-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Usch, vet hur det känns. Har haft en sån jag med, inte roligt allsKavat skrev 2010-05-19 16:34:22 följande:Så nu är man uppskuren... *pustar ut lite* Håll nu tummarna att det inte sätter igen sig eller blir någon infektion.
AJ!
-
Pruseluskan, på bakningsfronten är det lugnt. Ingen bulle i ugnen här inte
Bara massa hormoner som jag inte varit med om under tiden med spiralen. Usch, så mycket ilska, irritation och känslighet. Kan inte minnas att jag var sån innan?!?! Har jag förträngt det tro?
-
Har ni 2 hus???passau skrev 2010-05-18 22:20:52 följande:vi saknar dej alltid kan bara hålla med om renoveringen...vi håller på i 2 hus dessutom...och försöker rensa ur en källare med 2 små barn och en hamstrande mamma som inte vill slänga ngt och tyvärr har både vind och källare att hamstra i...men nu ska d bli gästrum + flytta ner tvättstugan + ordentlig förvaring med en vägg och dörr sopm inte finns just d, en gillerstuga ska d bli med... kanske ska hinna ha lite sommar med...*jag är ledig hela sommaren och har inget att göra* eller hur
Ja, jag har ungefär miljoner idéer men ingen tid, och inga pengar att utföra mina inredningsidéer medMen vi har ju påbörjat nu iallafall. tapeterna är nedtagna så det är ju bara en tidfråga nu, man kan ju inte ha det så här för alltid iallafall. Snart ringer jag till arga snickaren
-
Fin, men jag vill ha en frog i denim när/om den tiden kommerPruseluskan skrev 2010-05-19 10:34:10 följande:Varför är det tomt på stålar just nu - finns ju en hel hög rättså billiga åk där ute...Fin!www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko_275772...(Inte min!)
-
Kan tänka mig en cameleon i denim med, men gillar frogens denimtyg bättreLindadjo skrev 2010-05-19 22:59:12 följande:Fin, men jag vill ha en frog i denim när/om den tiden kommer
. Natti natti
-
Halloj i tråden! Det känns som att jag aldrig skriver något men jag brukar läsa i mobilen då och då och missar inget som händer här
Igår tog jag med mig barnen till High Chaparral då det var så härligt väder. Vi brukar gå och bada på onsdagar men nu har de stängt vår simhall för sommaren och öppnar istället tempererat utebad men inte förrän nästa vecka. På High Chaparral var det bara vi den första timmenoch det var ju lugnt och skönt. Vi var mesta delen på tivolit och gud vilket skräp deras karuseller är! Det var nästan så att jag var rädd på allvar när en stor roterande karusell var i farten; den gnisslade illa och såg rostig och farlig ut...
Resten av anläggningen var lika nedgången charmig som vanligt.
Lindadjo: Kul att se dig och att höra att allt är bra. Hoppas ni råkar hitta en massa tid och pengar så att huset blir tipptopp omedelbums.
Kavat: Jajks! Nu vet jag inte var bölden är men bölder är aldrig kul oavsett belägenhet...
Ekorren: Härligt att höra att er familjesituation har förbättrats. Och att det märktes så snabbt!
Zasata: Håller tummarna för att de hör av sig igen angående jobbet.
Lokatt: Hur gick det med ditt illa färgade hår, har du fått ordning på det? Och passar på att kräva bild på hur barnens rum blev; det har du minsann mörkat
Angel: Berätta om din Blekinge-business nu då *otålig*
Passau: Vilken klänning blev det?
Vad var det mer jag tänkte skriva? *vinkar till resten av gänget*
Jo, just det; jag köpte nya gardiner i veckan och tänkte sätta upp dem vid tillfälle (idag?) och byta klädsel på soffan. Dock har jag inget bra tyg att lägga i lilla soffan där barnen brukar få sitta och äta godis och välling. Till den bruna soffan har jag ett IKEA-överkast som är riktigt hyggligt färgmatchat men till den vita blir det värre. Får leta lite bland lakanen tills vidare. Nu skall vardagsrummet blir allmogeinspirerat med blått och vitt. Har köpt en randig matta som jag är skeptisk till (men den var sjukt billig) men allt kan ju hända när den väl kommer på plats. Återkommer med bild när/om jag blir färdig.
-
stort hus i stan och mini sommarstuga vid havet...Lindadjo skrev 2010-05-19 22:57:16 följande:Har ni 2 hus???Ja, jag har ungefär miljoner idéer men ingen tid, och inga pengar att utföra mina inredningsidéer med Men vi har ju påbörjat nu iallafall. tapeterna är nedtagna så det är ju bara en tidfråga nu, man kan ju inte ha det så här för alltid iallafall. Snart ringer jag till arga snickaren
välkommen att hälsa på ;) -
akut tips mottages, sonen kom hem o berättade att imorgon fredag skall de vara utklädda i skolan temat är ufo/rymden.
har ingen aning om vad jag kan fixa så här snabbt så tips tack... -
Sarah; När det gäller rymden funkar aluminiumfolie alltid! Gör en hjälm av folien och sätt på två spröt som antenner..
Eller en fyrkantig papplåda på huvudet som lite "robot-huvud".
Grattis till blommorna förresten! Har du hämtat dem?Fick du pengarna? Var lite osäker på om det blev rätt kontonummer..
Fröken Småland: Ja, det är märkligt (men skönt)! Dels behövde väl Vendel mer kontinuitet och att träffa samma barn varje dag och dels orkar vi väl bättre med mer "avlastning" nu. Visst är det tjafs och trots ändå, men man märker skillnad ändå på Vendels psyke och humör.
Hehe, här sitter Vemund i knät på mig och försöker skriva han också.. Vad han är "på"!
Igår var det fixarkväll på Vendels dagis. Vi var där några timmar och hjälpte till att fixa på gården, måla staket (i härliga Pippi-färger) sätta upp hyllor i förrådet och eftersom personalen har en bild av mig som kreativ (?!) bad de mig att måla en bokstavsorm på asfalten. Sagt och gjort, men det blev en larv istället. Shit vad svårt det är att måla med sån där linjefärg som används på vägar! Luktade gjorde det med så jag var lite "thinner-hög" när jag var klar men fint blev det. Två andra föräldrar hjälpte till att fylla i konturerna för det var tidskrävande..Det kommer nog bilder i bloggen framöver.
Nu ska jag äta frukost och aktivera minivalpen. -
Fr.S
den rosa är köpt och jag har lagt ett bud på den lila