• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht

Den som spar han har, jag hittade seat-shade som jag köpte när jag hade P&T:n. Tanken var att få ett solskydd på syskonsitsen och sen till bilbarnstolen som var lite bättre än det man fick med. Hur som helst, kom på att jag hade det någonstans och hittade det. Så solfrågan är hyfsat löst tillsvidare. Inte helt perfekt kanske men det funkar helt klart (bäst med lite extra hjälp av vanthållre, det är riktigt bra med vanthållare).

Klart prisvärt iaf, Seat-shade kostar 99:- på Barniallt. Här tillsammans med myggnät på happyn (som synes).

Seat-shade solskydd med 50+ upf & myggnät.  Seat-shade solskydd med 50+ upf

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • passau

Det blev inget Ullared idag men väl en sväng till Nordby/Strömstad...
    övertalade syster att det var bättre än Freeport...

en mkt trevlig dag, men lite shopping...

Största fyndet var att det fanns 2 par typ "vandrarskor" lite grövre jogging på Stadium för 49:-/st, i perfekta stl för mina barn till hösten!

sedan till er som jag tvångstipsade på Fb om mam-usa...
    jag vann nappar, bara att vänta och se när dom kommer på posten!

de inte såååå längesen jag skickade så skicka själva!!!

• Lindadjo
    zasata skrev 2010-05-20 13:57:16 följande:
    AS: såg det på fB, stor pojk, hur gammal är han nu? Leo vägde 6760vid 3mån.. idag 10375gram
    Var tvungen att kolla i pojkarnas papper Daniel vägde 5710 och var 60,5 cm lång när han var 3 månader. Zebbe som är av en annan värld vägde 2 kg mer och 5 cm längre än sin storebror när han var 3 månader. Hahaha. Alltså 7750 gram och 65 cm när han var 3 månader. Och samma föräldrar har de, jag lovar!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-22 10:02:33 följande:
    Var tvungen att kolla i pojkarnas papper Daniel vägde 5710 och var 60,5 cm lång när han var 3 månader. Zebbe som är av en annan värld vägde 2 kg mer och 5 cm längre än sin storebror när han var 3 månader. Hahaha. Alltså 7750 gram och 65 cm när han var 3 månader. Och samma föräldrar har de, jag lovar!
    Det där är så kul tycker jag. Att det skiljer så!

Mina har legat ganska lika på både längd och vikt. Minibusen ahr varit lite kortare än de andra vid ålder som 3 och 4 men vägt ungefär samma så han upplevs ju som lite "knubbigare". Men knubbig i ordets rätta bemärkelse är han ju inte.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lindadjo
    Pruseluskan skrev 2010-05-20 21:17:36 följande:
    Välkommen till hormonhelvettet, så har jag haft det i 28år nu , fast mest de senaste 13åren
    Och ang frog i jeanskläder så får du hojta till, det finns nämligen en här i mina krokar till salu (på blocket) om du vill att jag ska hämta den
    Tack, men den vagnen hinner nog gå långt innan det blir dax för mig att ev skaffa en vagn
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-05-22 10:11:16 följande:
    Det där är så kul tycker jag. Att det skiljer så! Mina har legat ganska lika på både längd och vikt. Minibusen ahr varit lite kortare än de andra vid ålder som 3 och 4 men vägt ungefär samma så han upplevs ju som lite "knubbigare". Men knubbig i ordets rätta bemärkelse är han ju inte.
    Jag får ju alltid höra hur fantastiskt olika de är varandra... jag undrar om inte ryktet går här i lilla stan för de är lite fööööör olik varandra hahaha
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-05-20 18:23:44 följande:
    Lindadjo, du är alltid saknad!
    {#lang_emotions_kiss} tack.... det värmer {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

När pojkarna var 4 år, så var skillnaden ännu större. 5 kg som skiljer i vikt och hela 11 cm! I samma ålder.

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Daniel har förresten bara ökat 2 kg i vikt sen han var 4 år. 1 kg per år bara. Den lilla tunnisen {#lang_emotions_kiss}

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11