• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-26 12:53:28 följande:
    Nu är jag lite ego och visar upp vår "nya" (begagnade" soffgrupp. Himla skön att sitta i och passar bra till mattan vi redan hade. *gillar* Sen kan man skaffa en till klädsel att variera med. Inte dumt alls om jag får säga det själv. Och det bästa var att den var billig och fanns hyfsat nära. Filtarna är väl inte så matchade men jag var tvungen att lägga dem någonstans. Vi är riktiga filtmysar i vår familj närmligen. *s*
    tjusigt värre ju! Är med en filtfanatiker

Ekorren - Jag lyssnar annars, och garanterat fler med mig!

Frk S - 3000 för 09 Bee bra? (ingen annons)
  • Fröken Småland

Asereht: Jättefint!!! Vad kul med nya soffor, det blir ett lyft för hela huset Jag skall byta mina till vita med de blåvita kuddarna så snart jag hittat en matchande matta. Min mamma har skaffat en hund som (hör och häpna!) fick komma in till oss och den kissade givetvis på vår ullmatta

Zasata: hoppas medicinen hjälper. Det är inte kul att inte få sova på nätterna, inte för någon

Pruseluskan: 3.000:- är absolut max för en begagnad Bee. Det finns demo-ex att köpa i flera butiker runt om i landet för 3.500:- och då får man ju full garanti i två år framåt. 2.500 skulle jag max betala för en begagnad men du vet ju hur jag är; inget fynd - inget köp {#lang_emotions_dreamer}

• Asereht

Jag har bestämt att jag behöver en fyrhjuling som komplement. Speciellt vid hämtningsdagarna på dagis. Har helt snöat in på en Teutonia av äldre modell (favoriserar modeller mellan 03-05) då jag har bra koll på dem och vet vad jag får. Men jag kan tänka mig en Emmaljunga eller Brio också om jag hittar någon prisvärd som finns i närheten.

Någon som kört Emmaljuna eller brio senaste 5 åren och som har lite vettig feedback. Jag har fått för mig att Brio är osmidigare än emmaljunga men det kan jag ju ha fått om bakfoten. Jag har haft ett par emmaljungor men ingen brio (sedan 90-talet) så jag behöver hjälp där. Jag har sett att man kan hitta brio duos som är hyfsat snygga och för hyfsat pris så jag behöver veta lite vad ni har för erfarenheter.

Nu handlar det int eom lätt och smidig i första hand utan stadig, pålitlig och slitstark då jag vill ha en "traktor" som kan tjäna som ryck slit och släng.

Jag har hittat ett par grymt sjyssta teutonior men tyvärr allt för långt bort. Varför är det alltid så att om man letar efter något så hittar man inget men när man inget ska ha finns det över allt?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • sarahl
    Asereht skrev 2010-04-26 18:00:55 följande:
    Jag har bestämt att jag behöver en fyrhjuling som komplement. Speciellt vid hämtningsdagarna på dagis. Har helt snöat in på en Teutonia av äldre modell (favoriserar modeller mellan 03-05) då jag har bra koll på dem och vet vad jag får. Men jag kan tänka mig en Emmaljunga eller Brio också om jag hittar någon prisvärd som finns i närheten. Någon som kört Emmaljuna eller brio senaste 5 åren och som har lite vettig feedback. Jag har fått för mig att Brio är osmidigare än emmaljunga men det kan jag ju ha fått om bakfoten. Jag har haft ett par emmaljungor men ingen brio (sedan 90-talet) så jag behöver hjälp där. Jag har sett att man kan hitta brio duos som är hyfsat snygga och för hyfsat pris så jag behöver veta lite vad ni har för erfarenheter. Nu handlar det int eom lätt och smidig i första hand utan stadig, pålitlig och slitstark då jag vill ha en "traktor" som kan tjäna som ryck slit och släng. Jag har hittat ett par grymt sjyssta teutonior men tyvärr allt för långt bort. Varför är det alltid så att om man letar efter något så hittar man inget men när man inget ska ha finns det över allt?
    vad synd att du inte bodde här, har en teutonia som du kunde fått annars.
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-04-26 18:08:36 följande:
    vad synd att du inte bodde här, har en teutonia som du kunde fått annars.
    Jag säger ju det, alla fynd finns på fel ställen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • sarahl

amningen  går inte alls, i fredags när vi var på bvc så hade han gått ner till 4100. tårarna sprutade på mig. Men jag ammar på som vanligt och fyller på resten med ersättning... Tvivlar på att få igång det så jag kan helamma honom. Men vi får se, kan han bara gå upp lite i vikt så kanske jag kan pressa honom några dagar utan ersättning... tack  för att du frågar.

