-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Idag har jag en spännande dag. Nu har jag suttit på föreläsning en timme och skall strax sticka till "staden" och lämna bilen vars bromsar havererade igår på vägen hem från Borås. Vår bilmekaniker kunde bara i eftermiddag, sen är han uppbokad hela veckan så det var bara att tacka ja till den tiden. Mina två bekymmer är 1) att dottern är hemma och är halvsjuk och 2) att jag har två obligatoriska seminarier idag kl 13-14.30.
Jag återkommer ikväll med hur mycket av detta jag fixade -
bärbar dator i baksätet med en sovande dotter?
-
Åå, vad trevligt med lite blommor!AnPa skrev 2011-04-11 08:16:05 följande:Hallå allihopa! Här har helgen flugit förbi. Har hunnit fixa blommor till balkongen här hemma (gratis dessutom, presentkort och värdecheck från julgransköpet gillas), varit hos svärföräldrarna, bytt till sommar däck och bara myst med mina killar. Är fortfarande bra sugen på en Frog/cam, jag kan inte släppa det :-/ Skulle helst vilja ha en Cam-ram då sonen är så lång.
Satte här utanför också i en av krukorna och satte pilpinnar runt och hoppades att de kära hemska rådjuren inte skulle ta dem. Jo, men visst, 3 dagar fick de stå.
Förra året käkade de upp halva rabatten så i år så la jag hemskt praktiskt nät över, men det syns egentligen bara om man är rättså nära. Inte kul att de tog kärleksörten, så jag hade inget fint alls kvar på höstkanten... Vet inte hur vi ska göra riktigt, men det är inte kul med nät, men man vill ju ha blommorna kvar... -
Såld! Vem köpte?Tant Pruselius skrev 2011-04-11 09:20:47 följande:AnPa - Slå till nu !www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Frog_Came leon_33153896.htm?ca=11&w=1 annars gör jag det
(NEJ!)
-
K kavat: skönt, så slipper jag grubbla mer på det :P
-
Det är väldigt trevligt med blommor! Blir så mycket mer ombonat tycker jag :) men det finns väl någon spray som man kan använda på blommorna för att hålla rådjuren borta? Min mamma har haft samma problem (typ 6 olika rådjur som gärna bor i deras skogsbacke på baksidan). Men hon nämnde något förra sommaren om att de förbjudit sprayerna. Annars har jag hört talas om folk som tar hundhår och sätter på blommorna/buskarna och det ska tydligen hålla rådjuren borta då det luktar hund. Har inte så mkt trädgårdstips då jag inte har problemet (dvs om inte ett rådjur hoppar upp på vår balkong mitt i ett centrum, inte så troligt med andra ord).
-
Vi har hund som springer på tomten och är han inte ute så knallar rådjuren glatt in så jag tror inte ett dugg på den varianten.AnPa skrev 2011-04-11 12:09:53 följande:Det är väldigt trevligt med blommor! Blir så mycket mer ombonat tycker jag :) men det finns väl någon spray som man kan använda på blommorna för att hålla rådjuren borta? Min mamma har haft samma problem (typ 6 olika rådjur som gärna bor i deras skogsbacke på baksidan). Men hon nämnde något förra sommaren om att de förbjudit sprayerna. Annars har jag hört talas om folk som tar hundhår och sätter på blommorna/buskarna och det ska tydligen hålla rådjuren borta då det luktar hund. Har inte så mkt trädgårdstips då jag inte har problemet (dvs om inte ett rådjur hoppar upp på vår balkong mitt i ett centrum, inte så troligt med andra ord).
-
Ja ni, jag är riktigt imponerad över min effektivitet idag. Lämnade bilen och lastade i åttaåringen i UJ:n (!), hon har feber och skall inte anstränga sig i onödan. Sen traskade vi upp till biblioteket en kilometer bort kanske och det var strålande sol så inga klagomål där. När jag kom in i bibblan och hade bokat ett rum så insåg jag att jag gjort generalfelet (igen!) för det fanns inget wifi där. Är det inte apdåligt? Man måste låna deras datorer i så fall och det hann jag inte krångla med. Så jag fick använda mig av mobilen som internetdelare och det gick någorlunda. Seminariet var ganska meningslöst men nu fick jag närvaro så jag slipper komplettera med en femsidig uppsats som tycks vara gängse kompletteringsuppgift. Matteseminariet fick jag hoppa över eftersom jag tyckte det var overkill att ta med två datorer till biblioteket
. Dessutom var det bara genomgång av sånt som kommer på tentan och den har jag ju - ifall någon skulle ha missat det - klarat
-
Du är SÅ duktig!Fröken Småland skrev 2011-04-11 16:36:39 följande:Ja ni, jag är riktigt imponerad över min effektivitet idag. Lämnade bilen och lastade i åttaåringen i UJ:n (!), hon har feber och skall inte anstränga sig i onödan. Sen traskade vi upp till biblioteket en kilometer bort kanske och det var strålande sol så inga klagomål där. När jag kom in i bibblan och hade bokat ett rum så insåg jag att jag gjort generalfelet (igen!) för det fanns inget wifi där. Är det inte apdåligt? Man måste låna deras datorer i så fall och det hann jag inte krångla med. Så jag fick använda mig av mobilen som internetdelare och det gick någorlunda. Seminariet var ganska meningslöst men nu fick jag närvaro så jag slipper komplettera med en femsidig uppsats som tycks vara gängse kompletteringsuppgift. Matteseminariet fick jag hoppa över eftersom jag tyckte det var overkill att ta med två datorer till biblioteket
. Dessutom var det bara genomgång av sånt som kommer på tentan och den har jag ju - ifall någon skulle ha missat det - klarat
-
Heja frk S , fast lite besviken över att du inte kunde svara AnPa :-P