• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat

Asereht, grattis till dottern! Skoj med sommarjobb!
    Jag hade nog inte heller klarat det misstänker jag..

• Asereht
    Kavat skrev 2010-05-24 22:36:36 följande:
    Min MT är ju marin.. Solblekt... Och sen som Asereht skrev så tror jag inte heller att de passar. Dock tror jag att UJ klädslar modell äldre kan passa? Sufletten är ju den som är annorlunda på nyare modeller? Men inte skiljer det något mer??? Osäker dock, men har för mig jag hört det. Sen funderar jag på om jag ens behöver liggdel? Eller gör man det. Kommer jag verkligen behöva köra lilleman i vagn. Här hemma på grusvägarna kan bebis ligga i sitsdelen om det nu skulle behövas dubbel. En kompis har en marin liggdel som hon aldrig använde (blev snittad).. Så den står tydligen och skräpar i ett förråd, men behövs det ens. Lilleman är ju över 3 när bebisen kommer. Han får väl åka ståbräda? Optimistisk??? Vad tror ni?
    Singel MT är smalare än UJ. Jag troooor att jag sett en MT med uj-klädsel och den var rätt säckig men jag vet inte årsmodeller där. Vet däremot att vid förfrågan på Bonti och Simpleworld då jag hade MT så sa de att det inte passade med Uj lädsel. Men de har ju inte alltid rätt heller.

Min minibuse hann ju precis fylla fyra och han har inte åkt vagn en enda gång sedan dec. Innan dess så åkte han någon enstaka gång sulky hem från dagis för att han var trött (och lite lat). Han ville alltid att jag skulle ha med vagnen när jag skulle hämta men sen A kom har han inte ens frågat. Jag har däremot lovat att vi ska skaffa en bräda då det blir lite småknöligt då vi går på bilvägen till och från bussen platsmässigt. Får se hur det blir dock, ju längre tid innan man kommer till skott ju större chans att behovet upphör innan man förköpt sig.

jag tycker du ska testa med bräda, funkar det inte så finns det alltid minst en liggdel på blocket. Det löser sig alltid.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-05-24 22:22:53 följande:
    Avis på kokboken. Du får tyckat ill om den när ni testat lite recept. Jag älskar grekisk mat. När vi käkar ute så är grekiska kolgrillen en storfavorit, gott, inte så dyrt och massor av mat. Och tonåringar, vad ska man säga. I en viss ålder så verkar en del liksom gå i ide när det gäller att tänka på framtiden och mer än här och nu (och allt vad det innebär med kompisar, musik osv). Dottern har passerat det stadiet som tur är men vi har varit där. *suckar*
    *tumme upp för Grekiska kolgrillen*
    Asereht skrev 2010-05-24 22:31:18 följande:
    På tal om tonåringar måste jag få skryta lite. Min dotter har fått sommarjobb. Inget McDonalds eller Max som de flesta ungdomarna här utan jobb på Sjukhuset, hon ska förmodligen vara på kirurgen.Hon fick insidertips av en kompis vars förälder jobbar på sjukhuset om att de skulle hålla info om ett antal sommarjobbsplatser för intresserade. Platsrna var i förstahand avsatta för gymnasieelver som inte valt vårdinriktade utbildningar för att de ska få en inblick och prova på vårdyrket (inte fullt ut då förstås). Efter den allmänna infon om hur det var tänkt att fungera, tidsperiod och valmöjlighter fick alla som var intresserade fylla i en intresseanmälan i form av ett frågeformulär och även skriva några rader om varför just den personen var intresserad av att komma och jobba på sjukhuset och vilken avdelning de var intresserade av (fanns tre olika avdelningar har jag för mig). I veckan som var fick dottern besked om att att hon fått en av platserna! Så himla glad för hennes skull både meritmässigt och för att hon nu kommer att tjäna en rejäl slant. Hennes första jobb förutom bloggjobbet på museet. Min stora lilla tjej!
    heja! Va bra! Jag sommarjobbade 2 år på huddinge sjukhus. Första året på en dagavdeling (sista anhalt innan det gick illa ) för lungcansersjuka. Och sedan på en BB av, där fick jag helg jobb sedan..perfa.
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-24 22:35:44 följande:
    Asereht; Vad kul med sommarjobb! Själv skulle jag dock aldrig klara av kirurgen..  Det var illa nog de gånger jag praktiserat på medicinavdelningen på Värnamo lasarett. Om jag fick välja nu skulle jag vilja vara på någon av de lugnare avdelningarna eller kanske på bb! På tal om något HELT ANNAT - är det någon som provat nya Daim? Det är typ päron och mint! Trodde den skulle vara superläskig men den är sååå GOOOD!! Måste köpa upp ett lager.. Nähä, nu vaknade Vendel igen..
    prövat, den är apgod
    du har bra samk du korren. förutom rosa då fast jag kan med gilla det så....
    beror ju helt på v i l k e n rosa det är.
    Nifelheim skrev 2010-05-24 22:38:59 följande:
    Är det bara jag som är dum eller vadå? HIhi varför använde hon den aldrig pga snitt?
    satt just och klia skallen jag med....
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-05-24 22:38:59 följande:
    Är det bara jag som är dum eller vadå? HIhi varför använde hon den aldrig pga snitt?
    *he he* Reagerade inte ens på det. Kanske inte använde dubbelagnen för att det blev för tungt? *teori* Inte vet jag.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Ekorrfamiljen

Jo, psyket skulle jag kunna tänka mig att vara på, men risken finns väl att de håller en kvar när arbetstiden är slut.. *försöker dölja alla mina tvångstankar* {#lang_emotions_sealed}

Vendel var 3,5 när Vemund föddes och han åker aldrig vagn när Vemund gör det. Ibland tar han och Vipera vagnen till och från dagis, men det är för att det ska gå fort, för visst orkar han gå, egentligen!

Hade ju hoppats på tätt mellan barnen så jag fick köra tvillingvagn igen, men tji fick jag. Inte ens en ståbräda kan jag ha för det är så dum hjulaxel på BRIO Sing:en.. Ska nog maila BRIO och fråga om de ska tillverka ståbräda till den modellen snart.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-05-24 22:20:42 följande:
    Men liggdelen till singeln passar inte på duon. Samma liggdelar som till UJ, mindre till duon än till singeln alltså. Annars var det ju en bra tanke. Men en oth liggdel kan man ju allitd sälja om man inte tänker ta nypris.Har du möjlighet att testa en Icandydyna i bugga så låt mig veta vad du tycker. För det var härliga karamelliga färger, de jag kikade på var citrongula och knallrosa. *gilla* Det finns säkert ännu fler fina färger men det var de två som hängde framme och jag hann som sagt inte knöka upp en i visningsbuggan innan min man med huliganer dök upp. *s*
    Gaah! Det veeet jag ju! *korkad* Fick svar från babyjungle redan igår att de inte säljer MT-klädslar så den utan klädsel i Göteborg får stanna kvar där.

Grattis till dotterns jobb {#lang_emotions_flower}

Kavat: Hur går det med bölden?

Nif: Köpte du någon P&T igår eller hoppade du över?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2010-05-25 07:03:32 följande:
     Nif: Köpte du någon P&T igår eller hoppade du över?
    Har inte köpt någon än. Har nästan sagt ja till den blå, men ångrar mig lite. Känns faktiskt liiite tråkigt med en sport igen trots att den är blå.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11