-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Tjejer, (killar?)
Kan ni inte rösta på Leo?
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=30021
-
tackRiskiflickan skrev 2010-04-27 10:56:03 följande:Lokatt: lycka till med mattenhaha, ja men det är igentligen välldigt fiffigt med moppe! Billigt, drar nästan inget alls min 70-talare, kostar nästan 0 att äga. Och jag hinner till skolan samt tillbaka till dagis. Dessutom är det bra övning på trafikregler nu inför körkortetFröken Småland skrev 2010-04-27 11:10:01 följande:Ja, lycka till med matten! Och moppen *fniss*Fast moppe är absolut ett underskattat fortskaffningsmedel. När jag var mellan 15-18 så körde jag moppe dagligen. Mamma var alltid snäll och skjutsade när vi ville någonstans men det finns ju en tjusning i att bestämma själv när man vill hem
Men man äår ju inte så snygg och känner sig onekligen välldigt tonåring -
Great minds think alike heter det va.Pruseluskan skrev 2010-04-26 21:01:53 följande:det är därför jag kör beg för jag hade tvärdött varje gång en ny repa kommer till. Gillar när det redan är lite så är det liksom inte mitt fel... fast arg blir jag ändå...
-
Visby norr 09.00 (gäsp) men jag ska lämna Vendel på dagis direkt efter. Jag kan kanske möta upp på sta'n eller Korpen före eller efter ert besök.sarahl skrev 2010-04-27 11:11:44 följande:Ekorren, kl 11,30 på korpen visby söder. ni då?
Lokatt: Jag tycker att det ser rätt fräckt (coolt) ut med moppe! Skulle gärna ha en EU-moppe istället för bil när det är fint väglag och väder. Jobbigt om barnen ska med förstås, men om man har bråttom nånstans ensam så känns moppe smidigare än bil. Men miljötänket säger förstås vanlig cykel.
Nu har Vemund sovit en power nap och jag har hunnit lägga tygisarna i tumlaren.Snart är det torkväder utomhus!
-
Lycka till idag och kör försiktigt. Jag är lite rädd för moppar sedan dotterns två olyckor, inte självförvållade utan ren otur men det slutade illa och kunde slutat värre. *ryser*Lokatt skrev 2010-04-27 11:13:20 följande:haha, ja men det är igentligen välldigt fiffigt med moppe! Billigt, drar nästan inget alls min 70-talare, kostar nästan 0 att äga. Och jag hinner till skolan samt tillbaka till dagis. Dessutom är det bra övning på trafikregler nu inför körkortet Men man äår ju inte så snygg och känner sig onekligen välldigt tonåring
Maken och jag peppar redan grabbarna för epa i framtiden, klart säkrare. Skulle faktiskt kunna tänka mig en själv (inte en sån där norrlandsraggare då alltså) med baksäte så man kan ha passagerare. Skulle ju funka utmärkt från och till dagis, vem behöver åka fort liksom. *s* Men de kostar ju mer än hyfsat frächa bilar! -
Tack för input på vagnsfronten.
Har fått en återbetalning från kommunen, det visade sig att jag/vi tydligen betalt in nästan 2000 kr för mkt i barnomsorg det gågna året! Så igår kom en trevlig liten avi i brevlådan.Eftersom den står på mig så är det "mina" pengar.
Ska betala av en skuld och se om jag hittar något terrängfynd att slita på tills vagnåkandet är över. Alltid bra att ha ett andra val.
Det enda dumma är att jag måste in på en bank för att få ut pengarna, synd att de inte kan sätta in på bankkontot direkt för det är så roddigt på banken i stan. Fatta att ett stort bankkontor har tre mindre trappavsatser för att ta sig in (direkt efter antrédörrarna). Ca fem trappstek i varje, jag är inte ett dugg förtjust att gå in där med vagn. Gissa hur kul det var med syskonvagn. *irriterande*
-
min moppe gör kanske 25-30km i timmenAsereht skrev 2010-04-27 11:23:30 följande:Lycka till idag och kör försiktigt. Jag är lite rädd för moppar sedan dotterns två olyckor, inte självförvållade utan ren otur men det slutade illa och kunde slutat värre. *ryser*Maken och jag peppar redan grabbarna för epa i framtiden, klart säkrare. Skulle faktiskt kunna tänka mig en själv (inte en sån där norrlandsraggare då alltså) med baksäte så man kan ha passagerare. Skulle ju funka utmärkt från och till dagis, vem behöver åka fort liksom. *s* Men de kostar ju mer än hyfsat frächa bilar!
Men, ja jag är försiktig, ogillar att åka på "riktiga" vägar med den, eftersom man inte direkt flyter i trafiken med den farten. Som tur är klassas ju de gamla trampmopparna som cykelmoppe, så jag får åka på cykelvägarna, vilket jag gör så långt det går.
Epa drömde jag om när jag var barn!haha, men det blev aldrig något sen är jag väl blev tonåring.
Du behöver in te en dyr epa nu heller, vi ska ju ta körkort både du och jag -
I love napparna var jag sugen på och dom med hjärta på som går till unicef eller vad det kvar kanse...Ekorrfamiljen skrev 2010-04-27 10:27:49 följande:Jag är lite sugen (haha). Vad hade du tänkt dig?
men ett pkt skulle jag vilja ha, men d blir rätt dyrt att köpa själv -
nej dom e inte billiga 6.50 euro för 2 men d e andra än som finns annars...zasata skrev 2010-04-27 10:50:50 följande:är dom billiga?
-
Ja jag vet men jag vill slippa bussa nu! *otålig*Lokatt skrev 2010-04-27 11:32:42 följande:min moppe gör kanske 25-30km i timmen Men, ja jag är försiktig, ogillar att åka på "riktiga" vägar med den, eftersom man inte direkt flyter i trafiken med den farten. Som tur är klassas ju de gamla trampmopparna som cykelmoppe, så jag får åka på cykelvägarna, vilket jag gör så långt det går. Epa drömde jag om när jag var barn! haha, men det blev aldrig något sen är jag väl blev tonåring. Du behöver in te en dyr epa nu heller, vi ska ju ta körkort både du och jag