. Det började så fint med ett sipprande men i bilen på väg till fl flyttade sig lillfisen (han hade ju inte fixerat sig) och då forsade det ut. Usk som tog emot oss skrattade och sa: -Man kan iaf inte missa att ditt vatten gått!! Då var jag våt både fram på magen och upp på ryggenFörvånad trots Axels supereffektiva nattblöja...Glad Men inga värkar kom igång så vi valde själv att åka hem och sova och nu ska vi in på kontroll på spec.mödravården runt 9-tiden. Vi skulle stannat kvar för det har snöat fruktansvärt inatt så det blir inte roligt att köra till Lund nu... Men nu dröjer det inte så länge förrän bebis kommer iaf!

Hoppas ni alla haft en trevlig 1:a advent!! Snart julTomte
    åh spännande :) Snart får ni träffa er nya familjemedlem om ni inte redan har gjort det! Lycka till!
    Ebba 080805 & Iza 101115
  • Mareldsbarn

Sthlm; Detär klart att man ska lyssna på barnet och att vi alla är egna idivider med olika behov. Julia sover 30 min på förskolan varje dag. Det behöver hon då hon ibland har långa dagar och det är mer ståhej där än hemma. Om hon har sovit dåligt en natt och ska dit tidigt och chansen att få sovmorgon för hennes del då försvinner dåbrukar vi berätta det på förskolan och säga att hon får sova 45 min istället för 30. En kvart kan låta lite men jisses vad hon behöver lite sömn på dagtid för att inte hamna i otakt på kvällen. NÄr det är helg eller ledig dag och Julia är hemma får hon vila i soffan och se på barnprogram/någon barnfilm. Hon vill liksom Lyckeli inte heller ligga i sängen på dagarna. Vi dämpar ner lite här hemma och samlas i soffan och myser en stund. Ibland somnar hon ibland inte. Jag tror bara det är vitkigt att hon får möjligheten att landa -en möjlighet som hon sällan unnar sig själv -duracellkaninen. Om hon somnar brukar hon bara få sova typ 10-15 min. Hon är visserligen aptrött när vi väcker henne men Då somnar hon runt 20 på kvällen. Får hon sova längre hemma kan hon ha orken att vara uppe till 21-21.30 och då har hennes föräldrar ingen ork längre

Linn78: Guuud så spännande! Vad pirrigt det måste varit i natt när du vet att det är såååå nära nu

VT; Härligt med sovmorgon och kul att helgen blev bra. PRECIS vad du och Markus behöver tillsammans ju. Lite egen tid och lite häng med vänner

Jucea, Knepig situation det där med husen. Antingen is i magen eller våga chansa. Ja ni har nog diskuterat detta tusen gånger nu kan jag tro Hoppas det blir som ni vill tillslut!

• RosaNapp

Lina: vad spännande :) lycka till, snart är han här.

Nä, klart man måste lyssna på barnens behov.

VT: vad skönt för er. Fått laddatbatterierna lite.

• Kvack

Linn: då har ni snart bebis hos er. Lycka till och jag önskar dig en lätt förlossning.

• Vilda Tiger

Linn
    OJ va spännnade! Tjohoo!

Mareld
    Ja, man får ju modifiera det där med sovningen efter hur trött ens unge är, om den vaknade tidigt eller om det bara är en sån period. Jag har själv mycket trötta perioder då jag måste sooooova länge. Men sedan kommer våren och sommaren och VIPS så är jag pigg som en tupp igen.

Idag ska det köpas skor till Lyckeli. Sedan följer en intensiv vecka då vi ska förbereda inför Benjamins namnsfest som är på söndag. Det ska göras häften, föreberedas och köpas mat, bakas och vi ska skriva ut "fadderbevis". Det blir min storebror och Marcus lillebror som blir faddrar till Benji Boy.

