• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat

Håller tummarna att det går igenom.

Hojta till om jag ska shoppa åt dig!

• Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 20:35:08 följande:
    Är det någon som har sett de här Zlideon dragkedjelagning i någon butik? Jag letar på nätet men Clas Ohlson t ex tar ju 89 kronor i frakt Jag har ett par stövlar som jag verkligen skulle vilja ha lagade. Gillar stövlarna jättemycket men dragkedjan är paj
    köpa när du ändå är i GBG??
  • Riskiflickan
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 21:38:48 följande:
    Nu är 2.777 kronor reserverade av SMD. Om något låter för bra för att vara sant så är det antagligen det
    De brukar höra av sig om att det inte går att skicka, men jag ska hålla tummarna såklart
  • Ekorrfamiljen

Håller tassarna för Frk S inköp. ZlideOn borde inte sluta säljas (om det nu var dem och inte symaskiner du pratade om) de har ju blivit en världssuccé och säljs till hur många länder som helst. *har lite koll eftersom det är ett gotländskt företag* Drömmer

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2011-04-04 21:06:35 följande:

Asereht: Jag har kollat lite (i typ ett år eller mer  ) på Janome Easy Jeans/2522/22 och känner att det är den maskinen som tilltalar mig mest. Läste på "sysidan" att några där rekommenderar 5124 som är som 2522 fast en specialara för SMD t o m med någon vassare funktion. Vad tror du, är det jämbördiga maskiner? 5124 har faktiskt 5 års garanti från SMD, och kostar med frakten knappt 2.900 (£269) inklusive något kit med tråd och tillbehör. Känns inte det väldigt prisvärt?

Har du lust att kolla?

www.sewingmachines.co.uk/Janome5124_info.htm

www.sewingmachines.co.uk/Janome22_info.htm

Sysidans info:

www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=21515

Oj, jag har ju 2522 Easy Jeans alltså och jag är jättenöjd med den men å andra sidan har jag ju aldrig testat den andra och kan inte uttala mig om den alls. Jag har inte ens sett den. När det gäller själva egenskapen kan jag inte uttala mig alls, vad är det som gör den bättre/vassare?

Det står i diskussionen på sysidan att 5124 dessutom ahr automatisk knapphålsfot men det har ju 2522:an också så där är det ingen skillnad. Det som ajg på rak arm kan se som skiljer är den lilla extra förvaringsgrejen till pressarfötterna och trådrulle, att nålen alltid stannar i "uppläge" och två sömmar mer. Det står också på 5124an att den har speedlimit men det her man till viss del på 2522:an med då man kan ställa in om den ska gå långsammare eller snabbare.

5124 verkar ju vare en modell som de plockat ihop själva vad jag förstår av diskussionen så den modellen "finns" eg inte men det mesta av tillbehören verkar ju vara samma som 2522 som otsvarar Easy Jeans som den ju kallas här. Det som talar mer för den senare är ju isf om det skulle vara andra reservdelar till 5124an än easyn.

Jag är ju inte alls bra på det här med symaskiner och jag köpe min ny här hemma (rea visserligen men ändå) eftersom jag inte hade koll och inte vågade importera då. Men jag är väldigt nöjd med min easy, den är stark och smart.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Nifelheim

Vad kostar en sån där Easy Jeans? *inser till min fasa att min mammas Bernina från 60-talet (som jag snott eftersom det är den starkaste slitvarg till symaskin jag träffat på) snart kommer avlida och den dagen vet jag inte vad jag göööör*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2011-04-05 10:46:33 följande:
    Vad kostar en sån där Easy Jeans? *inser till min fasa att min mammas Bernina från 60-talet (som jag snott eftersom det är den starkaste slitvarg till symaskin jag träffat på) snart kommer avlida och den dagen vet jag inte vad jag göööör*
    Runt en 5000:- här hemma.

butik.skovdesymaskiner.se/janome-easy-jeans/784-0

Jag håller med om allt som står och kapellmakarna brukar gilla easyn, en av anledningarna till att jag valde en sådan då jag vill ha en maksin som tål lite tjockare grejor. Jag betalade fyra någonting har jag för mig men det var någon kampanj just då.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Fröken Småland

Tack för input Asereht! Ja, de ligger runt 50000 här hemma och jag tycker det är för dyrt, särskilt eftersom jag har en väl fungerande och inte alls dålig Singer här hemma. Dessvärre har jag ingen manual till den och har trots massiva försök inte lyckats hitta någon så det är antagligen mycket man missar av den anledningen. Men jag har lust att prova något nytt (ja, ni vet ju Drömmer) och har kollat på Easy Jeans i evigheter. Jag gjorde som sagt en beställning igår men förväntar mig väl ett mail under dagen med meddelandet att de tyvärr inte säljer till Sverige och så annullerar de min order. För 2777 kr för en sån maskin är nog för bra för att vara sant.

Helst vill jag köpa en sån där cykel som jag länkade till häromveckan också. Fast jag cyklar aldrig så det är lite småsvårt at motivera Det är färgen som jag blivit så såld på, kanske skall motivlacka en av mina sovrumsväggar i naturlig storlek?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11