-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Japp fick ju ett "riktigt" jobb på en barnvagnsaffär här i stan och sen hände lite personliga saker som gjorde att jag tappade fotfästet och blev lite deprimerad... men nu är jag tillbaka igen med ny ork och syglädjeKavat skrev 2011-04-02 20:20:51 följande:Hallå du!
Vad har du tagit vägen? Jobbat på "riktigt" jobb?
Visst är den snygg vagnen!!! Superfin!Letar sån grön tapet till litens rum tror jag. Velar fram och tillbaks, men limegrönt är så fint!
Linda: det är bara roligt att kunna hjälpa till och underbara tjejer som ni hjälper jag mer än gärna när jag kan! -
hoppas att allt löst sig och att du har fotfästet tillbaka nu *kram*mamma på vift skrev 2011-04-02 20:30:37 följande:Japp fick ju ett "riktigt" jobb på en barnvagnsaffär här i stan och sen hände lite personliga saker som gjorde att jag tappade fotfästet och blev lite deprimerad... men nu är jag tillbaka igen med ny ork och syglädje
Linda: det är bara roligt att kunna hjälpa till och underbara tjejer som ni hjälper jag mer än gärna när jag kan! -
Jag mår mycket bättre och har fått otrolig hjälp av proffesionella människor så nu går allt åt rätt håll igen och jag har växt som person. Jag har insett att jag ibland måste säga Nej och att jag inte alltid måste vara den starka.Tant Pruselius skrev 2011-04-02 20:40:44 följande:hoppas att allt löst sig och att du har fotfästet tillbaka nu *kram*
Kram -
helt riktigt...*kraaaam*mamma på vift skrev 2011-04-02 20:46:48 följande:Jag mår mycket bättre och har fått otrolig hjälp av proffesionella människor så nu går allt åt rätt håll igen och jag har växt som person. Jag har insett att jag ibland måste säga Nej och att jag inte alltid måste vara den starka.
Kram -
Trevligt att se dug Mamma på vift!
Skönt att du fått hjälp och känner att du blivit starkare på kuppen. Det är inte alltid helt lätt att sätta ned foten och säga nej.
Jag lyckades lite bättre med sufflett nr två efter dina instruktioner men än är jag inte där riktigt. Måste göra en ny prototyp för min blev lite skum efter allt dragande och trixande. Tyvärr så får jag inte mkt möjlighet att sy sedan minstingen började springa omkring vilket är lite tråkigt tycker jag. -
Välkommen tillbaka mamma på vift! Skönt att det löst sig och att du kommit starkare ur krisen
-
Asereht: Ja det är lättare sagt än gjort ibland att säga nej men nu ska jag bli bättre på det
Säg till om du vill ha hjälp med något gällande suffletterna... jag hjälper gärna till
Fröken Småland: Tack vad go du är
-
Härligt!!!mamma på vift skrev 2011-04-02 20:46:48 följande:Jag mår mycket bättre och har fått otrolig hjälp av proffesionella människor så nu går allt åt rätt håll igen och jag har växt som person. Jag har insett att jag ibland måste säga Nej och att jag inte alltid måste vara den starka.
Kram -
Skönt att det har vänt för dig. Och jag håller faktiskt med, det ÄR svårt att säga nej. Jag har oxå svårt för det, på jobbet brukar jag aldrig säga nej, nästan. Men jag börjar lära mig, speciellt nu när jag är gravid, har jag blivit riktigt bra på att säga nej.mamma på vift skrev 2011-04-02 20:46:48 följande:Jag mår mycket bättre och har fått otrolig hjälp av proffesionella människor så nu går allt åt rätt håll igen och jag har växt som person. Jag har insett att jag ibland måste säga Nej och att jag inte alltid måste vara den starka.
Kram
En dag, skulle jag bara jobba en kort dag. 8-12, och jag vaknade på morgonen, spydde och mådde jättedåligt, men tänkte att jag nog skulle klara av bara 4 timmars arbete ändå. Masar mig till jobbet och väl där kommer chefen fram och frågar om jag kan jobba till 17.20 istället, för en som är sjuk och hemma. Utan att tänka ens, sa jag nej direkt, och det känndes så bra. Hade jag haft en full dag den dagen så hade jag ju varit hemma sjuk jag med, varför ska jag då jobba över för någon annan. Det fanns inte ens chans att jag skulle göra det.
Det kan faktiskt kännas riktigt bra att säga nej ibland oxå, och det är ingen som tycker mindre om en för det
Kram på dig! -
Jag kan bara hålla med. Jag har haft otroligt svårt att säga nej på nya jobbet när de frågat om jag kan jobba över osv. trots att jag skulle behövt hämta barnen på dagis och då har barnens farmor fått göra det istället... eller hoppa in och jobba på lediga dagar så att man jobbat 6 dagar i sträck utan ledigt. Även när det gäller syendet har jag haft svårt att säga nej när kunder kommer med udda förfrågningar som jag vet tar alldeles för lång tid att göra och då blir det en inre stress. Jag har börjat säga nej allt mer och det känns otroligt skönt när jag vet att det var det rätta att göra.Lindadjo skrev 2011-04-02 21:26:42 följande:Skönt att det har vänt för dig. Och jag håller faktiskt med, det ÄR svårt att säga nej. Jag har oxå svårt för det, på jobbet brukar jag aldrig säga nej, nästan. Men jag börjar lära mig, speciellt nu när jag är gravid, har jag blivit riktigt bra på att säga nej.
En dag, skulle jag bara jobba en kort dag. 8-12, och jag vaknade på morgonen, spydde och mådde jättedåligt, men tänkte att jag nog skulle klara av bara 4 timmars arbete ändå. Masar mig till jobbet och väl där kommer chefen fram och frågar om jag kan jobba till 17.20 istället, för en som är sjuk och hemma. Utan att tänka ens, sa jag nej direkt, och det känndes så bra. Hade jag haft en full dag den dagen så hade jag ju varit hemma sjuk jag med, varför ska jag då jobba över för någon annan. Det fanns inte ens chans att jag skulle göra det.
Det kan faktiskt kännas riktigt bra att säga nej ibland oxå, och det är ingen som tycker mindre om en för det
Kram på dig!
Kram