Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

K*B*N, pratar del 11

Gråter Måste få gnälla va mig lite, var o bada med tjejerna idag och lyckades trampa på en planka med spik i, plankan låg under sanden gömd, så såg den inte. Spiken var ju så klart rostig oxå. Fick väl in den kanske 5 -8 mm lite framför hälen på sidan, gör svin ont i foten nu, och har svullnat vid såret, fast jag tvätta och tvätta med sprit, bytt plåster ofta etc. Har halta omkring på tå på den foten hela dagen, men nu för någon timma sen la mina höfter av, av allt haltande, så nu sitter ja i soffan och har svinont i ena höften oxå. Inte nog med de så slant jag med kniven i köket ikväll o råka skala av lite skin/kött ovanför tumm nageln. Blödde som fanken. Förra veckan lyckades ja skvätta ut stek olja på benet, blev flera fula blåsor.
    Är ja bara skit fummlig och klantig eller har ja oturen med mig hela tiden?
    Börjar starkt misstänka att min fumlighet hör ihop med ledvärken och den dåliga känseln i händer o armarna.
    Vet inte riktigt om man ska vara tvungen att bege sig mot lassis ikväll o kanske få såret i foten titta på o få någon stelkrampsspruta eller nått?? Men lär iaf få vänta på min sambo som är iväg på Mc träff.

Enda positiva just nu är väl att barnen för första gången på över en vecka somnat innan 21. Ikväll somna dom 19.45 ca.
  • Nemia noj
    Kavat skrev 2010-07-14 22:02:22 följande:
    Ringde faktiskt och pratade med 1177 angående stelkramp. Och tog man full dos så tog man 3:e sprutan när man var 10-11 år och sen var det bra att ta var 20 år. Så jag borde åka och ta egentligen för att "fylla på", men vet inte om jag har lust nu när jag är gravid. Obestämd
    Hmm... då ska man inte behöva ta stelkramp vid 26 år eller? Hur som, blir nog ringa vc i morgon iaf, de svider o bränner i foten o ja har fått en stor hård bula över ingångs hålet, kan inte trampa ner hälen i backen när ja går o höften har gett upp.. SÅÅÅ perfekt timeing när man e barnledig i 4 veckor...
  • Nemia noj

Men gluten proverns är väl inte hundra procentiga när det gäller barn under 5 år ca? Vet att halvstoppet i familjen här tog flertal prover vid 2½-3 års åldern och dom visa negativt, men då sa barnläkaren att de kan visa negativt fast hon reagerar på de, de berodde på att proverna inte var 100 % på barn under ca 5 år. Så halvstoppet har en ny tid "om de behövs" när hon är 5½ år. Eller de blir de inte riktigt de var i Juli, och hon fyller i Mars men nästan 5½ år iaf. Men själv tror jag ändå inte de e gluten eller mjölk, för vi har ju testat både laktos fritt, mjölkfritt och glutenfritt under ett antal månader, men inget av de visar varken till eller ifrån.

Dock är mini grodan mjölkprotein allergisk och har förkylningsastma.

• Nemia noj

Helt otroligt, tror de e första dagen denna veckan som barnen har hållt sig i skinnet så gott som hela dagen, vart med till slite o tvätta, dursh, handla och hälsa på mormor. Fast de e Såååå tråkigt i pappas 1a så stod dom ut i flera timmar. Nu sover en och dom andra leker någotlunda (tyst).. O ja har hunnit sitta vid datorn säkert 30 min nu utan att bli galen på allt, mamma hit o mamma dit, mamma de och de, mamma hon slåss, sparkas, bits, mamma vill ut, vill in, ditt o datt. .. Jag e SÅÅÅ nöjd just nu Om alla lov dagarna blir som idag, då kan jag ha dom hemma hela livet

• Nemia noj

Kavat:de e så drygt när de sker, har gjjort de flera gånger själv och även sambon, kommer ihåg att min pappa färga alla äldsta dotterns kläder rosa när hon var baby, jag vart vansinig

• Nemia noj

MEN va de krånglar för mig idag.. Är de bara min dator eller? Först blev de ingen bild alls, och när de blev bild blev de bara 1 av 2 och iingen text?....

Iaf är tjejerna färdiga för medeltiden nu

• Nemia noj

Trots att små tjejerna inte tyckte de var allt för kul o vara fotomodeller 
  • Nemia noj

Jag har skaffat egen hemsida, trodde jag aldrig jag skulle göra men tänk nu har jag de, sådan gratis hemsida i en månad prova på, sen kostar den så klart. Men de är ganska kul faktiskt.
    Någon som e nyfiken? http://www.123minsida.se/Nemia/36468637 

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11