• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 22:10:13 följande:
    En sak till innan jag sluter de blå; det lät intressant det där med Icandys dyna Asereht. Jag minns att jag tyckte om Firstwheels åkpåsar för de hade så läckra färger men när man har Bugaboo så vill man verkligen ha den där funktionen med fastsättningen som bara finns på Bugaboos påsar så jag övervägde aldrig någon på allvar. Men kul färger som sagt och jag vill minnas att den verkade vettig i kvaliteten (tror jag?). Skall spana lite på Icandys dyna vid tillfälle, tills vidare blev jag lite småkär i OTH:s gräsgröna med brun baksida (för det är det va?). Två riktigt snygga färger i en och samma dyna, det tilltalar mitt småländska hjärta. På tal om gräsgrönt så snackade jag med personal på Polarn o Pyret och tydligen överväger de att ta in bl a den gröna skaloverallen i större storlekar även i Sverige i höst. Hoppas att det blir så för jag måste nog ha den gröna trots allt. Angående grå MT: priset är rätt, färgen skulle kunna godkännas men det är för långt bort tyvärr för med frakt så blir den ju inte billig. Har slängt iväg ett mail till babyjungle med en förfrågan om de säljer klädslar till MT. För visst behöver Kavat en liggdel till sin MT-duo? *nickar menande*
    Men liggdelen till singeln passar inte på duon. Samma liggdelar som till UJ, mindre till duon än till singeln alltså. Annars var det ju en bra tanke. Men en oth liggdel kan man ju allitd sälja om man inte tänker ta nypris.

Har du möjlighet att testa en Icandydyna i bugga så låt mig veta vad du tycker. För det var härliga karamelliga färger, de jag kikade på var citrongula och knallrosa. *gilla* Det finns säkert ännu fler fina färger men det var de två som hängde framme och jag hann som sagt inte knöka upp en i visningsbuggan innan min man med huliganer dök upp. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-24 22:07:03 följande:
    Hjälp vad ni skriver.. Fröken Småland: Okej, hade annars letat upp lämpligt kuvert här, men jag kan lägga allt i lägenheten istället då. I lördags var vi nere på hamnen och åt glass. Då såg vi att PrimörPremiären höll hus i gamla silon där så vi gick dit. Massor av gott närproducerat att provsmaka och så var Alexandra Pascalidou där och gjorde reklam för sin kokbok: Min stora feta grekiska kokbok. Eftersom grekiskt är typ det enda vi aldrig lagar hemma (sanning med STOR modifikation) var Vipera bara tvungen att köpa den. Som tack fick vi världens gulligaste signering i boken av Alexandra. Hon var ju supermysig! Boken är jättekul att läsa och flera av recepten får till och med mig att bli sugen på att laga mat. Idag var det utvecklingssamtal på Tins skola. Han är verkligen 15 år.. *suck* Men jag är glad att han gillar matte och försöker med det andra iaf. Han måste ju skärpa sig om han ska komma in på det gymnasieprogram han vill söka om ett år! Oj, nu vaknade Vendel. Återkommer kanske.. Kramar!
    Avis på kokboken. Du får tyckat ill om den när ni testat lite recept. Jag älskar grekisk mat. När vi käkar ute så är grekiska kolgrillen en storfavorit, gott, inte så dyrt och massor av mat.

Och tonåringar, vad ska man säga. I en viss ålder så verkar en del liksom gå i ide när det gäller att tänka på framtiden och mer än här och nu (och allt vad det innebär med kompisar, musik osv). Dottern har passerat det stadiet som tur är men vi har varit där. *suckar*
  • Asereht

På tal om tonåringar måste jag få skryta lite. Min dotter har fått sommarjobb. Inget McDonalds eller Max som de flesta ungdomarna här utan jobb på Sjukhuset, hon ska förmodligen vara på kirurgen.

Hon fick insidertips av en kompis vars förälder jobbar på sjukhuset om att de skulle hålla info om ett antal sommarjobbsplatser för intresserade. Platsrna var i förstahand avsatta för gymnasieelver som inte valt vårdinriktade utbildningar för att de ska få en inblick och prova på vårdyrket (inte fullt ut då förstås).

Efter den allmänna infon om hur det var tänkt att fungera, tidsperiod och valmöjlighter fick alla som var intresserade fylla i en intresseanmälan i form av ett frågeformulär och även skriva några rader om varför just den personen var intresserad av att komma och jobba på sjukhuset och vilken avdelning de var intresserade av (fanns tre olika avdelningar har jag för mig).

I veckan som var fick dottern besked om att att hon fått en av platserna! Så himla glad för hennes skull både meritmässigt och för att hon nu kommer att tjäna en rejäl slant. Hennes första jobb förutom bloggjobbet på museet. Min stora lilla tjej! {#lang_emotions_sunny}

• Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-05-24 21:56:47 följande:
    Valco och BT är samma vagn. Kommer inte ihåg riktigt exakt hur det hänger ihop men jag vet att det är så. Valco heter den i USA och där är de stora. Den ljusblå/rosa tillverkades tex till Julia Roberts väntade tvillingar och blev sedan en del av produktion.
    Aha, var det den jag köpte 2006 då, eller? BT Jogger Komfort i rosa. Me lööv!

