-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Asereht skrev 2011-05-18 08:54:11 följande:Ni tror väl inte att ni är värst....
-
Du får googlaAnPa skrev 2011-05-18 11:19:21 följande:Men det finns alltså inte någon lackeringsfirma som lackar utan att härda, alltså som man gör hemma mao. Kanske skulle kika på hur mycket som går åt och hur man kan göra det själv. Lär bli dyrt, misslyckat och sluta med att jag får köpa ett nytt chassi.
men jag tror inte det men det kan ju vara skillnad på pulveroch våtlack??!
Får kolla med mannen igen ikväll -
Har verkligen forskat i detta, blev inte klok på Postens info på hemsidan. Men ringde lokala ombudet och luskade. Gods upp till 1,20 m långt och vikt upp till 15 kg går som PostPaket. (på hemsidan står det nåt kryptiskt om att det räknas som skrymmande - och mkt dyrare - om längden + omkretsen är mer än 2 meter, på ett annat ställe står det att det räknas som skrymmande om det är över 1,2 m långt). Men på lokala posten sa de att de bara kunde fylla i längden med resultat att de inte kan klassa det som annat än icke skrymmande. Mitt packade Bee m tillbehör vägde ca 11 kg enl badrumsvågen - men det vet ju alla att det är ett känt faktum att badrumsvågen alltid visar minst några kilo för mycketpassau skrev 2011-05-18 13:10:38 följande:
kostar posten 280?!
jag som betalade 475:- med bussgods häromdagen :-0
Kommer man under 10 kg så kostar det bara 230 kr.
-
Då är det ju värt att skicka! Jag trodde att det skulle gå på närmare 500:- som passau skrev. Men jag kan kika med min lokala post och kolla vad de säger (är det stora posten, alltså företagscenter el vad det heter eller lokala ombudet man pratar med?)bohusbebis skrev 2011-05-18 13:42:21 följande:Har verkligen forskat i detta, blev inte klok på Postens info på hemsidan. Men ringde lokala ombudet och luskade. Gods upp till 1,20 m långt och vikt upp till 15 kg går som PostPaket. (på hemsidan står det nåt kryptiskt om att det räknas som skrymmande - och mkt dyrare - om längden + omkretsen är mer än 2 meter, på ett annat ställe står det att det räknas som skrymmande om det är över 1,2 m långt). Men på lokala posten sa de att de bara kunde fylla i längden med resultat att de inte kan klassa det som annat än icke skrymmande. Mitt packade Bee m tillbehör vägde ca 11 kg enl badrumsvågen - men det vet ju alla att det är ett känt faktum att badrumsvågen alltid visar minst några kilo för mycket
Kommer man under 10 kg så kostar det bara 230 kr.
-
Jag kollade med vårt lokala ombud (en kiosk) där vi brukar skicka allehanda konstiga saker (idag skickade jag t.ex en båtruta modell otymplig). Maclaren Technovagnen som jag fick häromdan kostade 230 kr att skicka. Det är väl mest det att man blir lite nervös för hanteringen... Tidigare har jag fått en UJ (men det var några år sen) skickad till mig enbart inslagen i plastsäck och det gick utmärkt. Känns dock som om UJ:n (som var beg) är lite tåligare än Bee:et i hela sin konstruktion... Äh, jag är nog lite hönsig åxå... drömde som sagt tom mardrömmar om en liten skada... Jag har ju packat den i dubbla fleecefiltar + plastsäck.Konstaterade att den nog skulle bli skrymmande om man la den i kartong (hade bara tillgång till en flyttkartong - som barnen byggde kiosk av istället så det fick jag inte ta). VI kanske ska chansa... jag ska ändå packa om, nu när det blev lite mer saker att skicka med. Prus har dock fått sitt paket separat...AnPa skrev 2011-05-18 13:47:49 följande:Då är det ju värt att skicka! Jag trodde att det skulle gå på närmare 500:- som passau skrev. Men jag kan kika med min lokala post och kolla vad de säger (är det stora posten, alltså företagscenter el vad det heter eller lokala ombudet man pratar med?)
