• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-05-03 06:49:56 följande:
    Go' morron ! Shit pommes fritte vad kallt det var ute i morse. Brrrrrrrrrr..... knappt 0 gradit. Vad har ni alla för er i dag då?
    {#lang_emotions_throwup}
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-03 12:19:34 följande:
    *blä*
    Nu hoppas jag dock att det har vänt. Men ajaj, jag som hade bestämt mig att jag skulle slippa.
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-03 11:29:56 följande:
    Jag ska sy ny baksida på mitt retrolapptäcke som går i bruna och gröna färger. Vad ska jag köra på baksidan tro. Funderade på grön eller brun fleece. Tyvärr verkar det svårt att hitta grön i rätt färgställning men vanlig tråkbrun har jag hemma. Eller så kan jag göra baksida i ett vanligt bomullstyg/lakan som också är 70-tal och i ungefär samma färger som lapparna.   Jag funderar också på om detta kunde bli en kul sufflett till den klarblå basen, eller är det för skrikigt? Och vad ska jag hitta på med den här ljuvliga forttén? Det är så fint att man ju vill att det ska synas. Filt? Vad ska man ha för baksida då? Hoppas tummarna håller formen nu, de ska vara klickbara.
    Fint lapptäcke! Färg på baksida, ja, du, vilken grön är du ute efter? Brun är väl helt ok. Du kan ju göra enbart en ram av något annat (det blommiga?) på baksidan, så blir det lite roligare också, om det var det du ville åstadkomma med grönt?

Frottén, ja, filt eller något litet djur?
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-03 12:25:24 följande:
    Fint lapptäcke! Färg på baksida, ja, du, vilken grön är du ute efter? Brun är väl helt ok. Du kan ju göra enbart en ram av något annat (det blommiga?) på baksidan, så blir det lite roligare också, om det var det du ville åstadkomma med grönt? Frottén, ja, filt eller något litet djur?
    Jag har inte gjort lapptäcket själv så jag har inga av de tygerna att tillgå.  Av någon anlending så har den som sydde det sytt på ett skitläbbigt syntettyg på baksidan och det tänkte jag ta bort och ersätta med något mysigare. Brunt är ju basic men jag vet inte om jag vill ha fleece isf hade jag velat ha grönt typ ärtgrönt. Har inget enfärgat brutn eller grönt tyg liggande utan bara en massa mönstrade tyger därav frågan om hurvuda det mönstrade påslakanet kunde funka.

Jag har en ganska stor bit av fottén så det kanske kan bli både ett djur och en filt. *funderar*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-03 11:59:17 följande:
    Du tycker jag ska köra på bomullsbaksida alltså, inte fleece. Jag har lite svårt att bestämma mig för hur varmt det där lapptäcket ska vara. *s*
    bomull tycker jag om
    Kavat skrev 2010-05-03 12:02:51 följande:
    oho no! {#lang_emotions_death}    {#lang_emotions_flower}
  • Tant Pruselius

Nu ska jag bara diska mellis disken och sedan ska jag ut och öva fickparkering med svärfar spännande....
    Jag hoppas också att jag inomkort (under efterm.) blir ägare till en Bee {#lang_emotions_heart}
    avslöjar mer när affären gått i lås eller omkull...

• Kavat
    Asereht skrev 2010-05-03 12:35:45 följande:
    Jag har inte gjort lapptäcket själv så jag har inga av de tygerna att tillgå.  Av någon anlending så har den som sydde det sytt på ett skitläbbigt syntettyg på baksidan och det tänkte jag ta bort och ersätta med något mysigare. Brunt är ju basic men jag vet inte om jag vill ha fleece isf hade jag velat ha grönt typ ärtgrönt. Har inget enfärgat brutn eller grönt tyg liggande utan bara en massa mönstrade tyger därav frågan om hurvuda det mönstrade påslakanet kunde funka. Jag har en ganska stor bit av fottén så det kanske kan bli både ett djur och en filt. *funderar*  
    Har du sett? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50174700

Men det funkar väl med det blommiga på baksidan också?
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-03 15:28:08 följande:
    Har du sett? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50174700 Men det funkar väl med det blommiga på baksidan också?
    Jättefina men IKEA är något som jag sällan kommer förbi eftersom det inte finns här. Tyg kan man inte köpa online heller som det ser ut. Jag saknar att bo nära IKEA som jag gjorde förr.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-05-03 16:35:02 följande:
    Jättefina men IKEA är något som jag sällan kommer förbi eftersom det inte finns här. Tyg kan man inte köpa online heller som det ser ut. Jag saknar att bo nära IKEA som jag gjorde förr.
    Du får lägga en beställning om det är något du vill ha någongång. Dit åker vi ofta!

Jag har föresten fyndat babyskydd + bas på blocket, makens bror fick åka och hämta det någon km från hans hus. Smidigt när man slipper själv. Hoppas bara det var ok, men det såg ut så och stod okrockat så det får man väl hoppas, i och med att man väl får ut nytt på försäkringen om man krockar...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11