• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 10:04:18 följande:
    Jodå, det blir säkert flera om jag får till det men vart börjar man. Vill inte ta finaste favvotyget eftersom jag räknar med att första inte blir perfekt men jag vill inte ta lakansväv heller för om jag blir något sådär nöjd vill jag ju kunna använda den och inte börja om. Svårt det här! *ha ha*
    vet exakt känslan! Ta ett mediumsnyggt tyg som du har många meter av, så det inte blir katastrof om det blir fel, för du har tyg kvar.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-27 10:09:17 följande:
    vet exakt känslan! Ta ett mediumsnyggt tyg som du har många meter av, så det inte blir katastrof om det blir fel, för du har tyg kvar.
    Ja, oavsett får det inte vara fina korta biten. Det vore katastrof om det där man sparat länge till rätt projekt gick åt till skit. *rys*

Problem två rä att hitta tt bra matchande innertyg. Jag har gärna avvikande enfärgad insida men helst inte mönstrad insida med helt andra färger än utsidan. Det tycker jag ser lite ogenomtänkt ut. Samtidigt vill jag gärna ha något trevligt mönster som liten kan titta på då han ligger. *klurar*

Ska fråga S sen när han kommer hem om han har någon bok han vill tipsa om som jag inte tänkt på.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 10:16:42 följande:
    Ja, oavsett får det inte vara fina korta biten. Det vore katastrof om det där man sparat länge till rätt projekt gick åt till skit. *rys*Problem två rä att hitta tt bra matchande innertyg. Jag har gärna avvikande enfärgad insida men helst inte mönstrad insida med helt andra färger än utsidan. Det tycker jag ser lite ogenomtänkt ut. Samtidigt vill jag gärna ha något trevligt mönster som liten kan titta på då han ligger. *klurar*Ska fråga S sen när han kommer hem om han har någon bok han vill tipsa om som jag inte tänkt på.
    en söt ide är att ha enfärgad innersida med några applickationer (haha stav?) rakt upp i bebis blickfång kanske?

Ja tack gör gärna det! De kanske läst på skolan någon eller så
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-05-27 10:24:20 följande:
    nån som bläddrat i denna irl? svårt att veta hur mycket text det är www.adlibris.com/kids/product.aspx?isbn=91271...  Vill inte köpa en för lätt med bara några meningar, då tröttnar hon nog, ett lagom rejält stycke per sida minst vore nog lagom..
    Tyvärr nte men detn såg ju ut att kunna vara kul.

Kom på en bok som mina ungar älskar men den är skriven på vers, Lillgruffalon.

En kos dagbok vet jag att jag och dottern läste, bok från min barndom. Ska försöka komma på mer.
  • Lokatt
    Asereht skrev 2010-05-27 10:42:06 följande:
    Tyvärr nte men detn såg ju ut att kunna vara kul. Kom på en bok som mina ungar älskar men den är skriven på vers, Lillgruffalon.En kos dagbok vet jag att jag och dottern läste, bok från min barndom. Ska försöka komma på mer.
    tack för tips, bägge fanns på adlibris, så jag kanske tar med nån av de
    Asereht skrev 2010-05-27 10:39:50 följande:
    Det där borde ju funka. Lär inte vara så många med lika iaf. (tyget ligger på liggdelen)
    Ser ju ut att bli sommrigt och fint! Enfärgad innsida med en fjärilapplickation på mitten?
  • Asereht
    zasata skrev 2010-05-27 11:48:42 följande:
    Var man inte i den ålden när man läste dom här Tvillingböckerna? Och Kitty och dom?
    Är man 7-8 går har man oftast precis lärt sig läsa. Kitty och liknande läste jag nog mellan 11-13 typ. För mkt och för liten text för en nybörjare + att historierna är lite för avancerade.

Tvillingböckerna vet jag nog inte ens vad det är. *funderar*

Fem böckerna däremot kommer nog att vara intressanta om ett år eller två.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11