-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
När vi flyttade torktumlaren såg vi att fogen i golvet spruckit....Pruseluskan skrev 2010-04-16 20:43:35 följande:fy farao va jobbigt! Hoppas det löser sig så smidigt och snabbt det bara går.. Hur misstänkte ni v-skada?
å då badrummet är lite fellutat så vet jag att vattnet rinner i viss mån åt det håller när man duschar....
-
Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:46:48 följande:När vi flyttade torktumlaren såg vi att fogen i golvet spruckit.... å då badrummet är lite fellutat så vet jag att vattnet rinner i viss mån åt det håller när man duschar....
går det på försäkring?
-
Ja, det ska gå på HSB:s försäkring... men limning och omsvetsning av golvet får vi ju ändå betala....men det kommer isf inte bli så dyrt då vi inte behöver lägga om golvet...Pruseluskan skrev 2010-04-16 20:50:23 följande:går det på försäkring?
-
håller tummar och tår för det. Bor ni i nybygge? Eller hur länge gäller HSBs försäkring?Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:55:56 följande:Ja, det ska gå på HSB:s försäkring... men limning och omsvetsning av golvet får vi ju ändå betala....men det kommer isf inte bli så dyrt då vi inte behöver lägga om golvet...
-
Det gäller tills man bygger om själv, vilket inte är gjort..... huset är 21 år....Pruseluskan skrev 2010-04-16 21:02:55 följande:håller tummar och tår för det. Bor ni i nybygge? Eller hur länge gäller HSBs försäkring?
-
jaha... mer än vad jag visste. Fast inget jag har nytta av då vi inte bor i HSBRiskiflickan skrev 2010-04-16 21:13:14 följande:Det gäller tills man bygger om själv, vilket inte är gjort..... huset är 21 år....
-
De flesta bostadsrättsföreningars försäkring gäller tills man bygger om... då går det på den egna försäkringen....å det gäller även om tidigare ägaren gjort om...Pruseluskan skrev 2010-04-16 21:20:57 följande:jaha... mer än vad jag visste. Fast inget jag har nytta av då vi inte bor i HSB
-
Nu har jag skickat in alla bilder (dem jag valt ut ur mängden) från 2010 till framkallning. Så nu börjar jag att se slutet på denna foto-tunnel
Skrivit och fyllt på Tuva's - Om mig själv boken och hennes dop/födelsedagsalbum. Det får en sten att lätta lite från allt jag borde göra men aldrig har/tar mig tid till att göra-ångesten.
Imorgon ska jag tvätta skaloverall ( inge sköljmedel har jag koll på att det ej ska vara men ska den tvättas ut och in ?) Och vagnsdynan bör vaskas, fast det känns som välldans otacksamt-jobb, men det gnager på mig när den är fläckig och dann....
Nu läsa mama och sedan göra natt!
G'natt på Er! -
Alltid ut och in!Pruseluskan skrev 2010-04-16 22:06:02 följande:Nu har jag skickat in alla bilder (dem jag valt ut ur mängden) från 2010 till framkallning. Så nu börjar jag att se slutet på denna foto-tunnel Skrivit och fyllt på Tuva's - Om mig själv boken och hennes dop/födelsedagsalbum. Det får en sten att lätta lite från allt jag borde göra men aldrig har/tar mig tid till att göra-ångesten. Imorgon ska jag tvätta skaloverall ( inge sköljmedel har jag koll på att det ej ska vara men ska den tvättas ut och in ?) Och vagnsdynan bör vaskas, fast det känns som välldans otacksamt-jobb, men det gnager på mig när den är fläckig och dann.... Nu läsa mama och sedan göra natt! G'natt på Er!
-
innan FK gjorde om sin hemsida kunde man se hur långt fram och för vilka daga man skulle ta ut fp... kan man se det nu med?