-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Jag är så trött så trött.
-
www.familjeliv.se/Forum-5-52/m52765612.html
har ni sett på den här?
-
Vilken osis.Pruseluskan skrev 2010-05-27 18:57:58 följande:www.familjeliv.se/Forum-5-52/m52765612.html har ni sett på den här?
Otäckt med vagnar som går sönder öht men säg det märke som aldrig varit drabbat. Jag minns mkt väl ramaskrien runt 02/03 när Emmaljunga hade som mest problem med de ledade handtagen. Emmaljunga som här talas om som säker och stabil var verkligen i blåsväder då.
För att inte tala om cresent, Cyclone, Britax, Novus osv osv. Alla har de haft vagnar som gått sönder, tyvärr. Ibland går saker sönder, måndagsex går att hitta hos varje tillverkare. Men jag skulle nog också reagera på samma sätt om det var mitt barn som blev skadat eller nästan skadat. Rädsla och ilska gör ju att man vill varna och hugga. -
jo absolut. Och precis som någon anna skrev i tråden så står det ju i manuallen att man inte ska gå i trappor osv. Just för att man inte ska stämma skiten ur dem.Asereht skrev 2010-05-27 20:27:35 följande:Vilken osis. Otäckt med vagnar som går sönder öht men säg det märke som aldrig varit drabbat. Jag minns mkt väl ramaskrien runt 02/03 när Emmaljunga hade som mest problem med de ledade handtagen. Emmaljunga som här talas om som säker och stabil var verkligen i blåsväder då. För att inte tala om cresent, Cyclone, Britax, Novus osv osv. Alla har de haft vagnar som gått sönder, tyvärr. Ibland går saker sönder, måndagsex går att hitta hos varje tillverkare. Men jag skulle nog också reagera på samma sätt om det var mitt barn som blev skadat eller nästan skadat. Rädsla och ilska gör ju att man vill varna och hugga.
-
Tillverkarna är ju inte dumma.Pruseluskan skrev 2010-05-27 20:41:20 följande:jo absolut. Och precis som någon anna skrev i tråden så står det ju i manuallen att man inte ska gå i trappor osv. Just för att man inte ska stämma skiten ur dem.
Jag bodde två trappor upp utan hiss hela dotterns vagnperiod och trots att detta var på 90-talet med gamla sortens vagnar så drog jag inte upp vagn med dottern i. Dels så vågade jag inte, var helt enkelt rädd att det skulle hända något och dels så skulle jag aldrig orka (tyngre var vagnarna också).
Så först upp med dottra och sen hämta vagnen. Vi hade iofs ett barnvagnsförråd/cykelförråd men alla i uppgången hade nyckel och stöldrisken var enom (mer regel än undantag).
Jag förstår inte varför man inte tar ur barnet ur vagnen om man ska upp för en trapp, då blir ju belastningen otroligt mkt mindre om man nu envisas med att bumpa upp/ned den. Att bära en bugga är ju som att bära en fjäder om man jämför med åbäket till kombivagn jag hade 1992. *s* -
-
Duka och Claes Ohlson är heta tips också.
-
Mössor med namn på hiss eller diss?
Funderar på att beställa färgmatchande till jackorna åt mina grabbs men är lite tveksam mot mössor med namn. Funderar på om man ska skriva något annat, kanske storbus, mellanbus och minibus.
-
Jag börjar känna mig lite ensam....
-
Idag har jag varit och tagit nya prover (bl.a gluten..) sen har jag bakat bullar (kommer absolut att sakna dem om jag har glutenintolerans!) och annars har jag mest städat och röjt bland tvätten. Blev pruttsur när jag fick mail från tradera att de stängt av mitt konto och nu vaknade Vemund igen.. Ha're gott!