• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • zasata
    Asereht skrev 2010-05-27 11:54:33 följande:
    Är man 7-8 går har man oftast precis lärt sig läsa. Kitty och liknande läste jag nog mellan 11-13 typ. För mkt och för liten text för en nybörjare + att historierna är lite för avancerade. Tvillingböckerna vet jag nog inte ens vad det är. *funderar* Fem böckerna däremot kommer nog att vara intressanta om ett år eller två.
    fast står ju 6-9?
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-27 11:55:12 följande:
    fast står ju 6-9?
    I Kitty böckerna? Tänker du på samma Kitty som jag? En tjej i övre tonåren som löser deckargåtor? Jag började inte läsa dem förren i 10 års åldern iaf.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-05-27 11:48:42 följande:
    Var man inte i den ålden när man läste dom här Tvillingböckerna? Och Kitty och dom?
    nej, det är mer text, de läste man i mellanstadiet.
    Jag söker böcker med kanske en sida text, en sida bild, dvs. ca 50/50. Många av de böckerna är typ som aserehts barn tex. läser, bert. alltså med för inriktad karaktär till äldre åldrar. hon fyller ju sex år och har inte kommit in i pojkar/finnar/disko mm åldern..
  • Asereht

Jag har vissa problem att förstå instruktionerna på sufflettmönstret till buggan. Men det löser sig väl hoppas jag. Jag får slita och dra i dem jag har och se om jag förstår bättre.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lokatt
    zasata skrev 2010-05-27 11:55:12 följande:
    fast står ju 6-9?
    de måste ha tänkt helt fel där, för det är 84 sidor text utan bilder, text i vanlig stl. så länge orkar en sån liten inte hålla koll på en historia.
    Men jag håller med dig om att man börjar med tvillingarna innan kitty. Kanske en "vanlig" läsare i 9-10 års åldern läser de, om barnet i fråga är motiverad själv att läsa, annars blir det nog svårt att hålla tråden en så lång bok även där.

Men som sagt, kruxet med dottern är ju att hon klarar att läsa äldre barns böcker, men de ofta är inriktade på sånnt som är för "gammalt" för hennes intressen..
  • passau

Ase : lyxigt med färdigt mönster*L'

jag hade provsytt utan innertyg i ett trasigt lakan eller ngt för att förstå och se om jag hade velat göra om ngt med mönstret.,,

nu är lillfia mätt och vägd... 74,5 lång och 10445g.
    210g tyngre än S men 2 cm större hof...

• Lokatt
    zasata skrev 2010-05-27 11:55:41 följande:
    Jag vill ha mina hjul nu!Skall vi ha en gissningstävling?NÄR KOMMER DOM?jag gissar på aldrig.
    tråkigt att de inte kommer... hoppas innan helgen iaf. då
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11