• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-04-27 08:45:30 följande:
    Jag vet ju att din bror bor i Falun men han bor i villa eller? För om han hade bott i bostadsbolaget "Kopparstaden" så hade han kunnat boka en gästlägenhet till sin söta väninna (jag alltså) {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland

Pust och stånk, nu håller jag på att skapa mig ett sy-rum genom att rensa ur en av garderoberna. Jag får dela med smutstvätten men det får jag tåla

Skulle vara så mycket lättare att få något gjort vid symaskinen om den kan stå framme hela tiden för startsträckan blir så oöverkomligt lång om man skall släpa fram allt varje gång man behöver laga ett par byxor.

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-27 08:49:43 följande:
    Jag vet ju att din bror bor i Falun men han bor i villa eller? För om han hade bott i bostadsbolaget "Kopparstaden" så hade han kunnat boka en gästlägenhet till sin söta väninna (jag alltså) 
    jaha, fast han bor inte i F han bor mer i Mora.... va synd. Men han har "nästan" sjötomt, gångväg mellan tomt och Siljan.

Hjälp - En Swift eller en Bee som sommarvagn?
  • Tant Pruselius

Jag tycker det är värdelöst att det ena måste utesluta det andra men just för tillfället är det så när det också ev ska in en Geekåstripp inte nu i helgen men nästa... tyvärr skiter vi ju inte pengar som K försökte förklara för mig när jag satt och porrsurfade på blocket igår...

• passau

oj, vad ni skriver när jag jobbar

roligt med soffor
    tråkigt med amning, medicin och arga/trotsiga barn...

roligt med nya vagnar
    *tror jag fick med allt*

• Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-04-27 09:31:37 följande:
    jaha, fast han bor inte i F han bor mer i Mora.... va synd. Men han har "nästan" sjötomt, gångväg mellan tomt och Siljan. Hjälp - En Swift eller en Bee som sommarvagn?
    Bee!!!!
  • Ekorrfamiljen
    Sarah: Trist att han inte går upp som han "ska" men jag hoppas att det vänder snart. Du behöver inte korta av ärmen, jag får vika och ev. tråckla upp den lite om det behövs. Ska du in till sta'n nåt i veckan?

zasata: Tror som Frk S att det är brist på sömn och ev. mat. Äter du klokt nu? Det andra jag kan komma på är att du är för spänd i axlarna så att nerver kommer i kläm. Det märker jag om jag bär mycket på Vemund, sitter mycket vid datorn eller bara går och fryser. Blir jag för stel i axlarna så blir jag yr och armarna domnar.

Fröken Småland: Symaskinsrum vill jag också ha!! Som du säger tar det tid och ork att dra fram maskinen varje gång. *Avundsjuk på Kavats superfina syhörna!!*

Pruseluskan: Åh, Ge-Kås.. *avis* Vill dit igen! Man kan inte vara där för ofta! Hmm, kanske nästa gång jag åker till bästisen. Hon kommer förresten hit idag. Vi ska fira Vendels 4-årsdag.

På tal om Vendel har varken öppna eller förskolechefen ringt, men det blir väl under dagen hoppas jag. Har lite dåligt samvete över att inte orka med, men det blev ju rätt mycket under graviditeten och nu allt med Vemund och så extra trotsig sork uppå det. Bättre att erkänna sina tillkortakommanden än att gå ensam och bära på allt tills det brister, tänker jag.

Nu ska jag försöka få Vemund att somna om en stund. Han var klarvaken vid 8 och nu är han så tröttgnällig man kan vara, trots att han fått mat, torr blöja och snutte, napp o nalle..
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • passau

ingen som vill shoppa nappar på mam´s hemsida?
    JÄTTE fina, men mini order 19euro och frakt 10euro,
    kunde kanske samkört?

• sarahl

Ekorren- BVC på torsdag så då tar jag med det....

• Ekorrfamiljen
    passau skrev 2010-04-27 10:19:23 följande:
    ingen som vill shoppa nappar på mam´s hemsida?JÄTTE fina, men mini order 19euro och frakt 10euro, kunde kanske samkört?
    Jag är lite sugen (haha). Vad hade du tänkt dig?
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11