Ekorren- läskigt med Vendel..... hur gör vi med kläderna? vill du förästen att jag kortar av ena ärmen?

• Ekorrfamiljen
    Asereht: Superfina soffor!! Har alltid kört Brio så jag har inga tips, men deras Comfort (gammal modell) är ju en riktig "traktor" men i nätt modell. Me like!

Fröken S: Typiskt med hunden. Bra att du står på dig mot "jättarna" inom telecom också!! Själv funderar jag på om lasarettet dragit dubbelt här, men jag hittar inte kvittona.

Kavat: Gillade er soffa! Den var ju hur skön som helst att sitta i. Hade lätt kunnat bli sittande några timmar till..

zasata: Skönt med medicin. Hoppas den hjälper riktigt bra!

Sarah: Ja, hur går det med allt? Kom du inte till sta'n i början av veckan?

Nu har vi förresten pratat med en av pedagogerna på öppna förskolan. Bara för att bevisa vad vi menar så var Vendel såklart tvungen att springa förbi och slå henne också!! Dessutom drog han en tjej i håret och försökte krama ett annat barn lite väl hårt.. Däremot var han jättego mot Vemund och min kompis dotter.. När vi skulle hem hoppade Vendel från en gammal trädstam och slog sig.. Vi som just hade sagt att han skulle vara försiktig så han inte ramlade, men enligt honom själv "kan han inte ramla".. *suck* Pedagogen skulle kontakta chefen för förskolan och höra sig för om mer timmar till att börja med så ska vi kontakta bvc. *känns skönt att bara börja ta tag i allt*
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-26 14:34:26 följande:
    Asereht: Jättefint!!! Vad kul med nya soffor, det blir ett lyft för hela huset Jag skall byta mina till vita med de blåvita kuddarna så snart jag hittat en matchande matta. Min mamma har skaffat en hund som (hör och häpna!) fick komma in till oss och den kissade givetvis på vår ullmatta Zasata: hoppas medicinen hjälper. Det är inte kul att inte få sova på nätterna, inte för någon Pruseluskan: 3.000:- är absolut max för en begagnad Bee. Det finns demo-ex att köpa i flera butiker runt om i landet för 3.500:- och då får man ju full garanti i två år framåt. 2.500 skulle jag max betala för en begagnad men du vet ju hur jag är; inget fynd - inget köp 
    *lägger på minnet*
    Kan du inte följa med och göra affär med mig

Asereht skrev 2010-04-26 18:00:55 följande:
    Jag har bestämt att jag behöver en fyrhjuling som komplement. Speciellt vid hämtningsdagarna på dagis. Har helt snöat in på en Teutonia av äldre modell (favoriserar modeller mellan 03-05) då jag har bra koll på dem och vet vad jag får. Men jag kan tänka mig en Emmaljunga eller Brio också om jag hittar någon prisvärd som finns i närheten. Någon som kört Emmaljuna eller brio senaste 5 åren och som har lite vettig feedback. Jag har fått för mig att Brio är osmidigare än emmaljunga men det kan jag ju ha fått om bakfoten. Jag har haft ett par emmaljungor men ingen brio (sedan 90-talet) så jag behöver hjälp där. Jag har sett att man kan hitta brio duos som är hyfsat snygga och för hyfsat pris så jag behöver veta lite vad ni har för erfarenheter.Nu handlar det int eom lätt och smidig i första hand utan stadig, pålitlig och slitstark då jag vill ha en "traktor" som kan tjäna som ryck slit och släng. Jag har hittat ett par grymt sjyssta teutonior men tyvärr allt för långt bort. Varför är det alltid så att om man letar efter något så hittar man inget men när man inget ska ha finns det över allt?
    kan du inte inboxa dem du spanat in så man vet vad det är du söker

Om någon är påvägen ner eller upp från malmö så kan jag hämta med den när vi åker upp/ner helgen den 7-9:e
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11