-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
jag kommer inte köra med barn i bilen förrens jag känner mig som att det bara är små pyttedetaljer kvar till att klara en uppkörning.Asereht skrev 2010-04-23 19:07:03 följande:Lokatt, tror inte det funkar på bilskolan. När man kör privat så är det ju en tolkningsfråga. På sätt och vis kan man ju tycka att man inte framför fordonet på ett säkert sätt om man inte har körkort. Helst vill jag ju inte ha barn i bilen iom att man blir lite stressad och inte har full uppmärksamhet på det man ska lära sig. Åtminstone tror jag det skulle vara så. Alla sådana där skivor är lite sådär, men det är ju bra övning. Jag tycker det är lättare att öva så än att sätta mig och läsa i böckerna rakt upp och ned.
Men även när man kör "som folk" behöver man ju oftast öva lite mer för att de är ju välldigt noga på uppkörning, då tänker jag att om man har svårt med barnvakt kan ha med barn i bilen just bara för att få de extra milen i vanan. -
*tacksam att jag tog körkort när jag var 18, nu hade jag inte fixat det*
Impad av alla som lyckas med barn och familj och plugga/ta körkort mm! -
Vad många ungar du harAsereht skrev 2010-04-23 07:39:36 följande:Mellan 1:an och 2:an är det 10 år (och 5 mån). Mellan 2:an och 3:an är det 21 månader. Mellan 3:an och 4:an är det 19 månader. Mellan 4:an och 5:an är det 4 år (och 3 mån). Ödet styrde mellan ett och två då det inte är samma pappa där. Jag var ensam med tjejen från 8:e mån och i 8 år framåt. Sen träffade jag maken och på den vägen är det. Tvåan är planerad, vi bestämde oss för att slänga pillren. Jag fick en mens och sedan var jag gravid. När tvåan var född så tyckte vi att det var helt ok om det blev en till om inte allt för lång tid. Skaffade aldrig något preventivmedel och när tvåan fyllde ett så testade jag positivt. Fyran var inte planerad. Vi hade inte ens hunnit fundera på hur vi skulle ha det och plötsligt försvann mensen som knappt kommit tillbaka. Femman fanns inte ens med på kartan. Vi slarvade, så kan det gå. Men vi är idag väldigt glada att vi valde som vi gjorde och att vi fick en sladd/bonusbebis.
Inte konstigt du har haft så många vagnar..
Att du orkar. jag e trött på mina två ;) -
*ha ha* Ja dom är några stycken. Men det blir ju normal vardag med många barn med, man vänjer sig.zasata skrev 2010-04-23 20:03:11 följande:Vad många ungar du har Inte konstigt du har haft så många vagnar.. Att du orkar. jag e trött på mina två ;)
-
jag tänkte på dom nya? britax ich den I något?Asereht skrev 2010-04-23 10:53:14 följande:Lillebror i liggdel eller, hur länge till isf för det måste ju funka ett tag. Tänkte spontant på ABC buggy, de har ju en syskonsits man kan sätta ovanpå och det funkar på enkelvagn med, isf är det ju nsätan som en p&t men med mindre barnet mot sig i sittdel typ. Det är upphovsmakarna av P&T som designat denna också (Phil och Ted Green). adventurebuggycompany.com/ Vet att den går att köpa på vissa Babyproffsen, tror jag det var iaf. Man ser på blocket ibland. Annars går det säkert att köpa från utlandet så som vi gjorde med våra P&T:s en gång i tiden. Jag hade kunnat tänka mig att testa en sån om jag haft tätisar.
-
-
Det var en ny benämning!
www.tradera.com/6-pack-strumpor-15-18-auktion_162101_110910377
Läs första raden i beskrivningen och kolla på bilden.
-
ojdåAsereht skrev 2010-04-23 20:57:29 följande:Det var en ny benämning! www.tradera.com/6-pack-strumpor-15-18-auktion...Läs första raden i beskrivningen och kolla på bilden.
-
HahahaAsereht skrev 2010-04-23 20:57:29 följande:Det var en ny benämning! www.tradera.com/6-pack-strumpor-15-18-auktion... Läs första raden i beskrivningen och kolla på bilden.
-
Asereht, visst köpte du väl ett Besafe babyskydd (izi sleep?) till liten? Hur funkar det? Har du adapter så du kan sätta på buggan?
Går det att lägga ner enkelt, alltså tror du det skulle funka att ha i liggande läge på buggan?
Funderar på vad vi ska köpa. MÅSTE ha som går att sätta i bilen. Sist köpte vi Acta Graco Logico med bas i bilen.
Jag har adaptar till Maxi Cosy -till buggan, men de går ju att sälja och köpa annat babyskydd.
Mekonomen hade någon drive här i helgen och de säljer ju Besafe i vanliga fall, så det blev lite halvakut, om vi nu ska köpa nu, om vi ska köpa det och de har vill säga...
Mitt måste är alltså bas i bilen samt att det funkar att lyfta över på buggan (helst både bee+ (om jag får tummen ur) och vanliga i och med att vi kommer åka till dagis 3 dagar i veckan i bil och behöva gå in på dagis med bebis.
Tips, erfarenheter?