-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Kul.Fröken Småland skrev 2010-05-28 11:55:45 följande:Han hade bara fått på teven så det var lugnt Kaninen himself: Töntigt?
-
Fast på delar som är utsatta så får man sy dubbla sömmar så att inte påfrestningen blir för stor på en enda liten söm. Och eventuellt kantbandssöm också *livrem och hängslor*passau skrev 2010-05-28 12:05:44 följande:japp, längs sömmarna...alla mina har gjort det efter ett tag,,,men du kanske har bättre knep än mig spelar ingen roll vilken sorts tyg jag använt... tjockt eller tunnt... samma sakAh, låter lovande. Manchester har jag nog t o m liggande här hemma, olivgrönt är väl snyggt? Kantband tycker jag att man med fördel kan ta en helt annan färg, jag gillar kontraster à la Molo.Asereht skrev 2010-05-28 12:06:44 följande:Frk S, på den tiden jag hängde i OTH-tråden och när barnvgnstråden på aff fortfande hade flera nya inlägg om dagen så var det en tjej som sydde en klädsel till UJ i brun manchester. Skitsnygg! Klart det går, men jag skulle inte ge mig på det själv. Jag försöker ju som bäst klura ut bugga suffletten ju! Fast jag har bara klippt ut delar än. Är lite sur för att jag insåg att jag inte har något kantband hemma i matchande färg.
-
Prus: Den där Avanti som du länkade till har jag ingen erfarenhet av men den ser ju snygg ut
-
Tyget jag använder är marint i botten med stora blommor i vitt, lime och turkos. Innertyget är enfärgat marint. Kantband jag har liggande är brunt, svart eller rött. Rött blir väl helknepigt eller? Fast kanske ok om man har andra röda detaljer sen. *fundera*Fröken Småland skrev 2010-05-28 12:12:58 följande:Ah, låter lovande. Manchester har jag nog t o m liggande här hemma, olivgrönt är väl snyggt? Kantband tycker jag att man med fördel kan ta en helt annan färg, jag gillar kontraster à la Molo.
-
Nja, jag hade nog inte valt rött då det blir lite signal över det på något sätt. Men brunt funkar väl utmärkt mot alla blomfärgerna? Den svarta går att överväga om den marina är någorlunda ljus tycker jag, men annars är marin och svart ingen höjdare.Asereht skrev 2010-05-28 12:20:03 följande:Tyget jag använder är marint i botten med stora blommor i vitt, lime och turkos. Innertyget är enfärgat marint. Kantband jag har liggande är brunt, svart eller rött. Rött blir väl helknepigt eller? Fast kanske ok om man har andra röda detaljer sen. *fundera*
-
Grattis!Jessika82 skrev 2010-05-27 22:22:06 följande:Jag köpte en brio sing idag =)
Jag hoppas att du kommer att bli lika nöjd med din som jag är med min!
Jag betalade fakturan lite sent, men dagen efter att jag betalat fick jag påminnelsemail med 50:- extra pålagt (då tyckte jag att jag inte skulle betala det.) Sedan gick några veckor och det stod att jag fortf. inte hade betalat och det visade sig att det var fel i deras system så betalningar inte syntes. Nu vill de att jag ska betala de där 50:- och tills jag gjort det är jag avstängd. *surar lite*Pruseluskan skrev 2010-05-28 07:13:42 följande:O tack asse för länkarna, jag har letat som en tok med ljud och lykta sedan förr förra julen efter den där svampen. Ska köpa 15st minst Ekorren - varför avstängd?
*fnissar åt historien med namnmössan, men fattar samtidigt hur hemskt det måste varit* -
ååå inga hjul än!! Så arg
-
Kul!Fröken Småland skrev 2010-05-28 11:55:45 följande:Han hade bara fått på teven så det var lugnt Kaninen himself:Töntigt?
Fast här behövs inte fler konstiga träsaker i vår trädgård.. Bävar för den dag vi ska flytta och måste röja i "skiten".
På tal om röja borde jag inte sitta här. Vendel har "kalas" imorgon och det är mycket kvar att städa undan. Tänkte göra det medan han är på förskolan och Vemund leker snällt på golvet.
Kavat: Du får gärna skicka bullreceptet - glutenintolerant eller ej! -
*morrar åt dem och hoppas att de blir rädda för en arg ekorre*zasata skrev 2010-05-28 12:56:12 följande:ååå inga hjul än!! Så arg
-
ja. jag hoppas dom betalar alla jävla samtal snart..Ekorrfamiljen skrev 2010-05-28 13:01:06 följande:*morrar åt dem och hoppas att de blir rädda för en arg ekorre*