Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Ja fi sjutton för Cansern, de är en för jäklig sjukdom, min fostermamma dog i bröstcanser i fjol och styvmamman dog o bröstcanser 04. Min farfar hade en godartad tumör i magsäcken, dom operera bort den och han blev genast på bättringsvägen men 3 veckor senare dock han av sjukhussjukan. ( bakterie från op som satt sig i magsäcken, han kräktes ihjäl.)

Nej de önskar man nog inte sin värsta fiende ens.  Som tur är är det ingen i vår familj som vart någe större sjuka än och de e jag glad för, jag har ju inte den yngsta gubben här hemma. Jag e 26 år och han e 43

• Nemia noj

På tal om ålder så satt vi o prata med bästa vännerna o kom in på samtalet, hon e 25 (26 i aug) och hennes gubbe e 42 ( 43 i nov) hehe o de trodde man att man var ensam om att dejta en gubbe

• Nemia noj

Vi kom precis hem efter en dag i pappas lägenet, tvätta kläder, tvätta barn och käka god mat. Tjejerna brukar föredra att stanna i lägenheten när jag går i tvättstugan 1 trapp ner, men dom vet ju vart jag e och klarar att ta sig dit på egen hand. Men idag när jag gick ner med minstingen, så klev den största ut ur durschen presis när vi gick ut. Och mellan stoppet satt o såg film och skulle INTE med ner. Men efter 5 min, kom vår granne ner med mellan stoppet, då hade hon kasta handuken i lägenheten, gått ut naken i trappan och satt sig där. När jag fråga varför hon satt sig där så svara hon bara "jag skulle vänta på mamma" ... O de kan man ju ine göra med kläder på eller i lägenheten?? Nee. Men grannen verka ta de med en nypa salt, han trodde först hon rymt o jag inte sett de, men när han fråga henne vart jag var o hon svara tvättstugan så kom han ner med nakenfisen dit ner.  Och så sa han de innan han gick, " jag trodde N hade rymt så visa de sig vara mamma som rymt" Smila åt oss o blinka med ögat sen gick han. Haha pappas granne e bara för härlig.

De e så lugnt trapphus där, 3 dörra på översta våningen där pappa bor, en granne man aldrig ser till, har nog bara sett henne 2-3 gånger på dom månader pappa bott där, och så då denna grannen som man träffar dagligen o snackar skit med. Nedervåningen e ut i ena dörren, och tvättstugan i andra, 3 dörren är in till en liten affär (personal ingången) där en kvinna jobbar som jag en gång i tiden satt barnvakt åt hennes barn

Nej nu ska jag städa en kaninbur och ta in kaninerna innan de börjar regna för annars får man ett helsike med deras päls. De e två lejonhuvade, långhåriga som attan.

• Nemia noj
    zasata skrev 2010-07-29 21:24:03 följande:
    Ebba är född maj-07

Men kan vi inte försöka ta en dag eller kväll när jag är ledig och ha en play-date i Göteborg, Kunsgbacka eller npgot?
    Hehe oj, o min Novah e född Juli -07. Skiljer inte mycket i ålder men vikt o längd skillde desto mer. Fast Novah e en liten Groda, de kommer hon nog alltid vara eftersom hon har sin mjölkallergi. Trodde iaf hennes dietist.  Bästa åldern 3 år.. Obestämd  Vi har mellanstoppet på väg ur 3 års trotsen (tror jag iaf att hon e.. hoppas ) Och så mini som e på god väg in i 3 års trottsen. Gissa om de skriks, gapas, grälas, slåss o sparkas mycket här hemma. Och allt är tvärs imot.
    Sen har vi ju lilla tånåren här oxå. 6 åringen
  • Nemia noj

Är det någon i tråden som bor i eller i närheten av Valdemarsvik, och som ska till Gotland inom snar framtid?
    Eller någon som bara ska på genomresa därigenom mot gotland? Jag har 2 dockvagnar där att hämta, tänkte man kanske kunde slippa dyra fraktpriser

• Nemia noj

Hon med vagnarna åker mellan norrköping och västervik typ varje dag oxå i jobb, ifa någon bor i dom kvarteren eller ska dit.

• Nemia noj

Men Ekkoren, påstår du att du inte skickat lamskit o gotlands te till mig...

• Nemia noj

Här e en till som känner säg ganska ocool. Trött o sliten och VILL på semester. Varje gång mannen ska åka på fastlandet så säjer jag att de e ok, sen gråter man när han åkt för man själv inte kunde följa med. Trodde jag gått upp några kilo (behövs) men vid läkarbesöket i veckan konstatera jag att jag rasat ytterligare 3 kilon, så nu ligger jag på 52.. Skrikandes Och ja läkarbesöket var skit, kraftig magkattar och hot om magsår om jag inte började ta de lugnt o se efter mig själv ja jo med 5 hästar, hundar, 3 barn och en man som jobbar häcken av sig...
    Desutom känner jag för en rejäl omgång vid hårfrisören men varken tid eller pengar. morr.

Men o andra sidan varför ska man vara cool? Här går man omkring i ett par gamla leggins, med mannens en t-tröja i XL som hänger som ett täcke över en och en stor marknads jacka i storlek XL.. Ja mannens de med
    Fast förmodar att de ser bättre ut med en som använder XS-S går omkring i XL än mannen som snodde mina mjukisbyxor här omdagen i S. Gissa om han såg ut som en falukorv hehe {#emotions_dlg.djavulsk}

• Nemia noj
    Angel Gbg skrev 2010-07-30 18:59:46 följande:
    Vi kommer hem imorgon men som alltid så finns inga vänner som kan komma och hämta på tåget. Jag kommer fan aldrig mer ställa upp för någon!!!! ALDRIG!
    Hur cool är jag? Sönderstressad, +7kg på 11dagar dvs -3kg från höggravidvikt. sömndepreverad, gråter mer eller mindre i ett för jag är så jävla less på allt som suger och är skit just nu... (skulle behöva låna en liten Kavatbäbis och snooozza) känner mig trött, sliten, elak och bara allmänt oglammig och allt annat än cool
    Väner som påstår sig vara vänner men som aldrig kan ställa upp dom anser jag man klarar sig utan HELT. Jag smörade för vänner förr, ställde upp på de mesta fast dom aldrig stälde upp men sen jag träffa min sambo så har de blivit stopp med de, dom vänner som ställer upp tillbaka dom är bestående doom andra har man sollat bort.
  • Nemia noj

Va fanken, jag som skulle sluta sammla barnvagnar och så har de blivit 2 nya bara på 2 dagar och 1 dockvagn. Hur gick de till ...

Iaf, här början man helt klart längta tills dagis börjar igen, barnen går mig på nerverna o de milt sagt..Försöker aktivera dom på bästa sätt, men vad man än hittar på så ska dom gräla, om allt och alla. Dom grälar till o med, me en hund bara för hon inte ligger i knät. Ja men va sjutton....
    Pappa min skulle komma hem i morgon natt, så hoppas han kan ta dom iaf några timmar en dag i helgen.

MADDE: Va sjönt att ni fått diagnos. Kanske inte de roligaste att få diagnosen, men nu vet ni iaf vad de är och kan utgå från de läget.

Kavat: E de inte dags att klämma ut bebis nu? Kommer inte ihåg va du hade för BF datum?

JAG VILL TILL ULLARED...

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11