VC sa att Ted var frisk för 1.5 vecka sen. 3 dagar senare hamnade han på barnakuten, allt annat än frisk.
I tisdags var jag inne för att jag hade varit jättedålig i ett par tre dagar. Jag är såååå frisk så. Ok ja har nu blivit bättre i halsen. Men idag är Ph och Tage inne, för dom är jättedåliga nu. Halsfluss (strptokocker) verkar det som. Ja, då ska jag också äta penicillin. För smittorisken frågade Ph då. Näe, utan för att då måste jag också ha det, säger dom. Så samma vc säger 2 dagar senare att mina prover måste ha varit felaktiga typ, trots att jag tog både halsprov och sänka mm.... Jaja... Knaprar väl ändå för smittoriskens skull, men man tappar ju lite förtroendet för sin vc när dom kan göra så många fel på ett och samma sjukdomsfall...
Igår fyllde iaf Tage år, och var ju dålig. Men han fick lite kalas ändå för han var mkt bättre på fm och lunch! Fick jättebra paket, men nu inatt blev han ju jättedålig igen
Har fått sitta med iskalla handdukar på honom för att få ner tempen till någorlunda normal, så att han har slutat skrika iaf....
Hoppas nu inte att vi har smittat hela släkten då... Bjöd ju hit dom just pga att jag hade testat negativt, och dom sa att det går jättemycket halsgrejer nu som absolut inte är halsfluss, så det var inte så mkt att oroa sig för.... Hon jag var hos sa också att teds strptoprover var ju också neg, så han hade säkert nån följdinfektion i kroppen som gjorde sänkan hög, att det inte alls var själva halsgrejen...
Nej, tappat lite förtroendet för vår vc nu.......