• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Riskiflickan
    Pruseluskan skrev 2010-04-16 20:43:35 följande:
    fy farao va jobbigt! Hoppas det löser sig så smidigt och snabbt det bara går.. Hur misstänkte ni v-skada?
    När vi flyttade torktumlaren såg vi att fogen i golvet spruckit.... å då badrummet är lite fellutat så vet jag att vattnet rinner i viss mån åt det håller när man duschar....
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:46:48 följande:
    När vi flyttade torktumlaren såg vi att fogen i golvet spruckit.... å då badrummet är lite fellutat så vet jag att vattnet rinner i viss mån åt det håller när man duschar....
    går det på försäkring?
  • Riskiflickan
    Pruseluskan skrev 2010-04-16 20:50:23 följande:
    går det på försäkring?
    Ja, det ska gå på HSB:s försäkring... men limning och omsvetsning av golvet får vi ju ändå betala....men det kommer isf inte bli så dyrt då vi inte behöver lägga om golvet...
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 20:55:56 följande:
    Ja, det ska gå på HSB:s försäkring... men limning och omsvetsning av golvet får vi ju ändå betala....men det kommer isf inte bli så dyrt då vi inte behöver lägga om golvet...
    håller tummar och tår för det. Bor ni i nybygge? Eller hur länge gäller HSBs försäkring?
  • Riskiflickan
    Pruseluskan skrev 2010-04-16 21:02:55 följande:
    håller tummar och tår för det. Bor ni i nybygge? Eller hur länge gäller HSBs försäkring?
    Det gäller tills man bygger om själv, vilket inte är gjort..... huset är 21 år....
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2010-04-16 21:13:14 följande:
    Det gäller tills man bygger om själv, vilket inte är gjort..... huset är 21 år....
    jaha... mer än vad jag visste. Fast inget jag har nytta av då vi inte bor i HSB
  • Riskiflickan
    Pruseluskan skrev 2010-04-16 21:20:57 följande:
    jaha... mer än vad jag visste. Fast inget jag har nytta av då vi inte bor i HSB
    De flesta bostadsrättsföreningars försäkring gäller tills man bygger om... då går det på den egna försäkringen....å det gäller även om tidigare ägaren gjort om...
  • Tant Pruselius

Nu har jag skickat in alla bilder (dem jag valt ut ur mängden) från 2010 till framkallning. Så nu börjar jag att se slutet på denna foto-tunnel

Skrivit och fyllt på Tuva's - Om mig själv boken och hennes dop/födelsedagsalbum. Det får en sten att lätta lite från allt jag borde göra men aldrig har/tar mig tid till att göra-ångesten.
    Imorgon ska jag tvätta skaloverall ( inge sköljmedel har jag koll på att det ej ska vara men ska den tvättas ut och in ?) Och vagnsdynan bör vaskas, fast det känns som välldans otacksamt-jobb, men det gnager på mig när den är fläckig och dann....

Nu läsa mama och sedan göra natt!

G'natt på Er!

• Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-04-16 22:06:02 följande:
    Nu har jag skickat in alla bilder (dem jag valt ut ur mängden) från 2010 till framkallning. Så nu börjar jag att se slutet på denna foto-tunnel Skrivit och fyllt på Tuva's - Om mig själv boken och hennes dop/födelsedagsalbum. Det får en sten att lätta lite från allt jag borde göra men aldrig har/tar mig tid till att göra-ångesten. Imorgon ska jag tvätta skaloverall ( inge sköljmedel har jag koll på att det ej ska vara men ska den tvättas ut och in ?) Och vagnsdynan bör vaskas, fast det känns som välldans otacksamt-jobb, men det gnager på mig när den är fläckig och dann.... Nu läsa mama och sedan göra natt! G'natt på Er!
    Alltid ut och in!
  • passau

innan FK gjorde om sin hemsida kunde man se hur långt fram och för vilka daga man skulle ta ut fp... kan man se det nu med?

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11