• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • bohusbebis

Gick just ut med två gummistövelsprydda barn mellan skurarna och hämtade in 4 varma ägg från hönshuset och rätt ner i pannkakssmeten. Det är vardagslyx

• Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 12:12:25 följande:
    Gick just ut med två gummistövelsprydda barn mellan skurarna och hämtade in 4 varma ägg från hönshuset och rätt ner i pannkakssmeten. Det är vardagslyx
    Vad mysigt!!!! Jag har en kompis som bor på landet (hennes sambo är fårbonde), de har oxå egna höns och ägg... hade varit praktiskt, här som det går så mycket ägg. Kanske skulle smälla upp en hönsgård på baksidan av radhuset
    2010 blev ett bra år! Har +:at
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-22 17:07:38 följande:
    Vad mysigt!!!! Jag har en kompis som bor på landet (hennes sambo är fårbonde), de har oxå egna höns och ägg... hade varit praktiskt, här som det går så mycket ägg. Kanske skulle smälla upp en hönsgård på baksidan av radhuset

höns brukar man kunna få ha, däremot är väl inte tupp så poppis direkt. Mer än hos hönorna då

Vi har får åxå, så frysboxen blir full med närproducerat kött på hösten. Nu har jag å barnen just kommit in från en liten kantarellsafari. Härligt lyxigt det med! 
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 17:10:34 följande:

höns brukar man kunna få ha, däremot är väl inte tupp så poppis direkt. Mer än hos hönorna då

Vi har får åxå, så frysboxen blir full med närproducerat kött på hösten. Nu har jag å barnen just kommit in från en liten kantarellsafari. Härligt lyxigt det med! 

Mmm.. vi brukar vara ute och leta svamp, men av någon underlig (not) anledning har jag ingen som hellst lust att gå ute i skogen och böja mig ner hela tiden efter svampar, just nu
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-22 17:13:16 följande:

Mmm.. vi brukar vara ute och leta svamp, men av någon underlig (not) anledning har jag ingen som hellst lust att gå ute i skogen och böja mig ner hela tiden efter svampar, just nu

Haha! Inte? Lillasyster här brukar vara lite lat och vilja åka bärsele på ryggen efter en stund, så då blir det nästan samma sak. Men storebror är en effektiv svampplockare som man kan "köra" lite med.
  • Asereht

Svärmor hade höns förut (syrran med) vilket innebar att vi fick en del ägg. Själv skulle jag inte vilja ha höns, jag tycker att de är lite läbbiga...SpökeDrömmer Men det är trevligt med färska ägg.

Jag är inte mycket för att plocka varken bär eller svamp. Jag spenderade måååånga och låååånga sommar/höstdagar med mina föräldrar och gjorde sånt istället för att bada (vilket var det enda jag och syrran ville). Än i dag får jag lite lätt 2vill inte" känsla när det kommer på tal även om det är lite annorlunda när vi gör det. Någon gång i bland blir det lite svampplock och bärplock. Tur vi har min morfar som tycker sånt är kul. *love*

Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Asereht
    Leende - Vad jobbigt med kolik! Min mellankille hade kolik under en tid, dvs det rubricerades som kolik eftersom man inte vet varför han var så ledsen jämt. Jag/vi bar och bar. Plötsligt en dag så gick det bara över, tack och lov för det!

Jag har hört mycket gott om akupunktur men har inte testat själv då det inte fanns någon i närheten här som sysslade med det.
    Bloggar om garntrassel och vardagsbestyr på www.stickig.se
  • Lindadjo
    bohusbebis skrev 2011-07-22 17:38:32 följande:

Haha! Inte? Lillasyster här brukar vara lite lat och vilja åka bärsele på ryggen efter en stund, så då blir det nästan samma sak. Men storebror är en effektiv svampplockare som man kan "köra" lite med.

Pyttsan! Jag har burit lillebror i bärsele (ergo) på ryggen tills han blev 3 år, och det är ta mig tusan inte ens i närheten av samma sak som att vara gravid!!!!
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-07-22 19:30:59 följande:

Pyttsan! Jag har burit lillebror i bärsele (ergo) på ryggen tills han blev 3 år, och det är ta mig tusan inte ens i närheten av samma sak som att vara gravid!!!!

Solig nä, bulan sitter ju såklart mer ivägen, så sant
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11