-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Kram och grattis! Hoppas ni fattar rätt beslut för er.Jessika82 skrev 2011-07-13 00:00:07 följande:Dagen har varit omtummlande.. Jag har fält många tårar. Mannen har gått in i sin grotta och vill inte prata... Jag vet inte om jag klarar att ta bort det. Det var en olycka men jag är glad för den men jag tror inte sambon är lika glad.... Funderandet fortsätter...
Hade jag suttit i ditt läge hade jag också varit kluven till max. Vi skulle nog inte orka med en liten till nu, med tanke på tre tätisar och mina sjukdomar, som jag väl i och för sig är frisk ifrån snart med "medicin".Men ändå hade jag nog inte klarat ta en abort. Men som jag brukar säga. Jag ångrar inte de saker jag genomför, jag kan bara ångra det jag inte gör.
Sen kan man ju vända på det hur man vill i detta fallet.
-
Hur är det att ha 3st tätt?
-
Jag har 23 månader mellan de äldsta och hela 3 år till den tredje.Jessika82 skrev 2011-07-13 17:31:16 följande:Hur är det att ha 3st tätt?
Så jätte tätisar är de inte, men det var jobbigare att ha en själv tror jag. Dottern som är äldst har ju nästan alltid lekt med sin lillebror och ju äldre de har blivit ju mer har de lekt och haft kul ihop. Nu leker de ju med minstingen också ibland. Inte alltid, men man kan be dem uppehålla honom någon minut om man behöver hjälp eller ge honom en sked med mat osv om man själv är uppe och springer och gör annat samtidigt. Så jag tycker inte att det är så mycket mer jobb ju fler man får.
Men det är klart att det är tätt med 1,5 år emellan. Men det beror nog helt på hurdana barn man har. Sover de på natten och är rätt nöjda så underlättar det ju! Sådana barn har inte jag haft. -
Först vill jag säga grattis! Jag hoppas att chocken snart lägger sig och att ni båda kan börja se framåt.Jessika82 skrev 2011-07-13 17:31:16 följande:Hur är det att ha 3st tätt?
Jag har tre täta killar det är 21 månader mellan storbus och mellanbus, sen är det 19 månader mellan mellanbus och minibus. De är idag 9, 7 och 5 år gamla. Storbus fyllde just 9 och minibus fyller 6 i höst.
Att ha tre tätisar är full rulle! Ibland är det körigt som sjutton men det är ju kul också. Men man ska nog räkna med att vara trött ett par år.och tålamod är något man får försöka plocka fram även då det känns som om det är slut och inte kommer att levereras mer på flera år.
När vi fick nöffen nu så var det fyra år mellan minibusen och honom vilket kändes som rena semestern om man jämför hur det var när mellan och mini föddes. Men allvarligt, att ha en liten innbär alltid ständig trötthet och tålamodsprövning.
Hur man än ser på det hela så är det mina grabbar och min röra, jag skulle inte vilja ha det annorlunda! -
Tack den stora på 3 sover hela nätter och gjort det iprincip hela tiden. Den minsta sover inte hela natten....
-
Jag fick sålt min liggdel idag.... Får ev sålt resterande av vagnen i veckan.
-
*blundar och håller för öronen* bingo bingo bingoFröken Småland skrev 2011-07-12 17:03:55 följande:Igår var vi i Eslöv och jag kikade in på Hemtex och de hade ljuvligt mjuka eko-bebisfiltar och faktiskt också just sängkläder i t-shirttyg *tipsar bebisföräldrarna i tråden*
-
Har jag sagt att TRE av kattungarna har flyttat? Kat(t)astrofen är avvärjd! *lycklig*
-
Ojojoj, vad det regnar! Men än så länge håller tältet tätt. Igår gick vi på djurparken i hällregn, det var sådär... Idag får det bli en tv/pluggdag
-
Fröken Småland skrev 2011-07-13 20:49:38 följande:Har jag sagt att TRE av kattungarna har flyttat? Kat(t)astrofen är avvärjd! *lycklig*
har ni katterna med er?
På sätt å vis tur att det inte blev nån resa för oss om det ösregnar... fast det hade varit kul att se - åxå i ösregn... Hoppas inte barnen löper amok idag. Lite mysigt är det med regn som smattrar mot tältduk... i måttliga mängder...