• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • luzorsus

Ska snart jobba sista dagen för veckan,börjar tre ,slutar 18.20 kort dag...skönt!

Saknar solen men den kommer väl tillbaka snart hoppas jag.
    Ikväll blir det vin med min kära man och grillat,kyckling på menyn. Mums!
    På söndag är det Bodypump dags igen,äntligen!!! Har avrit magsjuk i veckan så ingen träning hittills,tråkigt,men på söndag smäller det

• Vilda Tiger

Luz
    Jag har också fått ligga lågt med träning några dagar, men inte så lång tid som du har behövt. Man får abstinens! Man märker ju hur mkt gott träningen gör en då man måste vara utan den.

mOe
    Kul att se dig! Länge sedan. Hur mår Teo och Tilia? Jag gillar Zumba, det är skoj att shaka röv ordentligt, men jag kör just nu på jogging och styrketräning.

Idag bakar vi bullar här. Jag ska på loppmarknad imorgon och då fick de som ville ta med lite fika som några barn kunde sälja sedan. Tänkte det kunde vara en god gärning. Jag måste inventera vad jag ska försöka sälja med, det kom lite hastigt på det här så jag får säkert inte med mig allt som jag vill bli av med. Men en del, kanske. Sedan har jag arton tusen lådor gravidkläder som jag ska försöka kränga av. Även OM det blir fler barn här så dröjer det några år, så jag orkar inte ha dem liggandes i väntan på ett OM.

• Mevea

Rent egoistiskt: jag har skrivit i min tråd på fb

sthlm: usch då, fy för komplikationer. Hoppas han snart mår bättre.

m0e: längesen allt bra?

Den gångna natten kräktes V 3 gånger. Sen sov han till 8. Jag hoppas dom andra klarar sig. Själv har jag huvudvärk, men om det beror på att jag är smittad eller sovit dåligt vet jag inte. 

• m0e

Carina- Låter ju bra!

VT- Men detsamma Jag är ju inne och läser ibland men hinner sällan skriva. Tänkte försöka ändra på det nu.

Mevea- Väldigt längesen! Jajjamen, allt rullar på

Ja zumba var verkligen kul! Hoppas på att få fortsätta med det några ggr till (det är arbetsplatsen som fixar). Annars har vi ju ett jättefint gym på lasarettet här jag jobbar som jag kan utnyttja gratis så jag ska väl försöka få tummen ur r*ven och börja bränna lite fläsk där också

T & T mår jättebra! De frodas och växer som ogräs!! Eller i alla fall en av dom Tilia är fortfarande skrutt-liten! (Hon väger ganska precis 11 kg) men tar STOr plats, haha! Det är en härlig liten tjej med skinn på näsan vill jag lova

• Kvack

mOe: Ida är inte heller så stor tjej. Hon är 92 cm lång och väger 12,3 kg.

Ska iväg med R till bvc han ska få sin spruta som dom får innan dom börjar förskoleklass. Han är livrädd för den men jag har lovat att han ska få ett legopaket för att han tar sprutan. Lite mutor får man ge :)

Annars så är det mesta bra här hemma.

• luzorsus

Är Kristi Himmelsfärdsdag fortafrande röd? Fick för mig att de tog bort den som röd dag...eller var det någon annan? Fick mail om att 3 juni i år är en klämdag så de vill veta hur mycket barn som är där...

• Vilda Tiger
    luzorsus skrev 2011-05-17 13:05:36 följande:
    Är Kristi Himmelsfärdsdag fortafrande röd? Fick för mig att de tog bort den som röd dag...eller var det någon annan? Fick mail om att 3 juni i år är en klämdag så de vill veta hur mycket barn som är där...
    Annandag pingst tog de bort som röd dag. 3 juni är klämdag i år. Benjamins födelsedag.
  • goshheidi

Hej TIna! Jag har lyckats tappa bort ditt kokosbollsrecept! Det är katastrof! :) Vill du ge mig det igen?

• Vilda Tiger

Hahahahah! Jamen visst!

till ca 20 stycken:

150 gram smör
    2 dl strösocker
    3.5 dl havregryn
    1 dl kokosflingor
    1.5 msk vaniljsocker
    4.5 msk kakao
    2-3 msk vatten

Bara att röra ihop och njuta.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11