• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • jeng

Jag var på slutträff hos dietisten idag, och vägde ut mig på 67.9 med kläder och skor. Inte den vikten jag ville avsluta med men jag får vaa nöjd med det!

Har fruktansvärt mycket mindre halsbränna nu, och mindre problem med magen också. Skönt! Har investerat i ett par bra löpskor och hoppas att jag får må så bra att jag kan komma igång snart!  

• Vilda Tiger

Rimfo
    Just höfterna tycker jag är svåra att stretcha men jag fick ett  en bra rörelse av en vän igår, och den hjälpte bra. Det är enda stället jag får ont efter att ha sprungit, nämligen. BRA att du kom ut på en promenad!

Jag är stilla sedan tre dagar, för jag är ju så nedrans förkyld. Eller VAR kan jag skriva nu för under dagen har det blivit mycket bättre, så imorgon är det gymet för hela slanten igen.

Benji har lärt sig två ord: b-app (napp) och paaa-paaa (till Marcus stora förtjusning) Jag trooor att han säger "ne-ne" till mig, men är inte hundra. Idag var första dagen han var GLAD större delen, han har annars bara kinkat och tyckt synd om sig själv nu de sista dagarna då han haft förkylningen, frustrationen över att inte kunna gå så bra som han vill OCH fyra framtänder på G. Det drar ihop till ettårskalas här.

Och Lyckeli - jag är så stolt över henne. Vilken tjej! Jag är så lycklig över att ha kunnat ha henne hemma på heltid så här långe, men nu har vi fått plats hos en dagmamma där Lyckeli ska vara femton timmar i veckan från och med 15 augusti. Benji är hemma på heltid ett år till och vi ska pussla, trixa och få ihop det med en 90%tjänst och en 65%tjänst.

• sthlmstjejen

Lite ego, orkar inte kommentera nåt just nu men jag har ju skrivit på fb åt er som sprungit iaf

Jo Milo opererade ju bort halsmandlarna och en polyp bakom näsan förra måndagen, efter 2 dagar så blev han sämre, nästa dag ännu sämre så vi åkte till akuten där de konstaterade infektion. Han fick pencillin som inte hjälpte så vi fick åka in igen 2 dagar senare då han knappt kunde dricka ens. De bytte pencillin men då hade han fått som en stor bula (stor som en studsboll) på ena sidan av halsen. Så idag ska han på ul för den och troligtvis måste han sövas igen redan idag för att tömma den! Blä! Orkar fan inte med detta...

• Vilda Tiger
    sthlmstjejen skrev 2011-05-12 07:59:41 följande:
    Lite ego, orkar inte kommentera nåt just nu men jag har ju skrivit på fb åt er som sprungit iaf

Jo Milo opererade ju bort halsmandlarna och en polyp bakom näsan förra måndagen, efter 2 dagar så blev han sämre, nästa dag ännu sämre så vi åkte till akuten där de konstaterade infektion. Han fick pencillin som inte hjälpte så vi fick åka in igen 2 dagar senare då han knappt kunde dricka ens. De bytte pencillin men då hade han fått som en stor bula (stor som en studsboll) på ena sidan av halsen. Så idag ska han på ul för den och troligtvis måste han sövas igen redan idag för att tömma den! Blä! Orkar fan inte med detta...
    Usch va tungt att det blev såna komplikationer. Förstår att det känns jobbigt! Man vill ju att det ska vara över efter själva ingreppet. Hoppas det går bra idag med, då han sövs, och att han vaknar utan besvär sedan. Kramar!
  • Rimfolina

sthlm: Usch då, vad jobbigt! Hoppas att allt går bra den här gången då så att han snart är pigg igen! Tänker på er.

• sthlmstjejen

Blev ingen sövning, för det fanns inte tillräckligt med vätska.. tillbaka på måndag igen, får se hur det ser ut då. Tycker synd om lillkillen som måste fasta var och varannan dag Ja jobbigt att det inte går över och att ha den oron man har när ens barn inte mår bra.

• jeng

Min magkatarr är tillbaka (eller ja dyspepsin) och det rejält.... Jättetråkigt när jag har klarat mig i en månad nu i princip helt utan! Mår piss, ser höggravid ut med supersvullen mage, och det enda jag just nu kan tänka mig att äta är ljus choklad eller strips och kokt korv... BLÄ! Jag blir så ledsen, det kändes verkligen som att jag var mycket bättre!!

Och så har vi ögoninflammation troligtvis allihop. Ungarna var på vc idag och har nu fått ny medicin, och så ska dom ha allergidroppar också. Ikväll fick Ph sin, och nu har det börjat klia och ha sig i ett av mina ögon också... Fint!

Tänk om man hade nåt positivt att komma med nån gång....

Sthlm, Hoppas Milo kryar på sig! 

• m0e

Hej tjejjor! Glad

Tänkte jag skulle kika in och kolla hur ni har det. Och vad DUKTIGA ni är! Alla ni som motionerar. Jag försöker själv men har väl inte riktigt motivationen än känns det som. Har varit förkyld till och från i några veckor fast idag var jag på mitt första Zumba pass Skrattande Och det var verkligen skitkul! Men svettigt..

Carina- Hoppas det håller i sig. Härligt att slippa blöjorna ju!
    Sthlm- Ajaj. Stackars liten Rynkar på näsan Vi var med Theo på lasarettet i februari och kollade upp hans polyper. Han har förstorade, men läkaren tyckte inte vi behövde göra något åt dom (så länge han inte har några besvär så att säga). Det enda vi märker är ju att han snarkar som en hel karl(x5)!! MEN när han blir förkyld så blir han rejält täppt i näsan. Varken nässpray, koksalt eller högläge fungerar.. Fast man vill ju helst slippa operation så vi avvaktar nog ett tag och ser hur det utvecklar sig.

Jucea- Tråkigt för er med allt elände! Vi hade ögoninflammation sist för ett par månader sedan. Och det är ju ett helsicke alltså. Går ju knappt att bli av med när man väl har fått det. Speciellt när man har barn.

• 3 barns mamma84

m0e:
    Jora ingen kissande i sängen här inte kan går på toaletten och kissar o bajsar
    När han är ute o leker man det komma kiss men det e lugnt bara på minna honom att toalett finns inne
    Men nattningen går otroligt bra kan går i säng kl 20:00 o kissar innan och när han går upp kl 08.00 så går han till toalettet.
    Jag ser till att han inte får vatten innan läggdags utan ca 1 tim innan.

Zumba låter ass trevligt !!

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11