• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

FIck äntligen min diagnos idag efter drygt 20 år av problem. IBS och dyspepsi.

För 2-3 veckor sedan rasade jag ihop i en utmattningsdepression, som gick från typ noll till 100 på bara någon dag. Som tur var så var jag förebredd på hur jag ska ta tag i det, så jag pratade ut om det så fort jag kunde, och läste på om hur man ska skriva listor på sina problem osv, så alt blev mycket bättre genast, eller mer accepterat! Det värsta är ju pressen över att man inte ska må dåligt, utan vara stark osv och kämpa på! När man väl accepterat att man mr dåligt och att det är ok, och att ens nära och kära vet om det och stöttar och ger en tid och utrymme att må dåligt, så känns det ju genast mycket bättre. Sen däckades jag av kraftig bihåleinflammation pga allergin, förra helgen. Och blev tvungen att släppa depressionen och nu när bihåleinflammationen försvunnit så känner jag mig mycket bättre vad gäller det andra också! Lite distans och jag vet med mig att det går att jobba på!!

Och nu har jag klarat 3 veckor nästan helt utan halsbränna, alltså inte ett spår av det i princip! Och idag var jag ute och grävde i trädgårdslandet och sådde med huvet ner i backen, helt upp och ner i typ 2 timmar, och fortfarande mår jag jättebra och ingen som helst halsbränna! Jag är så himla glad och mår så bra just nu! Trygghet i att jag kan bli kvitt dom problemen om jag bara gör rätt saker för min kropp! Otroligtvi vilken lättnad. Nu väntar dock mensen och det är då jag brukar ha som mest problem, så vi får väl se hur det gåt. Enda skillnaden är att jag jobbar mer med min stress och såna problem, och att jag har börjat äta probi-mage från apoteket! Det kan ju verkligen hjälpa, men jag trodde inte det skulle göra så här stor skillnad!

Har nu hoppat av den rena lchf, och äter en strikt kaloribegränsad GI fas 1, mycket sallader med tex kyckling och fetaost. trivs kanonbra, och det känns som att jag totalt sett har fått en hel nystart på livet!!! Vilken underbar känsla! Lite framtidshopp, och det känns som det var längesen jag kände!!!! 

• Rimfolina

jucea: Vad härligt! Ja, inte diagnosen alltså men att du får lära dig hur du ska äta för att må bra!

Trevlig Valborgs, allihop! Jag längtar såååå till i sommar när vi ska ses!

• Kvack

Jucea: låter som att du mår bättre nu. Vad skönt för dig.

Trevlig valborg allihopa. Jag och familjen ska först träffa en annan familj och grilla och spela lite kubb innan vi åker till Kumla och går på valborgsbrasan. Där har dom karuseller och hoppborg och sånt för barnen. Brasan tänder dom genom att skjuta eldpilar på brasan. Låter härligt och annorlunda. Ha en bra dag.

• Lina S

Här blir det tyvärr ingen brasa, eldningsförbud    det är för torrt. Men har man haft sommarvärme i 2 veckor så ska man ju inte klaga.

Ikväll blir det grill och risotto *mums* och rosévin såklart

Ibland undrar jag om det är fel på Sam. Så fort han blir ledsen el sur för något, typ om man säger till honom för att han har slagit Elliot, eller han har gjort något annat dumt, eller när han blir sur för han inte får som han vill, då slänger han sig på golvet, ja det har han ju alltid gjort, men nu har han börjat banka sitt huvud i golvet! Pannan ner i golvet och han gör det rätt rejält så det smäller till. Sen gråter han ännu mer. Det gör säkert ont såklart!

Han är en riktig dramaqueen ofta när man "skäller" på honom så låtsas han som han har ont i fingret, samma finger varje gång, det är ganska kul faktiskt! Han tror att han ska komma undan då

Jag  längtar också till vi ska ses, roligare att skriva här sen när man har träffats! Lana och VT har jag ju redan träffat, det var skoj!

nu blev jag precis arg på Sam för han satt och spottade på sin tröja, och såklart fick han ont i sitt finger

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • KaOl

Ha en riktigt bra Valborg allihop!! Har precis ätit en suveränt god grillmiddag och nu blir det Valborgseld. Mysigt!
    Håller med - ska bli så kul att träffas

• KaOl

Lina: säkert inget fel på honom. Kanske kommit på att ni reagerar om ni gör så?

• Rimfolina

Lina: Tyra gjorde precis likadant när hon var liten. Dock var hon lite yngre när det var som värst, runt ett år, men sen hade hon en kort period till, just runt 2 ½. Hon gav upp till slut...

• RosaNapp

Jag har legat däckad ett par timmar i migrän. Håller på att repa mig nu, taock o lov lindrigt den här gången...
    Men jag hade ju planer ikväll, som jag fick stryka...

Hoppas ni andra haft trevligt

Lina: är säkert inget fel, tänker som KaOl, han har väl märkt att ni reagerar bara

Jag längtar också till när vi träffas. Ska bli så kul  

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11