-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Fast S läser bara i första bertboken som är betydligt mer avdramatiserad från sånt än de senare. Det är mest dråplighter som pinsamma jumpalektioner och sånt. Jag har själv läst alla så jag håller koll på nivån.Lokatt skrev 2010-05-27 11:57:00 följande:nej, det är mer text, de läste man i mellanstadiet. Jag söker böcker med kanske en sida text, en sida bild, dvs. ca 50/50. Många av de böckerna är typ som aserehts barn tex. läser, bert. alltså med för inriktad karaktär till äldre åldrar. hon fyller ju sex år och har inte kommit in i pojkar/finnar/disko mm åldern..
Annars gillar han böcker som Kråke, Halvan och liknande. Halvmycket text och gärna någon bild då och då.
Rakelböcker har grabbarna fått av mormor och de gillade dom kom jag just på. S läser ju helst själv eller tränar på högläsning för oss.
www.boktipset.se/bok/racer-rakel-och-fangarna-i-svinstian -
är hon "tjejig"?Lokatt skrev 2010-05-27 12:02:41 följande:ah, verkar som bra tips, tack!
S fulkomligen ÄLSKAR barbie-böckerna jag köpte på loppis för 2kr/st...
tror dom är från någon bokklubb...
kanske en rolig paket som kommer 1ggn/mån?
där e en del text med bilder... rätt mkt text för en 3 åring när jag skall läsa som vill hon ska sova -
hehe :)passau skrev 2010-05-27 12:02:12 följande:Ase : lyxigt med färdigt mönster*L' jag hade provsytt utan innertyg i ett trasigt lakan eller ngt för att förstå och se om jag hade velat göra om ngt med mönstret.,, nu är lillfia mätt och vägd... 74,5 lång och 10445g. 210g tyngre än S men 2 cm större hof...
-
ingen som ska till Ullared snart?
http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/2010/05/sverigeklanningen-nu-pa-gekas-ullared.html -
rakel är poppis här med! Har ni provat Gittan böckerna? Rekomenderas!!Asereht skrev 2010-05-27 12:07:26 följande:Fast S läser bara i första bertboken som är betydligt mer avdramatiserad från sånt än de senare. Det är mest dråplighter som pinsamma jumpalektioner och sånt. Jag har själv läst alla så jag håller koll på nivån. Annars gillar han böcker som Kråke, Halvan och liknande. Halvmycket text och gärna någon bild då och då.Rakelböcker har grabbarna fått av mormor och de gillade dom kom jag just på. S läser ju helst själv eller tränar på högläsning för oss.www.boktipset.se/bok/racer-rakel-och-fangarna...
ska kolla kråke, halvan har de en bok tror jag, men den är ingen favvis. fast kanske finns bättre än just den de råkar ha.nja det blir över min döda... i så fallpassau skrev 2010-05-27 12:08:31 följande:är hon "tjejig"?S fulkomligen ÄLSKAR barbie-böckerna jag köpte på loppis för 2kr/st...tror dom är från någon bokklubb...kanske en rolig paket som kommer 1ggn/mån?där e en del text med bilder... rätt mkt text för en 3 åring när jag skall läsa som vill hon ska sova
är ju inte mycket för sånt. Men tack ändå. -
http://www.tradera.com/BARBIE-SOM-CIRKUSPRINSESSA-BARBIE-BOKKLUBBEN-auktion_341216_109842276,passau skrev 2010-05-27 12:08:31 följande:är hon "tjejig"?S fulkomligen ÄLSKAR barbie-böckerna jag köpte på loppis för 2kr/st...tror dom är från någon bokklubb...kanske en rolig paket som kommer 1ggn/mån?där e en del text med bilder... rätt mkt text för en 3 åring när jag skall läsa som vill hon ska sova
http://www.tradera.com/BARBIE-PA-EN-ODE-O-BARBIE-BOKKLUBBEN--auktion_341216_111702766 -
Halvan böckerna är ju rätt bra om man gillar fakta. Mina har Flygplanet och Brandbilen och de är lästa många ggr. Men iofs tycker jag själv att de är skittråkiga att läsa.
Vi ahr Flygplanet dataspel också och det är väldigt poppis.
Vi har flera Gittanböcker. Gillar dem.
-
gick och kollade bokhyllan, var inte halvan utan mulle meck de hadeAsereht skrev 2010-05-27 12:23:59 följande:Halvan böckerna är ju rätt bra om man gillar fakta. Mina har Flygplanet och Brandbilen och de är lästa många ggr. Men iofs tycker jag själv att de är skittråkiga att läsa. Vi ahr Flygplanet dataspel också och det är väldigt poppis. Vi har flera Gittanböcker. Gillar dem.
kollar på halvan böckerna med då. -
vanliga kalles bokklubb?
dom hade vi som barn, tänkte leta fram dom i sommar till S... -
vet jag inte vad det är. vi är med i bonniers bokklub och köper där ibland. men det är ju vanliga böcker.passau skrev 2010-05-27 12:28:57 följande:vanliga kalles bokklubb?dom hade vi som barn, tänkte leta fram dom i sommar till S...
är smart att fråga runt lite såhär känner jag, man missar lätt annars böcker som andra har som favvo som visar sig vara toppen.