-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Klart de kan :)
-
Långjäsning är bra!Fröken Småland skrev 2011-04-08 13:34:36 följande:
Jag hittade två liter mjölk som var på väg att bli gammal så jag spontan-satte en bröddeg. Fast om en timme skall jag iväg på gympauppvisning så jag vet inte hur jag tänkte där
Långjäsning kallas det kanske?
Vet en tant som skulle baka bullar, men så fick hon åka iväg med sin man akut till sjukhuset och ställde in bulldegen i kylen. Dagen efter hade de jäst precis lagom och bullarna blev jättebra.
Har inte fått något vettigt alls gjort idag. Vemund inledde dagen med att kräkas så det blev lakanstvätt, dusch och sovaaaa... Nu är maken och hämtar Vendel och sen ska han och äldste sorken köra grejer från garaget. Jag känner mig lite låst med två busungar hemma så jag vet inte vad jag kan göra för att få ordning.. Får väl muta de stora sen med lite fredagsmys om de passar småsorkarna igen.
Frk S: Vilken cool stol-vagn på bibblan förresten och söt passagerare såklart! -
FrkS: Du vet om att du la bilden i öppna tråden nu va? (hade för mig att du var försiktig med sånt)
-
Tack! Det blir lite förvirrande ibland, var man kan skriva vadNifelheim skrev 2011-04-08 16:07:17 följande:FrkS: Du vet om att du la bilden i öppna tråden nu va? (hade för mig att du var försiktig med sånt)
Men bild på barnen är ok, däremot inte lillemans namn
-
Nu har jag satt igång att baka igen, tog ju en siesta på en sådär fyra timmar
Åh, det skall bli gott med nybakt bröd, en av mina absoluta favoriter!
-
Nybakt är farligt gott. Kunde lätt käka en limpa nybakt bröd själv. Bara smör på och njuuuut. Sånt kan jag sakna. Men någon gång när jag är där jag vill ska jag unna mig att smaka på sådant någon gång ibland, inte en hel limpa dock.Fröken Småland skrev 2011-04-08 18:00:40 följande:Nu har jag satt igång att baka igen, tog ju en siesta på en sådär fyra timmar
Åh, det skall bli gott med nybakt bröd, en av mina absoluta favoriter!
-
Det är precis så jag brukar göraAsereht skrev 2011-04-08 18:04:13 följande:Nybakt är farligt gott. Kunde lätt käka en limpa nybakt bröd själv. Bara smör på och njuuuut.
-
Hej alla! Är ni ute i den härliga vårsolen?
Jag kunde inte låta bli att gå ut i garaget och vårstäda det, passade också på att våga mig upp på den fullpackade garagevinden och ställa upp julgrejorna (
) och ta ned den blygsamma lilla lådan med påskpynt. Dessutom fick jag med mig ned nästan ett helt bagagerum fullt med prylar som skall till lokala second hand-butiken. Jag som hatar att göra mig av med saker!
Men för varje gång man gör det så blir det lite lättare och nu går det nästan ta sig runt uppe på garagevinden = förenklar ytterligare röjning. Men det får bli en annan gång. Nu har jag dragit igång "Projekt-tvätta-dubbelvagn" som katterna kissat på
De dumma hankatterna har spraykissat på vagnen där den stod mot väggen, fint ihopfälld *skall strypa när jag ser dem*.
Sen blir det nog försäljning på den, har använt den.... *räknar efter* exakt NOLL gånger -
Jag tror att den vill flytta hitFröken Småland skrev 2011-04-09 12:44:10 följande:Hej alla! Är ni ute i den härliga vårsolen?
Jag kunde inte låta bli att gå ut i garaget och vårstäda det, passade också på att våga mig upp på den fullpackade garagevinden och ställa upp julgrejorna (
) och ta ned den blygsamma lilla lådan med påskpynt. Dessutom fick jag med mig ned nästan ett helt bagagerum fullt med prylar som skall till lokala second hand-butiken. Jag som hatar att göra mig av med saker!
Men för varje gång man gör det så blir det lite lättare och nu går det nästan ta sig runt uppe på garagevinden = förenklar ytterligare röjning. Men det får bli en annan gång. Nu har jag dragit igång "Projekt-tvätta-dubbelvagn" som katterna kissat på
De dumma hankatterna har spraykissat på vagnen där den stod mot väggen, fint ihopfälld *skall strypa när jag ser dem*.
Sen blir det nog försäljning på den, har använt den.... *räknar efter* exakt NOLL gånger(vad är det för något förresten?)
-
haha, fr S hela NOLL gånger?! d var välanvända pengar
Nif, skönt att du vill köpa den utan att deta vad det är
jag har betalat en bugga idag jag! å sys har köpt hus igår nu nu var nästa projekt ett (från henne planerat) "hoppsan"