-
Jo jag vet, men är de inte skyldiga att ersätta om något skulle hända?bohusbebis skrev 2011-05-18 13:55:36 följande:Jag kollade med vårt lokala ombud (en kiosk) där vi brukar skicka allehanda konstiga saker (idag skickade jag t.ex en båtruta modell otymplig). Maclaren Technovagnen som jag fick häromdan kostade 230 kr att skicka. Det är väl mest det att man blir lite nervös för hanteringen... Tidigare har jag fått en UJ (men det var några år sen) skickad till mig enbart inslagen i plastsäck och det gick utmärkt. Känns dock som om UJ:n (som var beg) är lite tåligare än Bee:et i hela sin konstruktion... Äh, jag är nog lite hönsig åxå... drömde som sagt tom mardrömmar om en liten skada... Jag har ju packat den i dubbla fleecefiltar + plastsäck.Konstaterade att den nog skulle bli skrymmande om man la den i kartong (hade bara tillgång till en flyttkartong - som barnen byggde kiosk av istället så det fick jag inte ta). VI kanske ska chansa... jag ska ändå packa om, nu när det blev lite mer saker att skicka med. Prus har dock fått sitt paket separat...
Jag har kartongen kvar men som du säger, det blir nog svindyrt om man skickar i den. Ska mäta swiften och kartongen och kolla vad de säger. Vet inte riktigt vad jag ska packa den i om inte kartongen... har inte en massa fleecefiltar liggandes. Men jag ska nog kunna fundera ut något! Swiften väger ju 9.5 kg så viktgränsen är den ju under. -
Från en sak till en annan, när man nu hamnat i ett kreativt sällskap... Är det nån som har bra tips på bloggar/ hemsidor etc som kan inspirera Lekstuge-skapande?
Barnen ska få en lekstuga när de fyller år till midsommar. Så nu målar vi om den knappt använda bastun med snygg vit väggfärg (sätter nåt bygge över själva bastuaggregatet så att vi ska kunna återställa till bastu vid behov). De kommer få IKEAs kök m överdel och små skåp av morfar... men vi vill ju pimpa ännu mer förstås.
Dottern älskar förstås att laga mat (både på låtsas och på riktigt). Sonen att bädda dockor/nallar och rita. Bland annat... Vad ska vi fylla lekstugan med mer? -
Nästa snäpp är upp till 15 kg = 280 kr, inte mycket extra för att vara på den säkra sidan. Men de kanske har våg hos ombudet åxå... Tror inte heller på kartongen ur snålhetsperspektiv. Bubbelplast? Hade en liten skvätt, så det satte jag runt "benen" och hjulen....AnPa skrev 2011-05-18 13:58:59 följande:Jo jag vet, men är de inte skyldiga att ersätta om något skulle hända?
Jag har kartongen kvar men som du säger, det blir nog svindyrt om man skickar i den. Ska mäta swiften och kartongen och kolla vad de säger. Vet inte riktigt vad jag ska packa den i om inte kartongen... har inte en massa fleecefiltar liggandes. Men jag ska nog kunna fundera ut något! Swiften väger ju 9.5 kg så viktgränsen är den ju under.
Vet inte hur det är med försäkring, men tänkte på det åxå... Hur är det om man skickar rek, går det? Ska forska lite till...
När jag skickade båtrutan i morse (från riktiga stora posten var det) så frågade jag hur försiktiga de är egentligen, han sa då att paketet ska klara ett fall på 2 meter?? Tror han skrämdes lite... men ändå... -
Oj! Kan du tänka dig att flytta hit?Fröken Småland skrev 2011-05-18 05:15:01 följande:*pigg*
-
Lägg upp en bild så att vi får ett hum om hur stort det är och något att spåna på!bohusbebis skrev 2011-05-18 14:01:15 följande:Från en sak till en annan, när man nu hamnat i ett kreativt sällskap... Är det nån som har bra tips på bloggar/ hemsidor etc som kan inspirera Lekstuge-skapande?
Barnen ska få en lekstuga när de fyller år till midsommar. Så nu målar vi om den knappt använda bastun med snygg vit väggfärg (sätter nåt bygge över själva bastuaggregatet så att vi ska kunna återställa till bastu vid behov). De kommer få IKEAs kök m överdel och små skåp av morfar... men vi vill ju pimpa ännu mer förstås.
Dottern älskar förstås att laga mat (både på låtsas och på riktigt). Sonen att bädda dockor/nallar och rita. Bland annat... Vad ska vi fylla lekstugan med mer?