• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland

Ekorren: Du är en klok kvinna som sammanfattar det så bra själv; bättre att erkänna sina tillkortakommanden än att det går överstyr. Det är en styrka att be om hjälp och det kommer att göra er alla en stor tjänst om ni får kompetent hjälp. Kanske det inte ens är något ni behöver ändra, bara ventilera

Passau: Jag har ingen "nappare" här hemma och har dessutom ett imponerande lager nappar sen mässan {#lang_emotions_dreamer}

• Lokatt

zasata, låter som lågt blodsocker, äter du dåligt? Det kombinerat med trötthet...

Fr.S åhh vad jag skulle vilja ha syhörna, det är välldigt mycket plock och förberedande innan jag får fram mina maskiner och dessutom måste jag planera så jag inte okuperar hela köksbordet innan maten eller dyligt.

Idag ska jag på första mattelektionen! *nervig* Och idag är mi höft riktigt jobbig, tur jag ska åka moped dit, haha min gamla 70-talare, för det är lågnt dit.

• Ekorrfamiljen
    Sarah: Vi ska också på bvc på torsdag. När, var och hur?

Fröken Småland: Ja, du kan ha rätt i det. Bara att få säga hur jag känner, här på FL och på öppna förskolan, har gjort att allt redan känns lite lättare. Sätta ord på känslorna är en underskattad terapiform.

Vemund älskar sin mässnapp! Den är mjuk o go tycker jag och tydligen han också, så om någon vill bli av med sina så.. Har MAM sådana på hemsidan? Jag har haft planer på att köpa nappar med namn på (21 euro - var tusan är den där eurosymbolen?) för då är man säker på vems nappen är, även om Vemund oftast har napphållare till sin.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • zasata
    Ekorrfamiljen skrev 2010-04-27 10:17:00 följande:
    Sarah: Trist att han inte går upp som han "ska" men jag hoppas att det vänder snart. Du behöver inte korta av ärmen, jag får vika och ev. tråckla upp den lite om det behövs. Ska du in till sta'n nåt i veckan? zasata: Tror som Frk S att det är brist på sömn och ev. mat. Äter du klokt nu? Det andra jag kan komma på är att du är för spänd i axlarna så att nerver kommer i kläm. Det märker jag om jag bär mycket på Vemund, sitter mycket vid datorn eller bara går och fryser. Blir jag för stel i axlarna så blir jag yr och armarna domnar. Fröken Småland: Symaskinsrum vill jag också ha!! Som du säger tar det tid och ork att dra fram maskinen varje gång. *Avundsjuk på Kavats superfina syhörna!!* Pruseluskan: Åh, Ge-Kås.. *avis* Vill dit igen! Man kan inte vara där för ofta! Hmm, kanske nästa gång jag åker till bästisen. Hon kommer förresten hit idag. Vi ska fira Vendels 4-årsdag. På tal om Vendel har varken öppna eller förskolechefen ringt, men det blir väl under dagen hoppas jag. Har lite dåligt samvete över att inte orka med, men det blev ju rätt mycket under graviditeten och nu allt med Vemund och så extra trotsig sork uppå det. Bättre att erkänna sina tillkortakommanden än att gå ensam och bära på allt tills det brister, tänker jag. Nu ska jag försöka få Vemund att somna om en stund. Han var klarvaken vid 8 och nu är han så tröttgnällig man kan vara, trots att han fått mat, torr blöja och snutte, napp o nalle..
    Hum, det låter som det kam vara...
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-04-27 10:52:22 följande:
    Hum jag äter rätt bra nu för tiden.. Frukost, lunch/middag + fika och mellanmål..
    Ja, det är ju inte mycket att gnälla på *klappar på axeln*
  • Fröken Småland

Ja, lycka till med matten! Och moppen *fniss*

Fast moppe är absolut ett underskattat fortskaffningsmedel. När jag var mellan 15-18 så körde jag moppe dagligen. Mamma var alltid snäll och skjutsade när vi ville någonstans men det finns ju en tjusning i att bestämma själv när man vill hem

• sarahl

Ekorren, kl 11,30 på korpen visby söder. ni då?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11