Ja, vi ska absolut återkomma angående de grekiska recepten. Hon har ju varvat dem med en massa historier om sin familj och om Grekland och historia. Kul att läsa.

Vendel hade förmodligen en mardröm eller så var det "nattskräck"; han var svår att få kontakt med men somnade om efter en stund och jag tror inte att Vemund vaknade alltför mycket heller.

*läser vidare*
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Ekorrfamiljen
    Asereht; Vad kul med sommarjobb! Själv skulle jag dock aldrig klara av kirurgen.. {#lang_emotions_throwup} Det var illa nog de gånger jag praktiserat på medicinavdelningen på Värnamo lasarett. Om jag fick välja nu skulle jag vilja vara på någon av de lugnare avdelningarna eller kanske på bb!

På tal om något HELT ANNAT - är det någon som provat nya Daim? Det är typ päron och mint! Trodde den skulle vara superläskig men den är sååå GOOOD!! Måste köpa upp ett lager..

Nähä, nu vaknade Vendel igen..
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-05-24 21:39:33 följande:
    Jag har börjat sakna en vagn att ha här hemma, det är inte så lysande med Bee eller MacLaren på grusvägarna. Inte för att jag går med vagn här så mycket men de få gångerna man vill göra det så vore det trevligt om det stod en Mountain Terrain eller varför inte en Easywalker Classic i garaget. Tipsa gärna om ni ser någon billig; priset skall vara max 1.000 kr så det lär väl bli svårt *suckar* Kavat: Skall vi dela på den här?  Du får liggdelen till din MT-duo så letar jag efter en sittklädsel... www.blocket.se/goteborg/Mountain_Terrain_2753...
    Min MT är ju marin.. Solblekt... Och sen som Asereht skrev så tror jag inte heller att de passar. Dock tror jag att UJ klädslar modell äldre kan passa? Sufletten är ju den som är annorlunda på nyare modeller? Men inte skiljer det något mer??? Osäker dock, men har för mig jag hört det.

Sen funderar jag på om jag ens behöver liggdel? Eller gör man det. Kommer jag verkligen behöva köra lilleman i vagn. Här hemma på grusvägarna kan bebis ligga i sitsdelen om det nu skulle behövas dubbel. En kompis har en marin liggdel som hon aldrig använde (blev snittad).. Så den står tydligen och skräpar i ett förråd, men behövs det ens. Lilleman är ju över 3 när bebisen kommer. Han får väl åka ståbräda? Optimistisk??? Vad tror ni?
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-05-24 22:36:36 följande:
     En kompis har en marin liggdel som hon aldrig använde (blev snittad)..
    Är det bara jag som är dum eller vadå? HIhi varför använde hon den aldrig pga snitt?
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-24 22:35:44 följande:
    Asereht; Vad kul med sommarjobb! Själv skulle jag dock aldrig klara av kirurgen..  Det var illa nog de gånger jag praktiserat på medicinavdelningen på Värnamo lasarett. Om jag fick välja nu skulle jag vilja vara på någon av de lugnare avdelningarna eller kanske på bb! På tal om något HELT ANNAT - är det någon som provat nya Daim? Det är typ päron och mint! Trodde den skulle vara superläskig men den är sååå GOOOD!! Måste köpa upp ett lager.. Nähä, nu vaknade Vendel igen..
    Jag skulle inte palla en sekund. *ryser* Jag är ingen vårdperson, jag klarar inte av att se folk lida. Jag tror jag är en empatisvamp eller nåt. Jag får nästan fysiskt ont och känner mig helt handfallen. Jag fattar inte att hon kan vilja vara på kirurgen.

De fick välja mellan Psyket, Kirurgen och nåt till som jag inte minns. Jag hade lätt valt Psyket och hoppats att de hade pyssel som terapi (vad sjutton heter det, det har ett namn sånt där pysslande). Det lär ju vara lättvården man hamnar på och inte slutet psyke. Tror att ngdomarna lätt tänker sig folk i tvångströjor och låsta dörrar och gallerfönster.
  • Kavat
    Nifelheim skrev 2010-05-24 22:38:59 följande:
    Är det bara jag som är dum eller vadå? HIhi varför använde hon den aldrig pga snitt?
    Hon fick inte bära mer än bebisen hur länge som helst och hade alltså en dubbelvagn som  hon inte orkade/fick använda. Så hon använde knappt aldrig dubbelvagnen de första månaderna. Funderar också lite på om hon var "invalid" så länge som typ 4 månader, men det var så hon sa.
  • Nifelheim
    Kavat skrev 2010-05-24 22:45:03 följande:
    Hon fick inte bära mer än bebisen hur länge som helst och hade alltså en dubbelvagn som  hon inte orkade/fick använda. Så hon använde knappt aldrig dubbelvagnen de första månaderna. Funderar också lite på om hon var "invalid" så länge som typ 4 månader, men det var så hon sa.
    Åh jahaa. Så långt tänkte inte jag. Nåja, skyller på att jag är extremt trött och ska bege mig mot sängen genast. Sov sött allihop {#lang_emotions_kiss}
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11