K*B*N, pratar del 11

Vilket oväder vi fick igår, spöregn blixt o dunder. Vi skulle på fotografering jag o en kompis, tur de var lång vänte tid innan sminkningen o fotningen för vi var pissvåta av regnet på vägen dit.
Och när vår plåtning var precis klar då gick strömmen, så vi klara våra bilder. Men grupperna efter fick boka nya tider o komma tillbaka.
Så idag sitter vi o väntar på att dom ska ringa så vi kan åka in o kika på bilderna fick ju inte se dom i strömavbrottet igår
Angel: Vi har postafen hemma, men förmodar att du inte tänker komma till gotland under natten för att hämta, o skicka tar väl 3 dagar typ.
Annars hade jag gärna gett dig dom
Mint pastiller/godis/tabletter av någon form fungera ok på min åksjuka. Men på mig sitter åksjukan i huvudet (om ni förstår) nervositet.
Huu vi har bestämt oss för att sälja eller lämna bort vår ena hund på foder, men kan inte bestämma oss vad som känns mest rätt, vi vill ju igentligen inte göra oss av med han alls. Men nu känns de som ett måste, men hur skulle ni göra? Jag vill ju inte sälja han igentligen, men hur säkert är de att lämna iväg på foder? Vem står för ev skada, sjukdom på hund/människa vid olyckshändelse? Vem ska stå för försäkringar etc??
Och om vi säljer han, kan man skriva med i sälj kontraktet att man vill träffa han regelbunddet?
Asereth: Jag blev blåst på en vagn på T. anmälde de till polisen och de gick vidare till åklagaren, där har det stått o stampa sen februari utan resultat, får säkert inte ett öre tillbaka och de e surt, men men. Annars har det bara vart nått klädesplagg för kanske 1-30 kr som man gått miste om men annars har de även för mig rullat på bra. Dock vet jag att en vagn jag skicka som skulle neråt malmö någonstanns försvann med posten, när vi väl fick tillbaka den hade den vart långt uppe vid Umeå o äver där någonstanns o snurrat i 3 mån..... Men som sagt den kom hem till slut och jag kunde skicka den igen till rätt ställe, posten tog frakten på sitt ansvar
Sist jag köpte ett chassi på T av en kille som jag handlat tidigare av med positiv omdömme, blev jag blåst. Gav nästan 600 spänn för chassi o frakt och när den kom fram var den trasig, jag kontakta säljaren och posten gjorde reklamation men både jag och posten ansåg att det var en tidigare skada innan den kom till postens vård, men då gick säljaren upp i rök. Och fick helt plötsligt fick han 5-6 negativa samtidigt typ.
Kan ju säkert vart av godkända själ, sjukdom etc. Men de var surt.
Jag vet en utlänsk familj här på Gotland som har sin 3/3½ åring i liggvagn fortfarand. Varje dag. Han är inte jätte stor i växten. Dom har en Emmaljunga Classic liggdel.
Själv kör jag ännu minibus i liggvagn ibland, men oftast då i Gondolen eller nya kärleken emmaljungan från 70 talet. Dom e rymmliga i liggdelen. Iofs e vår mini bus liten av sig runt 87 lång och väger 11.5kg. Hon älskar att sova i liggdelen. Minibus blev för den delen 3 år i fredags