• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 19:34:01 följande:

Solig nä, bulan sitter ju såklart mer ivägen, så sant
    För att inte tala om alla andra krämpor som följer med en graviditet, som inte vanligtvis är där. Tex höfter som känns som de är på väg att försvinna helt. Kan inte min kropp fatta att jag ska förlösas med kejsarsnitt? Jag behöver inte luckras upp nånstans alls! *klagar*
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • Lindadjo

Eller sammandragningar som känns som håll i sidorna så fort man går mer än 5 steg på rad.
    Jag har ju dessutom konstaterat att jag hela tiden går runt och bär runt på mitt största barn rent viktmässigt, hela tiden nu. Inte konstigt allt känns tungt. Jag har en hel Zebastian som extravikt på min kropp, 25 kg alltså. 

25 extra kilon och allt det andra är dålig kombination. 

• Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2011-07-22 19:38:28 följande:
    Jag bär faktiskt fortfarande Schnappi i Becon då och då men nu börjar det bli tungt
    Rent tekniskt sett så hade vi ju fortfarande kunnat bära runt på våran 7-åring fortfarande, han väger ju bara 19 kg
  • bohusbebis

Jag bär A, 3 år och runt 15 kg emellanåt utan problem. I vintras bar jag tom 5,5 åriga C, runt 20 kg, när han somnade på färjan från Koh Samet i thailand - bar till moppen, sen åkte vi iväg thai-style Lilla A först, pappan, jag och så C hängades ut över bakdelen på moppen. Vilken syn. Men det gick finfint.

• Kavat
    Leende skrev 2011-07-21 21:26:22 följande:
    Stackars liten sjukling  *krya på*Nalle

*loggat in på FL en snabbis för att söka tips och råd*

Här är det jobbigt...  både för oss och lille gosingen. Han har fått kolik och skriker och krampar hysteriskt 
    varje kväll/natt flera timmar.. Så fruktansvärt att se hans lidandeGråter *just nu bär pappa honom och han skriker hysteriskt*Gråter vi får turas om hela tiden.....

Vi är som vrak och har provat med minifom droppar , semper magdroppar , massage mm
    Läste att det fanns ett undermedel från england att köpa, och köpte det.. Men det verkar inte hjälpa heller..
    Funderar på akupunktur nu istället.... Men han är ju bara 3 v snart, så vet inte om man kan ge det så tidigt...

Någon av er som haft kolikbarn och har ngt bra tips??? 
    Ta bort mjölkprotein ur kosten! De allra, allra flesta "kolikbarn" skriker pga allergi/intolerans/överkänslighet och brukar bli bättre på mjölkproteinfritt. (Ersätt INTE med soja) och kanske även ta bort ägg och annat gasbildande som kål, lök, bönor osv ett litet tag.

Uppe i Stenungsund finns det en kvinna som heter Marianne Reinthal tror jag det var som min kompis med kolikbarn åkte till och fick jätte bra hjälp. Men även hennes första råd vid kolik är bort med mjölkprotein, allt gasbildande och hm, ska se om jag hittar hennes sida. 
    Tror även Zasata var hos henne, men vet inte om hon följde råden till punkt och pricka?!

Mina barn har skrikit allra mest när jag åt ägg... Men de är ju allergiska mot mycket så allt gjorde väl sitt till. Liten tålde inte minsta lilla vitlök då ligger han och kvider natten igenom. Ingen allergi, men han sover inte utan är ledsen och blir hemsk "krampaktig i magen".

Kram! Hjärta
  • Leende
    Kavat skrev 2011-07-22 19:55:31 följande:
    Ta bort mjölkprotein ur kosten! De allra, allra flesta "kolikbarn" skriker pga allergi/intolerans/överkänslighet och brukar bli bättre på mjölkproteinfritt. (Ersätt INTE med soja) och kanske även ta bort ägg och annat gasbildande som kål, lök, bönor osv ett litet tag.

Uppe i Stenungsund finns det en kvinna som heter Marianne Reinthal tror jag det var som min kompis med kolikbarn åkte till och fick jätte bra hjälp. Men även hennes första råd vid kolik är bort med mjölkprotein, allt gasbildande och hm, ska se om jag hittar hennes sida. 
    Tror även Zasata var hos henne, men vet inte om hon följde råden till punkt och pricka?!

Mina barn har skrikit allra mest när jag åt ägg... Men de är ju allergiska mot mycket så allt gjorde väl sitt till. Liten tålde inte minsta lilla vitlök då ligger han och kvider natten igenom. Ingen allergi, men han sover inte utan är ledsen och blir hemsk "krampaktig i magen".

Kram! Hjärta
    Kavat skrev 2011-07-22 19:56:20 följande:
    Leende, www.aqpunktur.se/
    Tack så jättemycket för tipsenKyss

Skall testa det med att utesluta saker i min mat och även kolla upp henne  henne i Stenungsund!

Får kolla med zasata ochså och se vad hon tyckte och hur hon gjorde Drömmer

Har även problem med amningen mjölkstockningar, feber, lite mjölk mm   , Så det gör ju inte saken bättre heller..

Får kompletera med ersättning nu i början med, så allting känns lite jobbigt just nu Rynkar på näsan

Men är ändå såklart världens lyckligaste samtidigtHjärtaGlad  

• Kavat
    Leende skrev 2011-07-22 21:28:13 följande:
    Kavat skrev 2011-07-22 19:56:20 följande:
    Leende, www.aqpunktur.se/
    Tack så jättemycket för tipsenKyss

Skall testa det med att utesluta saker i min mat och även kolla upp henne  henne i Stenungsund!

Får kolla med zasata ochså och se vad hon tyckte och hur hon gjorde Drömmer

Har även problem med amningen mjölkstockningar, feber, lite mjölk mm   , Så det gör ju inte saken bättre heller..

Får kompletera med ersättning nu i början med, så allting känns lite jobbigt just nu Rynkar på näsan

Men är ändå såklart världens lyckligaste samtidigtHjärtaGlad  

Usch vad jobbigt ni har det. Hjärta
    Om du behöver komplettera med ersättning så ska du ha mjölkfri sådan! Ni har inte vägarna förbi Kungsbacka någon dag? Inboxar dig!

han har inga andra symptom
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11