• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-25 09:56:39 följande:
    Eller en som inte längre orkar bry sig så länge han slipper sitta och åka långt för att hämta grejor.
    En sån har jag också
    Kavat skrev 2010-05-25 10:01:44 följande:
    Asereht och/eller fröken småland, har ni koll? Pliiis!
    Dålig koll nuförtiden. Röd canvas i toppskick skulle jag ge 500-600 för men jag är snål. Fläckar och hål drar ju ned drastiskt men det beror på omfattningen.
    Kavat skrev 2010-05-25 10:02:51 följande:
    Vet inte, lite svårt att se själv. Ska iväg till läkaren nu så får han göra en bedömning. *Vill inte opereras*
    Kan du inte lägga in en bild här så kan vi göra en bedömning {#lang_emotions_dreamer}
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-25 10:07:06 följande:
    Behöver råd.Sittyn ska avvecklas helt. Nu till frågan hur gör jag med den. Den är ju några år och välanvänd så den har slitningar i klädsel och lackskav. Inget superskick men fullt funktionell. Vad gör man lägger ut den på T för en billig summa och ser vad som händer eller tar rätt på lufthjulen, säljer dem på T och skrotar resten? Fast det är ju synd att skrota, den funkar ju. Inget fel på broms eller så den är bara sliten/välanvänd. Tänker inte behålla den iaf eftersom jag inte gillar den speciellt. Den fyller sin funktion men sitty och jag är inte bästisar. Jag ska inte ha en sitty till A sen det är ett som är säkert!
    Jag hade nog behållt hjulen och sålt klädseln separat. Eller ännu hellre - om det funkar - sätt dit de platta Happyhjulen när du fått nya. Men det går väl inte eftersom du inte bytte rakt av.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-25 09:14:04 följande:
    Jag har ju inte haft koll på ett tag, förutom på den röda varukorgen som gick häromdagen på T för 216:- som jag inte köpte för då kan jag lika gärna köpa en ny. En röd varukorg som är lagad där kardborren sitter och det ser ut orsaken var att tyget fransat sig. Vågar man ens köpa. Jag lastar rätt fullt kan väl tilläggas. Känns ju som att eftersom en splirrans ny kostar 480:- så är det ju inga stora pengar det heller och då vet man ju att den är hel och funkar? Tänker jag fel? Vad kostar saker beg nu? Jag vill minnas att beg topset går rätt billigt? Jag köpte mitt bruna canvas topset för 600 av Kajsan för något år sedan och det var i nyskick. Det enda som finns på T nu är ett nytt svart som ligger på utgångs 600:- Var är rimligt för ett rött med en svartgrå rand som inte syns. (jag tror ni vet i vilket galleri ni kan kolla!? ) Nif får inte svara för hon är jävig.
    Tja, jag tycker att priserna på topklädslar framför allt är väldigt ojämna. En del går billigt och en del dyrt. Det syns direkt vilka färger som är poppis. Jag tror jag är för mkt novis för att direkt åsikta men halva nypriset är absolut max om det finns skavank tycker jag nog.

Jag  köpte nyss två suffletter, två liggdelslock och en sittdelstop för 575:-. Tyckte det var ok. Topset verkar gå för allt mellan 3-800 kr beroende på om det är fleece eller canvas och hur poppis färgen är (ltd går för högre priser). 

Frk S är mkt mer rutinerad på det här än jag, jag utgår bara ifrån vad jag max är beredd att betala och hur gärna jag vill ha just den saken.

Tipsa mig gärna om du/ni ser orange eller röd sufflett, röd är något mer intressant och jag vill gärna ha fleece.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Kollade lite närmare på Sittyn nu och det där chassit är ju lite ovanligt och kul så frågan är om det inte är ett ämne för Blocket. Ratten är ju också attraktiv, jag tycker den ser riktigt fin ut.

• Fröken Småland

Japp, men alldeles för dyr. Men jag "känner" säljaren och vet att priset är förhandlingsbart. Behöver dock veta lite mer om årsmodell innan jag förhandlar

• Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 10:14:42 följande:
    Jag hade nog behållt hjulen och sålt klädseln separat. Eller ännu hellre - om det funkar - sätt dit de platta Happyhjulen när du fått nya. Men det går väl inte eftersom du inte bytte rakt av.
    Är inte säker på att jag helt förstod vad du menade nu med bytte rakt av. *förvirrad*

Happyhjulen blir  tokstora på sittyn, de är ju 30 cm i diam. Lufthjulen på sittyn är betydligt mindre. Och om jag skulle behålla sittyhjulen, vad gör jag med dom? De går ju inte ha på happyn, skulle ju se helskumt ut.

En sliten sittyklädsel med en mindre skada efter ihopfällning (tyget har fastnat i säkerhetsspärren vid något tillfälle) är nog svår att kränga separat.

Jag har ett par nova hjul (som jag också tänkte avyttra), de passar iofs på happyn men nu fixade jag ju nya snyggare hjul så de får nog gå. Eller så behålller jag dem som extrahjul ifall något skulle hända. Nova hjulen hade jag till rion men hon som köpte den av mig ville inte ha dem utan tog bara de vita (skum). Jag har provat dem på sittyn en gång, såg helt vansinnigt ut! *ha ha* På en dubbel så funkar det även om det ser skumt ut men inte på en singel. *fnissar*

De platta happyhjulen ska jag nog också försöka kränga. En hundring eller så borde man ju kunna få iaf.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11