• Hallonsocka

Carina: haha Ebba känns ju jättestor som börjar tappa tänder! Känns väldigt långt bort att My någonsin skulle göra det, hon har ju precis fått sina 20

Saliva: Usch och fy för att du ska må så Men instämmer i kören om att det var bra att de kollar upp di och att du vet vad som gäller. Vad gäller Beata så tycker jag at det låter som att hon är i samma fas som My. Hon sover på dagis men om hon är hemma så är det väl fördelat 50/50. Ibland vill hon inte sova alls på dagen och då somnar hon på kvällen kring 19-19.30 och de ggr hon sover så somnar hon rätt sent på dagen och det innefattar samtidigt att hon är vaken rätt sent också.

Då hon somnat för natten brukar hon vakna antingen efter ca 1h eller kring 00 och gråta och skrika nått fruktansvärt. Jag tror att hon drömmer mardrömmar men har också varit inne på om det kanske är växtvärk. Ibland somnar hon om på en gång om jag sitter bredvid och stryker henne på ryggen eller över huvudet och andra ggr kan hon inte alls somna om om jag inte ligger bredvid henne en LÅÅÅNG stund vilket oftast innebär att jag tar henne till vår säng och somnar med henne.

Vad gäller mamigheten så kanske hon känner av att det ska komma ett syskon, där har jag tyvärr inga tips men det har säkert de andra som fått fler barn

Linn: OJ OJ OJ! Spännande fler bebisar i tråden, vad roligt! HEJJA DIG!

• RosaNapp

Min äldsta är inte i närheten av att tappa tänder, vad jag vet. Men hon vill (5,5 år)

A är lite febrig och grinig, men kräks inte. Kanske inte magsjuka ändå utan influensa? För det hela började med feber även på V och han kräktes när han hade som högst feber. När febern gick ner var han som frisk igen.

Vad tror ni?

• Lina S

Linn - kul med en ny bebbe i tråden. Lycka till!

Steve frågade precis Elliot om han ville ha en barbiehäst (som var på reklamen på tv:n)
    Då sa Elliot - Gör du det så kommer jag bli helt galen på dig Jag har väldigt grabbiga grabbar haha

Sam sover fortfarande. Men han är svår att få i säng på kvällen också. Funderar på att prata med dagis,  el i alla fall minska ner till 30 min istället för 1 timme.
    På helgerna sover han ibland.
    Sover han inte så somnar han när han leker el tittar på tv vid 5-tiden och då kan man ju glömma att få i säng honom i vettig tid. Kan inte heller gå och vakta honom och se så han inte sover... Det går snabbt och har han väl somnat så är det ju omöjligt att väcka honom

Åt julbord igår, fullspäckat med kolhydrater men gott var det!

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Lana

linn; ååååh spännande hoppas något har hänt nu och nu fått träffa det nya lilla livet

ang sovning så är det JÄTTE olika här.jag vill att hon ialla fall vilar på dagen.så när hon gnubabr sig i ögonen lägger ja gut henna i vegnen som vanligt så får jag se om hon somnar.inte alltid men då får hon ligga så länge hon är nöjd.så hon får vilat.men nu i två dagar ahr hon vakant 8 istälelt för 7 hoppat över sovningen(dock gnugagt sig i ögonen men inte velat sova)  och somant som en gris ve 19.istället för en kamp ve 20.30 som vi haft tidigare.men dagarna innan det har som sovit 1h och 40min upp till 3h.så det är ff jätte olika.

Elly har fått förskoleplats nu.väldigt delade känslor då vi klarar oss fint hemma än.jag känenr jag kan tillfredstälal henne med det mesta.dock går alla kompisarna på dagis och på ÖF är det bara barn under 1.5år nu och det tycker hon är skittrist.så för att hon ska får träffa några andra barn i samma ålder så ska vi ah henne 15h.och OM det funakr så ska jag försöka få dem att ah henne vaken hela dagen där (till 14) så kan hon sova när jag hämtar henne.bättre hon får leka den stunden ist för att sova,då får hon inte ut så mkt av det på de få timmarna.men om hon behöver sova så får hon det.

joel är helt rabiat här på nätterna.typ skriker i 45min och sover 45min.heeeela tiden.vi är helt slut.det är när vi har honom liggandes.så imorgon ska vil kolla om det är ev öroninflammation.även om de inte gör ngt åt det är det skönt att veta varför.
    jo han hålelr på att få små bissingar med stora lill killen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11