• Anonym (Hår)

Trichotillomani

Finns det fler här som lider av denna sjukdom? Skulle vilja veta hur ni har det och om någon blivit botad av detta.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 21:45
    "Botad från detta" ska det ju stå.
    Kan tänka mig att man nästan är helt ensam om detta sjukdom. Men men. Skulle va intressens om någon iaf hade det.

• Svar på tråden Trichotillomani
  • Anonym (oj)

Jag var ca 12 år .Hur gammal är han?

• IsDimma
    Mijas Mamma skrev 2012-10-25 21:10:58 följande:
    Hej jag hoppar in här med en liten fråga, hur gamla var ni när ni började ? Min son rycker och äter hår och har gjort ett par månader nu, men det har eskalerat! Han äter allt hår han kommer över oavsett vems det är, ofta tar han ett tugga i kattens päls! Jag börjar oroa för att detta är ett beteende som till sist inte kommer gå att bryta!

Nu är det inte hår jag har problem med iofs, sår, hud mm (dermatillomani) men angående ålder så är några av mina första minnen av mamma när hon talar om för mig att låta bli att klösa på mina sår - vilket är fullständigt omöjligt mamma säger att jag alltid varit sån och jag minns inget annat så...
    The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (oj)

Tror inte det är det , drar han håren en och en eller i tussar?
    har du sökt hjälp ? det är ju farligt att svälja en massa hår !

• Mijas Mamma

Han drar 1 och 1 i sitt egna hår, går han på katten tar han ju en tugga! Nej jag har inte sökt hjälp än vet liksom inte hur jag ska få fram det så nån kanske tar det på allvar

• Anonym (oj)

Stackars liten ! du måste söka hjälp , tänk om han får en hårboll i magen livsfarligt .
    Du kan väl ringa  sjukvårdsupplysningen och höra först ..

• Anonym (Jävla skit)

Ta och läs dessa artiklar kära TTM-vänner. Lovar att det är upplysande läsning.

Svar på tråden Trichotillomani