-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Asse - Nu har jag tokbölat till din förlossningsberättelse på mellanbusen
-
Nu har jag inte haft tid att läsa i tråden men såg det som skrevs liiite iaf
Kavat: Dom allra flesta vet att om man krockar så får man nytt skydd via försäkringen OCH om du anmäler att du krockat och vill ha nytt skydd så begär försäkringsbolagen att det ska medtas till butiken där det byts mot nytt osv just för att inte det ska kunna cirkulera på marknaden. -
jaha ja....Asereht skrev 2010-05-03 19:04:58 följande:Du kan skriva in en permanent sådan under dina inställningar.
-
duuu får man fråga vad dina barn heter *läst om saldo-smycket*Asereht skrev 2010-05-03 19:04:58 följande:Du kan skriva in en permanent sådan under dina inställningar.
lille herr A vet jag ju..
-
Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:11:16 följande:Asse - Nu har jag tokbölat till din förlossningsberättelse på mellanbusen
-
Tror det är en sådan här 2.bp.blogspot.com/_cSB5qYEzAPA/SvsYW50JO0I/AAAAAAAAA1w/J3HQ_Uy1Axw/s1600-h/100_3850.jpg fast turkos då... Och givetvis sååå snygg!Pruseluskan skrev 2010-05-03 18:56:56 följande:Bild? Turkost låt flådigt
-
Inboxar.Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:13:09 följande:duuu får man fråga vad dina barn heter *läst om saldo-smycket* lille herr A vet jag ju..
-
ååÅåå najs bajs!Kavat skrev 2010-05-03 19:13:25 följande:Tror det är en sådan här 2.bp.blogspot.com/_cSB5qYEzAPA/SvsYW50JO0I/AA... fast turkos då... Och givetvis sååå snygg!
Appropå bajs. Idag sa T ett högt och klart bajskorv! till mig i hallen.... Jag blev helt paff men har ändå känt på mig att denna dag skulle komma rätt snart då jag hört detta ord florera en heldel på T's avdelning.
Jag sa att vi inte vill höra sådanna ord från henne om vi inte är på toaletten utan vi vill höra hennes mun säga trevliga saker och sjunga och skratta. Fel?! -
*ha ha*Pruseluskan skrev 2010-05-03 19:17:33 följande:ååÅåå najs bajs! Appropå bajs. Idag sa T ett högt och klart bajskorv! till mig i hallen.... Jag blev helt paff men har ändå känt på mig att denna dag skulle komma rätt snart då jag hört detta ord florera en heldel på T's avdelning. Jag sa att vi inte vill höra sådanna ord från henne om vi inte är på toaletten utan vi vill höra hennes mun säga trevliga saker och sjunga och skratta. Fel?!
Vad som är rätt och fel i den här frågan har nog med person att göra. Här säger minbusen ordet ofta när han blir arg. Jag ignorerar mest. Hellre bajskorv än massa andra fula ord som dom lätt snappar upp som diverse svordomar.
Min storbuse frågade mig igår vad "fuck you" betyder. Jag sa "dra åt helvete" men att man inte ska svära.
När jag var i sexårsåldern frågade jag min farfar (av alla människor) vad knulla betyder. När jag var 15 berättade farfar det för mig med tillägget "jag behöver inte förklara det nu va?"! Gissa om jag bara ville gå och döööö! -
Asereht skrev 2010-05-03 19:22:49 följande:*ha ha*Vad som är rätt och fel i den här frågan har nog med person att göra. Här säger minbusen ordet ofta när han blir arg. Jag ignorerar mest. Hellre bajskorv än massa andra fula ord som dom lätt snappar upp som diverse svordomar.Min storbuse frågade mig igår vad "fuck you" betyder. Jag sa "dra åt helvete" men att man inte ska svära. När jag var i sexårsåldern frågade jag min farfar (av alla människor) vad knulla betyder. När jag var 15 berättade farfar det för mig med tillägget "jag behöver inte förklara det nu va?"! Gissa om jag bara ville gå och döööö!
haha gullig farfarhistoria....
Tuva är ju endast 2 och vet ju knappt vad en bajskorv är, haha... men hon såg helt lurig ut så hon förstod att det var ett "fy ord". Vill inte ha en unge som går runt och säger bajskorv till allt och alla. Därför känner jag att jag på nått vis måste få henne att förstå att vi inte ska använda sådanna ord... och det kommer från min mun där det kan hoppa många groder vid väl valda tillfällen... som när jag tappade O'boy paketet i köket....öppenplanlösning är INTE alltid fint...