-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
För att en graviditet alltid räknas från första dagen av din senaste mens ungefärLindadjo skrev 2010-04-28 22:48:06 följande:Beräknad befruktning: Beräknad graviditetslängd: Beräknad förlossning: Fattar inte hur det kan bli det här resultatet?! Beräknad befruktning : 2010-04-27 Beräknad graviditetslängd: 2 veckor, 2 dagar Beräknad förlossning: 2011-01-17 Hur kan man vara 2 veckor och 2 dagar gravid när man blev befruktad igår???
-
När jag var gravid med Maja testade jag någon dag efter BM men det var negativt. Två veckor senare tvingade en kompis mig att testa igen då jag fick tårar i ögonen av smärtan av att brösten hoppade när jag skuttade nedför en trappaPruseluskan skrev 2010-04-28 22:39:16 följande:men jag törs inte, vill inte bli helt depp och ledsen igen... så länge inte motsattsen bevisas så tänker jag avvakta óch vänta mer, jag testade ju trotsallt på BIM dagen och vore jag grav så borde det ju ha visat sig då.... tyvärr...brukade inte gå över, nu har jag ju bara haft en mens sedan MA:t så jag har inte så stor koll... kanske nått som är hel knas... nääää...nu fryser jag och ät trött och för att inte börja deppa så går jag och lägger mig och drömmer billiga Bee's... om ni får span på någon till najsprajs - hojta!
Jag tycker du skall testa igen. Så vet du och slipper hoppas om det inte är något *håller tummarna* -
God morgon!
Jag håller med Frk.S där Prus! Testa igen, det har gått länge nu. Bättre att veta oavsett resultat, istället för att gå och hoppas och fundera och vara nervös...
-
Jag har bara varit gravid 2 ungar... och har missat detta!?!?! Okej, så bra koll jag har dåNifelheim skrev 2010-04-29 06:33:24 följande:För att en graviditet alltid räknas från första dagen av din senaste mens ungefär
-
Fast det är väl så att när allt går lätt och bra så finns det ingen anledning att "läsa in sig" i ämnetLindadjo skrev 2010-04-29 07:41:21 följande:Jag har bara varit gravid 2 ungar... och har missat detta!?!?! Okej, så bra koll jag har då
-
Japp, så är det nogFröken Småland skrev 2010-04-29 07:50:02 följande:Fast det är väl så att när allt går lätt och bra så finns det ingen anledning att "läsa in sig" i ämnet
. Eftersom ingen av mina var planerade utan bara blev ifall det blev så
... men resten av graviditeten var ju inte så lätt då, kan ju undra om jag är DUM i huvudet som vill göra om det frivilligt!?!?!
-
Det är alltid värt det när man väl snusar bebbeLindadjo skrev 2010-04-29 07:57:07 följande:Japp, så är det nog . Eftersom ingen av mina var planerade utan bara blev ifall det blev så ... men resten av graviditeten var ju inte så lätt då, kan ju undra om jag är DUM i huvudet som vill göra om det frivilligt!?!?!
*suckar längtansfullt*
-
jösses startade jag en babyboom?
först kom M, sen Leo, sen hakade nästan alla på
härligt!
men nu ska inte jag ha fler så nästa gång får någon annan köra första racet
*hoppas på 2 plus till snart* dock itne från mig :-P -
Min fyraåring väger liksom 15 kg.Pruseluskan skrev 2010-04-28 22:24:39 följande:står på kidzshoppen att det är upp till17kg, känns inte så mycket... undra vad tuvalinen väger...hmmmm... Jag gillar den gammla/gamla (ordblind) suffletten och det höga sidokanterna ...
Men det är så himla olika, se bara på Lindadjos killar.
15 kg gränsen som alla tillverkare i sv införde har med eu och deras knepiga regler att göra. Innan eu så tog tex emmaljunga osv 30 kg. Vet inte om det förändrats något numer då jag inte kollat sånt men jag minns att diskussionerna var högljudda då det inträffade.Lindadjo skrev 2010-04-28 22:30:50 följande:Men nästan alla vagnar har 15 kg, maclaren tex har i europa 15 kg på sina vagnar, men precis likadana vagnar i usa är upp till 25 kg? Why? Jag tror att de bara sätter ut nånting, och extra lågt då för att vara på den säkra sidan. Visst håller de för mer. Och barn väger ju inte så mycket ändå. Min 6-åring väger ju 17 kg... han behöver ju knappast åka vagn längre 4-åringen väger 20 kg, men visst håller vagnarna för honom oxå, fast han är rätt stor.Bim visste jag inte ens vad det var för något förren in en bit i denna grav.Lindadjo skrev 2010-04-28 22:35:01 följande:MEN!!! En vecka över!!! brukar du gå över? Testa igen då människa!!! Jag vet inte ens när jag har min BIM. Ingen aning, jag har bara haft en mens... och innan det var det 5 år sen. Jag minns inte vad jag har för menscykel. Jag får väl bara gå på känslan eller nånting. Fast nu är det ju ingen idé att testa, måste vänta i 2 veckor till minst.Jag brukar testa när mensen uteblivit en vecka och jag har skäl att tro att det kan vara av den anledningen. Men oftast väntar jag ännu några dagar till för att inte testa i onödan. Tvärtom mot alla andra som även textar ett par ggr extra efter att ha testat positivt alltså. *ha ha*
-
Ska putsa vagn idag. Det innebär att jag inte vill ta ew:n till dagis idag i regnvädret. Så nu har jag ett dilemma. Jag har att välja på buggan och sjalen. Ingen känns ultimat i spöregn om man säger så. Just nu lutar det mot sjalen då jag kan ha paraply. Kommer inte överrens med buggans regnskydd och har inget annat hemma. *surar lite*
Men lite bök kan det vara värt för på fredag har jag förmodligen nyordning och då finns det regnskydd hemma också.
Nu måste jag tutta liten A som sitter här i sin stol och mer eller mindre käkar upp tröjärmen. *s* Sen ska jag in på Tradera och spana in happyklädslar.