• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Många nya bebisar i tråden nu
    Jag kan inte förstå att ni inte ens hade blivit gravida när Tage föddes!!!

Och den här VC-historien blir ju bara bättre och bättre... Hade det varit halsfluss, som smittar lätt, så hade jag fått penicillin trots att jag är "frisk" (min sänka var ju normal). Men nu får jag gå och vänta på att bli sjuk istället. OCH när/om jag blir sjuk sen , och får penicillin, så har ju Teds kur tagit slut, och alltså kommer troligtvis han att bli smittad igen, och får köra en kur till! Och då n'är vi har blivit smittfria, så har Tages och Phs kur hunnit ta slut, så vi kan hinna smitta dom igen isåfall... Nä bara hoppas att jag håller mig frisk...

Jag får väl sätta mig själv i karantän eller nåt....
    Alla killar i familjen ligger nu och sover iaf, skönt det, även om dom kör nån form av snarktävling!!!  

• luzorsus

Myra har ju varit hemma hela veckan med ond arm,hon visade i måndags tekcken på att ha ont,,,de ringde från dsagis så jag for dit. Hon ville inte använda armen,tog sig för den,var ledsen och så. har inte kunnat klä på den armen på hela veckan. vet ej vad som hänt,chansningen är att i söndags så busade hennes syster och hon inne på deras rum,Myra var i hennes spjälsäng som står mot ett element,stora syrran vickade på hennes säng och släppte och Myra blev då ledsen så troligt hade hon armen mellan spjälisen och elementet.men då gick ledsenheten över,sov bra den natten. Hon kanske slog sig igen på dagis och fick ondare...vad vet man?
    Fick iallafall röntga på akuten och de såg inget benbrott,bara en utgjutelse inne vid benen i armbågen..svårt att se brott på så små barn tydligen men eftersom hon ej hade ont i viloläge så valde de att inte gipsa. Hon har varit hängig,inte alls använt armen fram tills igår kväll...då helt plötsligt så använde hon den gärna Det var skönt att se..För inte har man fått mycket sömn nätterna som varit,hon kan ju inte vända och vrida sig som hon brukar,bllivit arg och ledsen,plus att hon igår  blev förkyld och hostig..
    Och bara 5 min efter att de ringde från dagis i måndags om att hon hade ont i armen så ringde de från skolan och sa att stora Tova mådde illa...i ilfart hämta lillan,för att sen öka tempot till skolan och hämta hem Tova,fixa barnvakt till henne mitt på dan så vi kunde dra på akuten..tur man har morfar som är hemma hela dagarna  

• Mareldsbarn

Luzor, jisses vilken dag!

JAg tror knappt det är sant. Klockan är halv åtta och mitt barn sover, förhoppningsvis för natten Det har inte hänt på år och dar att hon somnat innan kl 21 trots att hon bara vilar på dagis och itne sover där. NU unnar jag mig ett glas rött i soffan. D är ute hos ett par vänner ikväll. Vi for förbi barnmarknaden i majorna som skall äga rum imorgon. Fast idag får man lägga ut allt man ska sälja. Helt otroligt vad med saker det var. Jag hoppas jag får i princip ALLT sålt imorgon för när jag ska dit imorgon em och hämta upp mina pengar får jag ju plocka ihop det som inte blev sålt och då kan jag bara tänka mig vilken salig blandning det lär vara där då efter allt kaos. Hur som haver så är jag mycket nöjd i varje fall

Hoppas ni alla får en bra kväll!

• 3 barns mamma84

En bebis kommit en elias kom i onsdags med planeradsnitt 2 veckor tidigare.
    Denna gången var allt toppen och jag kom hem redan dagen efter
    Han var 4150g och 51cm huvud 35cm misstänker bruna ögon haha men hmm det kan vara blåa då vi alla är blåögda hehe menvi får se han blundar mäst
    Och brunt hår tänk sig då vi alla är blondiner ja sambon är brun då han e äldre nä men hmm han var blond när han var liten och ungre ..

Så nu e han här iaf och det är UNDERBART!

Bilden tagen igår bara 1 dag gammal
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • RosaNapp

Grattis Carina. Skönt att allt gick bra!

• luzorsus

Grattis Carina,vilken fining  ni fick !!!

Mareld: Hoppas du får sålt allt!! Och självklart förtjänar du ett glas vin! Skål! 

• 3 barns mamma84
    lille08 skrev 2010-12-11 02:13:33 följande:
    Carina: En sån söt bebis ni fått!! Vad skönt att höra att allt gått bra!

Hur mkt före bf-datumet är han född? *nyfiken*
    Han var beräknad möta värde 22 dec enligt bm och ul och rul
    Det känns bättre att ha fått honom ut nu redan.
    Och detta var en dröm ojoj jag var överlycklig äntligen fick jag oxå känna att det var underbart detta.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11